bj06
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



10 newest member

#21721 Újpalotai
#21417 Ildianya
#19624 moltibor53
#20658 Öcsi75
#21333 Olgica
#21334 Lala64
#21344 mgabor70
#21313 Ferenc59
#21264 kistukesz
#21259 baloghtj
There is no poll at this time
Previous polls

17 user(s) are browsing us at the moment

Hirdetés
Union
ur
ske-logo
itt2
Ma 2019. september 16. Edit napja van.
Suzuki Ignis
Topics Posts Last post
 Ignis - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál az Ignis? 4235 db 2019. september 15. 05:44:32
 Ignis - Technikai kérdések 7493 db 2019. september 11. 10:42:52
 Ignis - Autóhifi 2810 db 2019. august 22. 15:41:41
 Ignis - Tuning 1894 db 2019. august 11. 15:33:18
 Ignis - Autóvillamosság 2818 db 2019. august 10. 21:46:31
 Ignis - Fogyasztás 1769 db 2019. february 05. 08:07:34
Friss cikkek

Sziasztok Kedves klubtagok!   szia

Kérem, hogy jelentkezzen, aki 2019.09.04.-én postán fizette be a 2000.- forint tagdíjat!!!

Azért kell jelentkezzen, mert a postai befizetésnél a neve sehova nem kerül rá és nem tudom, hogy kitől érkezett a 2000.- forint tagdíj.

Ezért is kérem, hogy a tagdíjat csak banki átutalással, vagy banki készpénzbefizetéssel kérem rendezni és nem postán.

Köszönöm a segítséget!   hálás köszönet

KaCsa - titkár

Bővebben »

2019. september 14. 10:12


A Suzuki strukturális analízissel járul hozzá a holdjáró üzemeltetéséhez

A Suzuki Motor Corporation (a továbbiakban „Suzuki”) japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. (a továbbiakban „ispace”) holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.

 

001

 

Az együttműködés központi elemeként a Suzuki a strukturális analízis területén szerzett és eredetileg a gépjárművek teszteléséhez használt szakértelmével járul hozzá a HAKUTO-R holdjáró fejlesztéséhez, többek között a jármű lábaira szerelt lengéscsillapító rendszer, valamint a szerkezet egyéb fontos alkatrészeinek esetében.

A HAKUTO-R űrhajónak a kilövési költségek csökkentése érdekében kis méretűnek és könnyűnek kell lennie. Amikor azonban csökkentjük a méretet és a tömeget, számos mérés szükséges ahhoz, hogy a szerkezet továbbra is kellőképpen erősnek bizonyuljon. Kamatoztatva a Suzuki kicsi, könnyű, mégis biztonságos és megbízható autók gyártásában szerzett szakértelmét, az autógyártó tökéletesen alkalmas arra, hogy segítse a HAKUTO-R holdjárójának szerkezetfejlesztési munkálatait.

Ahhoz, hogy a holdjáróval sikeres landolást lehessen végrehajtani, a lábak tervezése során minden lehetséges landolási forgatókönyvet elemezni kell még a küldetés előtt, mivel csak így lehet biztosítani, hogy a holdjáró túlélje a becsapódást. A Suzuki a holdraszállási szimulációk és tesztek elemzéséhez való hozzájárulásával központi szerepet játszik majd a holdjáró lábainak megtervezésében.

A HAKUTO-R űrhajó tervezési munkálatainak támogatásával a Suzuki a Hold gazdaságának fejlődéséhez is hozzájárul – az ispace tervei szerint ugyanis kiterjesztenék a földi gazdasági tevékenységeket a Holdra, hosszú távon pedig elindítanák az emberi faj világűrbeli terjeszkedését.

• Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation igazgatóhelyettese és elnöke: „Nagy örömünkre szolgál, hogy támogathatjuk a HAKUTO-R, azaz a HAKUTO utódprojektjének a Holdra szállásért tett erőfeszítéseit. A Suzuki alapvető törekvései közé tartozik, hogy hozzájáruljon a társadalom felvirágoztatásáért, amelyben kis méretű személyautók gyártásával működik közre. Emiatt is áll szándékunkban fenntartani a partneri kapcsolatot a HAKUTO-R projekttel, melyben 2016 óta veszünk részt, annak érdekében, hogy az emberek a Holdon is megvethessék a lábukat.”

• Takeshi Hakamada, az ispace alapítója és vezérigazgatója: „Igazán nagy örömünkre szolgál, hogy a Suzuki ismét csatlakozik hozzánk vállalati partnerként. Mivel a szerkezet tömegének csökkentése létfontosságú a holdexpedíció szempontjából, a Suzuki szakértelme elengedhetetlen küldetésünköz és a Hold jövőbeli gazdaságának kialakításához.”

A Suzuki korábban is a HAKUTO projekt vállalati partnere volt, az ispace által irányított csapat szerepelt a magántámogatású csapatoknak szervezett Google Lunar XPRIZE versenyen, melynek során elsőként juttattak robotrepülőgépet a Holdra, ami landolás után 500 métert tett meg a Hold felszínén, és vizuális adatokat küldött vissza a Földre. A Suzuki emellett az ispace „A” sorozatú befektetője.


Suzuki Motor Corporation https://www.globalsuzuki.com/

A Suzuki Motor Corporation (Suzuki) egy motorkerékpárokat, személyautókat és hajózási termékeket gyártó márka. A vállalat mottója: „Kiemelkedő értéket képviselő termékek előállítása a vásárlók igényeire koncentrálva”, amely a vállalat célkitűzéseinek első bekezdésében is szerepel. Tevékenységeit ügyfelei mindennapos igényeinek figyelembevételével végzi. Az 1909-ben Suzuki Loom Works néven alapított vállalat 1952-ben a Power Free 36 köbcentiméteres, kétütemű segédmotoros kerékpárral robbant be a gépjárművek piacára. A Suzuki a Suzulight 1955-ös piacra kerülése óta a kis méterű, könnyű és környezetbarát személyautók (mint például az Alto, a WagonR és a Swift) gyártására törekszik.

ispace, inc. https://ispace-inc.com/

Az ispace egy magán holdexpedíciós vállalat, amelynek célja, hogy az ember a Földön túl más égitesteket is meghódítson. A vállalat 13 országból 100 munkatársat foglalkoztat, Japánban (a székhelye is itt van), az Egyesült Államokban és Európában működik, és partneri kapcsolatban áll a Japán Űrügynökséggel (JAXA) és a luxemburgi kormánnyal. Az ispace mintegy 95 millió dollárt gyűjtött össze „A” sorozatú befektetőitől, amely Japánban az eddigi legmagasabb összegnek számít, és amellyel a legtöbb űrkutatási vállalatot is lekörözi. Az ispace volt a felelős a HAKUTO csapatának az irányításáért a Google Lunar XPRIZE versenyen, ahol az első 5 csapat között végeztek.

HAKUTO-R https://ispace-inc.com/hakuto-r/

A HAKUTO-R a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programja. A program keretein belül valósul majd meg az ispace első két holdmissziója: a Mission 1 névre keresztelt első küldetés egy 2021-re tervezett „puha landolás” lesz, a Mission 2 nevű, 2023-ra előirányzott második küldetés pedig egy holdjáró célba juttatását és felszíni expedíciót végrehajtását célozza meg. Az ispace leszállóegysége minkét küldetés során másodlagos teherként utazik majd a SpaceX Falcon 9 rakétáján. A program célja egy gyakran használható, alacsony költségű holdutazási platform alapjainak lefektetése.

Az ispace / HAKUTO-R sajtószobája itt érhető el.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. september 13. 15:06


Életre szóló élményekkel gazdagította dolgozóit a vállalat

Rekordszámú, 8 000 résztvevő, több tucat színes program és 4 élőkoncert: óriási sikerrel zárult a Magyar Suzuki Zrt. idei Családi Napja. A vállalat életében különösen fontos szerepet tölt be a rendezvény, hiszen remek alkalom arra, hogy elismerését és megbecsülését fejezze ki valamennyi munkatársa felé. Fontos kiemelni, hogy a dolgozók 71%-a több mint 10 éve a cég munkavállalója. Az 5-10-15-20-25 éves törzsgárda tagok köszöntése mellett emlékezetes pillanatokkal gazdagodhattak a suzukisok családtagjaikkal együtt.

 

002

 

Az összetartozás ünnepe
Szabadulószoba, VR játékok, lasertag, japán különlegességek, Megaring kalandpark, légvárvilág, mászófal: megannyi színes programmal várta több ezer dolgozóját a Magyar Suzuki Zrt. a „Kapcsolj rá Suzuki” Családi Napon szeptember 7-én, a Prímás-szigeten. A rendezvény célja minden évben, hogy a vállalat munkatársai a hétköznapokból kiszakadva együtt tölthessenek el egy önfeledt napot szeretteikkel, barátaikkal és kollégáikkal.

A minden korosztály igényeit figyelembe véve kialakított programok közül a hajókirándulás, illetve a városi vonatozások bizonyultak idén is a legvonzóbbnak, de a TNT és a JETLAG együttesek koncertjei is rendkívül népszerűek voltak. A bámulatos tűzijátékkal tarkított esti táncmulatságon pedig vidáman ünnepeltek, mulattak együtt kicsik és nagyok.

 

001

 

Suzukisnak lenni jó
Júliusban a Magyar Suzuki Zrt. 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta, minden negyedik eladott autó Suzuki volt, ami külön apropót szolgáltatott az ünneplésre, hiszen erre az eredményre minden egyes suzukis büszke lehet.

A Suzuki Családi Napja a munkatársak által átélt közös élmények mellett kiváló alkalom arra, hogy az 5-10-15-20-25 éve a vállalatnál dolgozó törzsgárda tagokat is díjazzák. A Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, Yoshinobu Abe 354 dolgozónak köszönte meg személyesen a kitartó munkát.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. september 10. 14:49


Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.

Megtörtént a 2019. év augusztus havi kvíz sorsolása..

Bővebben »

2019. september 01. 13:02

 

Mind tudjátok hogy minden hónap elején a klub honlapján kvíz játék van

Bővebben »

2019. august 15. 17:16

Sziasztok Suzukisok ...
Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.

Bővebben »

2019. august 03. 12:12

 

 

 

001 002

Három évtizedes csúcson a Magyar Suzuki

A Magyar Suzuki Zrt. 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta, júliusban minden negyedik eladott autó Suzuki volt

 

Esztergom, 2019. augusztus 2. – Júliusban 3 944 új Suzuki autót helyeztek forgalomba, ezzel pedig rekord, 25,8 százalékos piaci súllyal a Magyar Suzuki volt az egyedüli, kétszámjegyű részesedést felmutató szereplője a hazai személygépjárműpiacnak. A júliusban itthon regisztrált személyautók 21,4 százalékát tette ki a japán vállalat egyetlen európai gyáregységében, a teljes spektrumú gépjárműgyártást folytató esztergomi üzemben készült Vitara és SX4 S-CROSS. A két modell hónapok óta felváltva vezeti a hazai eladási statisztikákat. A magyar piac harmadik legnépszerűbb Suzuki típusa, a Swift sem panaszkodhat, 338 darabot regisztráltak belőle júliusban. 2019 első hét hónapját vizsgálva a teljes gépjárműértékesítés 17,41 százaléka a márka modelljei közül került ki.

 

A vásárlók továbbra is a hazait preferálják

A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2019 júliusában Magyarországon 3 944 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett személyautó – 15 284 darab – 25,8 százaléka. Az idei évben eddig regisztrált Suzuki személygépkocsik 25 százalékát júliusban helyezték forgalomba, ami rekord a magyar cég 27 éves történetében. A márka magyarországi piaci részesedése a júniusi 19,3 százalékról közel 6,5 százalékkal emelkedett mindössze egy hónap alatt.

 

A 2015 óta Esztergomban gyártott és tavaly ősszel megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 32,36 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. A modellből 2019 január 1. és július 31. között összesen 6 956 darabot regisztráltak, ebből 1 863 darabot csak július hónapban, ami átlagban közel másfél havi mennyiségnek felel meg.

 

Júliusban minden harmadik, magánszemélyek részére forgalomba állított autó Suzuki volt. A magánvásárlók körében az első hét hónapot tekintve pedig a regisztrált új-személyautók 27 százaléka volt Suzuki modell. Ez azt jelenti, hogy 9 748 eladott személygépjárművel a márka volt a privát vásárlók leggyakoribb választása. Flottapartnerek tekintetében is mind népszerűbb a Suzuki, a gyártó két modelljével is dobogós a rangsorban.

 

A legnagyobb versenytárs is saját modell

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. A típus egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében, olyannyira, hogy idén több hónapban is megszorongatta a piacvezető Vitarát. Az előbbi modell a legnépszerűbb az alsó-középkategóriában, júliusban S-CROSS-ból adtak el a legtöbbet, 1 415 darabot, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (4 511 db) 31,36 százaléka. A két modell gyártását 3 200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Pilis lábánál. „A kivezetett motor miatt a két típus árai közeledtek egymáshoz, így nőtt az érdeklődés az SX4 S-CROSS irányába, hosszú távon azonban továbbra is a Vitarában látjuk a nagyobb potenciált” – kommentálta a cég eddigi idei értékesítési tendenciáit a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója, Krisztián Róbert.

 

A Suzuki Baleno tudott még júliusban bekerülni a TOP 15-be a vállalat modelljei közül: összesen 249 darab került forgalomba belőle múlt hónapban, míg az év első hat hónapjában összesen 430 darab. Tehát az idei évben regisztrált Balenók több mint fele a múlt hónapban került az utakra.

 

Az eredmények igazolják az ambiciózus terveket

„A vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben, a célszám eredetileg 179 000 egység volt. Az első féléves eredmények fényében megalapozottan remélhetjük, hogy elérjük ezt a kitűzött célt. A kiváló és elkötelezett munkatársainknak és partnereinknek köszönhetően a várakozásaink szerint a Magyar Suzuki 2019-ben tovább öregbítheti három éves piacvezető pozícióját. A kimagasló adatok láttán azt hiszem, még jobban esik a vállalat valamennyi dolgozójának a jól megérdemelt nyári pihenő” – tette hozzá az igazgató. Krisztián Róbert szerint a siker záloga a cég üzleti stratégiájának eredményes kivitelezése. „A Vitara és az SX4 S-CROSS iskolapéldái cégünk abbéli törekvésének, hogy az ügyfelek igényeire koncentrálva izgalmas és innovatív, az emberek életét megkönnyítő autókat kínáljon elérhető áron minden fogyasztói réteg számára.”

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. august 02. 09:14

 

001

A hagyományt követve valódi terepjáróként visszatérő Jimnyt a Tokaji borvidéken vezettük.

 

 

002

 

Húsz év nagy idő. Ennyi ideig futott a harmadik Jimny, de maga a Suzuki terepjáró-szériája önmagában is nagy túlélő, hiszen az első generáció 1970-es bemutatása óta szinte egy az egyben ugyanazt a koncepciót követi. Nem más, mint egy egyszerű és célszerű terepjáró a szó klasszikus értelmében! A szabadidő-autók elterjedése miatt ugyan kissé megkopott az annak idején sokra tartott kategória hitelessége, de az új Jimny tervezésekor sem engedtek elveikből a japánok, és ismét egy őszinte célszerszámot dobtak piacra.

 

003

Funkcionális, egyben mutatós a könnyen tisztítható belső. Fotó: Stefler Balázs és Suzuki

 

Valószínűleg éppen ez az őszinteség teszi olyan népszerűvé az apróságot, hogy a piaci bevezetést követően a világ minden táján 6-8 hónapos várólista alakult ki, és többek között azért kellett későbbre időzíteni a magyarországi bevezetést, mert a japán gyártósor nincs berendezkedve ekkora mennyiségre. A kapacitási gondok fő oka, hogy az alapvetően rétegmodell bájos dobozformájával és kis méreteivel már olyan vásárlók tetszését is elnyerte, akiknek semmi szükségük nincs a tudására, pusztán a betondzsungelben kalandoznak majd vele. Nem kis meglepetést okozott, amikor a Világ Év Autója választáson az újdonság megnyerte a városi autó kategóriát, ami korábban egyetlen Suzukinak sem sikerült, eddig három típus is csak a döntőbe jutott be. Egyelőre azonban biztosan nem indul új gyártósor, mert ez a konstrukció még a márkán belül is ritkaságnak számít. Létraalváz, háromkaros első és hátsó merev híd, összkerékhajtás, felező, fékekkel működő, virtuális differenciálzár és lejtmenetvezérlő teszi alkalmassá a terepezésre.

 

004

Hosszában építik be az 1,5-ös, 102 lóerős szívómotort

 

A K15B kódjelű, 1,5 literes, 102 lóerős szívó benzinmotor is csak a viszonylag kis darabszám miatt kerülhetett bele, miközben például a Vitarában búcsúznia kellett az 1,6-os szívómotornak. Sem a motor, sem az ötfokozatú kézi váltó alternatívájaként kínált, Aisin gyártmányú, négyfokozatú automata nem található meg másik, Európában árult Suzukiban, mivel hosszmotoros elrendezéshez fejlesztették. Bár megállná a helyét a retrós modellek között is, nem szándékosan kapott ennyire szerethető formatervet, egyszerűen ez a fazon segít a terepen behatárolni az autó széleit. A külső esőcsatorna a víz elvezetését, a rövid túlnyúlások az ideális terepszögeket biztosítják, így elöl 37, középen 28, hátul 49 fokot tud, hasmagassága 21 cm. Bár szerényen a funkcionalitással indokolják, nem vitás, hogy a japánok jó érzékkel rajzolták meg a karosszériát, első látásra azonnali birtoklási vágyat vált ki bárkiből. A hatást csak erősíti az eltalált színválaszték, a fehéren, a feketén és a szürkén kívül „erdei dzsungelzöld”, „sivatagi homokbézs” és szemtelenül divatos „dinamikus lime” és „élénkkék” is választható, sőt, 220 000 Ft felárért akár kéttónusú fényezés is kérhető.

 

005

 

Az utastér hangulata hasonlóan kettős, hiszen egyértelműen a funkcionalitás volt az elsődleges szempont, mégis olyan karakteres formákat alakítottak ki, melyek akár hangulati elemként is megállják a helyüket. A műszerfal felső részére tükröződésmentes, a kezünk ügyébe kerülő felületekre karcálló műanyag került, az utas előtti kapaszkodó például gumis hatású. Ebben a környezetben előnyt jelentenek a könnyen tisztítható burkolatok, ezért örömteli, hogy még a hátsó ülések háttámlájára is a csomagtartó padlójával megegyező műanyag lap került. Ez azért fontos, mert négy üléssel a méretnövekedés ellenére is csupán 85 literes a raktér, ha szeretnénk kihasználni a rendelkezésre álló 377 litert, ahhoz le kell dönteni az egyébként is szűkös helyet nyújtó második üléssor támláit. Az elérhető legnagyobb, 830 literes teret úgy alakíthatjuk ki, ha síkba döntjük az első utasülés támláját, az így keletkezett, kibővített hátsó padlóval akár hosszú tárgyakat is szállíthatunk, vagy a párnázott részen aludhatunk is. Igazi japán autó módjára a Jimny kívül kicsi, belül tágas, passzentos méretei ellenére légies érzetet ad. Jó méretűek és kényelmesek az ülések, nagyok az ablakok, jó a kilátás, könnyű képbe kerülni a dimenzióival. Bármilyen szórakoztató, a mai értelemben vett komfortot nem találjuk meg benne.

 

006

Az alapmodell halogénizzós, a csúcsváltozat LED-es fényszórót kap. A kéttónusú fényezés felára 220 000 Ft

 

A hajtásláncot terepes használatra hangolták, a városban még csendes motor országúton már hallatni kezdi a hangját a váltóval együtt, a rövid fokozatkiosztásnak köszönhetően 100 km/órás tempónál már 4000-et forog a főtengely, ezzel együtt a hangerő is emelkedik, ebben a tartományban az ereje is fogyóban van, karosszériáját lökdösi a szél, és az esőcseppek is jobban beterítik a kőfelverődésre is érzékenyebb, meredek szélvédőt. Golyósorsós kormányműve a fogaslécesnél gyakoribb korrigálást igényel, kanyarban kissé alulkormányzott, a magas oldalfalú gumiabroncsok és a lágy rugók miatt enyhén imbolyog. Merev tengelye továbbra is pattogással reagál az úthibákra, ennek hatását azonban sokkal kevésbé lehet érezni az utastérben, mint az elődmodellnél. Ezúttal viszont mindez kívül esik a rendeltetésszerű használaton, hiszen a terepen érzi otthon magát. A tarcali szőlők között vezető, felázott földutakon a nem kifejezetten terepre való gumik ellenére könnyedén vette az akadályokat, sok esetben pusztán hátsókerékhajtással is átlépett a laza talaj buckáin. A váltó mögötti mechanikus karral kapcsolható összkerékhajtással mosolyra fakasztó élmény végighajtani a masszív, kitartó technikával a hasonló erdei, gazdasági utakon.

 

007

Kisebb termetű utasoknak megfelel, de csomagtartóként hasznosabb a hátsó sor

 

Tudásának legjavát a bárki számára elérhető hűségakcióban 5 390 000 Ft-os alapáron nyújtja. A hazai alapmodell a DSBS, kombinált érzékelős sávtartó- és vészfékasszisztenst is tartalmazza. A GL feletti, kedvezményes áron 5 990 000 Ft-tól rendelhető GLX többek között könnyűfém felniket, LED-es fényszórókat, automatikus légkondicionálót, tolatókamerát és navigációt is tudó érintőképernyős fejegységet kínál. A terepes használatnál kifizetődő automatikus váltó felára további 400 000 Ft.

 

008

 

Suzuki Jimny 1.5
Összlökettérfogat: 1462 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 6000/perc
Max. nyomaték: 130 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 3645/1645/1720 mm
Tengelytáv: 2250 mm
Tömeg/teherbírás: 1090/345 kg
Csomagtér: 85-830 l
Üzemanyagtank: 40 l
Max. sebesség: 145 (140) km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 7,7/6,2/6,8 (8,4/6,9/7,5) l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 (170) g/km
Alapár: 5 990 000 (6 590 000) Ft
Zárójelben az automatikus változat adatai

Forrás: autó-motor

 

Bővebben »

2019. july 17. 15:14

sziasztok Suzukisok ...
hát ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.

Bővebben »

2019. june 30. 15:47

Az I. Felfedező Rally (https://www.facebook.com/events/1493528664117992/), amely a 2019. évi Tündér Családi Rally bajnokság első futama, egy közúti tájékozódási rali, amin bárki részt vehet! A nevezés tárgyi feltételei mindössze egy érvényes forgalmi engedéllyel rendelkező személygépjármű, a pilóta részére érvényes jogosítvány az adott járműkategóriára, valamint egy GPS navigálásra alkalmas készülék (gps, mobiltelefon, tablet), amely képes kezelni a fok, decimális perc formátumot. (pl. : N 47° 33.237 E 18° 53.443, akár google maps)

 

Bővebben »

2019. june 13. 23:29

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub