bjp0
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



A 10 legújabb tag

#20619 Makica
#20570 Stone
#20475 Sltszatis
#20445 Joy
#20404 Zsiga
#20326 Unique
#20200 Veszter
#20186 588imi
#19275 Koszter
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 25 felhasználó olvas minket

Hirdetés
Union
ur
itt2

A Budapesti Autószalon nem csak képekben



A Magyar Suzuki Rt. hivatalos sajtóanyaga a Budapesti Autószalonon kiállított autóiról.

 

A Suzuki az Automobil 2005 Budapesti Autószalonon

A Suzuki a "Way of life" - életmód - szlogen jegyében újdonságok sorával jelentkezik az Automobil 2005 Budapest Autószalon A pavilon 111-113-as standján.

 

 

 

 

Grand Vitara: nagyfokú variálhatóság - széles célcsoport

 

A Suzuki minden modellváltásra komoly súlyt fektet, ezért a Budapesti autószalonon most bemutatkozó vadonatúj Grand Vitarát is könnyű megkülönböztetni a korábbi generációktól: bár továbbra is egy rövid háromajtósból és egy hosszú ötajtósból áll a választék, valamint a bevált nevet is megtartották, itt nagyjából véget is ér a hasonlóság.

A Suzuki mérnökei szakítottak a korábbi alvázas konstrukcióval. Az új Grand Vitarában beépített létraváz mégis olyan merevvé és strapabíróvá teszi az autót, mintha különálló alvázzal szerelték volna. Ennek a megoldásnak köszönhetően mind a három, mind az ötajtós változat hasmagassága 200 milliméterre került - miközben a belső tér magassága nem csökkent - ami különösen terepezésnél jöhet jól. A fejtér a kategória átlagánál jóval nagyvonalúbb kényelmet nyújt. Mind az ötajtós, mind a háromajtós változatban nagyobb lett, mint az elődei. Az ötajtós és a háromajtós szélessége és magassága (1810 mm, illetve 1695 mm) megegyezik, de az ötajtós Grand Vitara 4470 mm-es hossza tekintélyesebb külsőt kölcsönöz a kisebb testvérhez képest. A háromajtós verzió 5 milliméterrel nyújtózkodik túl a négy méteren. Bár a tengelytáv 2, 64 méterre nőtt, az ötajtósnak 5,5 a háromajtósnak 5,1 méter még mindig elegendő egy teljes kör megtételéhez. Az első tengely közelebb került a karosszéria elejéhez, ami nem csak a lábteret növeli, de a stabilitást is. Ez utóbbi tulajdonság és a könnyű manőverezhetőség alkalmassá teszi a Grand Vitarát a városi közlekedésre, a hosszabb utak megtételére és a terepezésre egyaránt.

A Grand Vitara célcsoportja ennek megfelelően elég széles: motor-és karosszériatípustól függően választhatják robosztus eleganciára vágyó cégvezetők, kirándulásokat kedvelő családok, vagy éppen a felpörgetett életet élő fiatal párok. Az "off-road atléta" tervezését széleskörű piackutatás előzte meg. Ennek eredményeként némileg visszatértek az ős-Grand Vitara szellemi örökségéhez: olyan sportos, többcélú, gazdaságosan üzemeltethető járművet hoztak létre, amely a városban és az autópályán is egyaránt helyt áll, de azok is nyugodt szívvel választhatják, akik számára az utazás ott kezdődik, ahol az út véget ér. A kalandtúrákon hasznos partner lehet az elől MacPherson, hátul multilink típusú teljesen független kerékfelfüggesztés. A variálhatóság és a sokoldalúság jegyében a három és az ötajtós forma nem csupán méreteiben, de karakterében is eltér egymástól. Az ötajtós a használhatóságról, a tekintélyről, a masszív erőről szól, míg a háromajtós Grand Vitara inkább sportos, szabadidő-autó. A színválaszték is ennek megfelelően sokoldalú: ragyogó fehér, selymes ezüstmetál, fekete gyöngyház, bézsmetál, kékesszürke gyöngymetál és grafitszürke metál.

A mindennapi használatra, bevásárlásokra értelemszerűen az ötajtós Grand Vitara a praktikusabb: a 40:60 arányban dönthető hátsó ülések teljes előre hajtogatásával a 398 literes csomagtartó egészen 1386 literig bővíthető. A háromajtós változat első üléseinek szellemes "walk in" mechanizmusa megkönnyíti a beszállást a hátsó ülésekre, amelynek 50:50 arányban dönthetőek. A 964 literesre növelhető csomagtér számos aprósággal szolgál: zsebek, kampók és lámpák a csomagok könnyebb elhelyezéséhez, rögzítéséhez, sőt még egy 12 voltos csatlakozót is találunk, feltehetőleg a piknikezéshez.

Az autó belső terének eltüntetett élei és apró részletmegoldásai az autóipar legújabb divatját követik. Az újragondolt dizájnnal a Suzuki mérnökei több legyet ütöttek egy csapásra: a lekerekített formák "puhasága" akkor nyer új értelmet, ha egy kiadós off-roadozásra szottyan kedvünk: egyszerűen nincs mibe beütnünk magunkat. A könnyen olvasható műszerek és az ergonómia szempontjait is szem előtt tartva tervezett kapcsolók - egyes verziókban a kormányról vezérelhető funkciók is - azt a célt szolgálják, hogy vezetés közben az útra koncentrálhassunk.

A háromajtós Grand Vitara 1,6 literes, VVT benzinmotorja 78 KW-os (106) lóerő) maximális teljesítményre képes 5900-as fordulatszám mellett. 145 Newtonméteres maximális nyomatékát 4100-as fordulatnál adja le. Ez bőven elég a nem egész másfél tonna tömegű Grand Vitara rugalmas mozgatásához. Az ötajtóshoz választható az 1,9 literes, közös nyomócsöves dízel aggregát (maximális teljesítmény: 95 KW (129 lóerő) 3750-es fordulatszámnál, maximális nyomaték 300 NM 2000-es fordulatnál. Ez a részecskeszűrővel és intercooleres turbófeltöltővel szerelt dízel elég erős a nagyobb Grand Vitara lendületben tartásához, de ehhez a modellhez választható egy izmosabb benzinmotor is: a kétliteres, 16 szelepes, négyhengeres motor 103 KW-ot ( 140 lóerő) tud 6000-es fordulatnál, legnagyobb nyomatéka 183 Newtonméter kerek négyezer percenkénti fordulatszámnál. Valamennyi erőforrást úgy kalibrálták, hogy a lapos nyomatékgörbének köszönhetően off-road terepen és autópályán egyaránt elég tág határok között manőverezhetünk vele. A Grand Vitarákat ötsebességes kéziváltóval szállítják, de az ötajtós benzines terepjáróhoz rendelhető négysebességes automata sebességváltó is. A megállásról 16 incses hűtött tárcsafékek, illetve dobfékek gondoskodnak.

Természetesen az összes változatban állandó négykerék-meghajtási rendszer kerül, amely négy különböző beállításban használható. Normál üzemmódban 47:53 első/hátsó nyomatéki arányt nyújt, míg szélsőséges körülmények között a terepen elakadt sofőrt a száz százalékosan zárható központi differenciálmű húzza ki a bajból.

A Grand Vitara teljes körű utasvédelméhez az első két légzsák, az előfeszítős és erőhatárolós biztonsági övek, továbbá a beépített oldalsó és függöny-légzsákok is hozzátartoznak. Egy esetleges balesetnél az utaskabik szerkezetének erősítései, az oldalajtó ütközőrúdjai, az ütközéselnyelő pufferzónák és a létraváz hathatósan gondoskodnak az ütközési energia elnyeléséről. A fékezés hatékonyságát EBD-vel (elektronikus fékerőelosztó) hatékonyabbá tett ABS (blokkolásgátló rendszer) növeli, de a tervezők gondoltak a gyalogosvédelemre is: az energiaelnyelő motorháztető hatékony eszköz a gyalogosok sérüléseinek csökkentésében. Rendelhető lesz hozzá ESP (elektronikus menetstabilizátor), xenon-fényszóró, navigációs rendszer, kormányról vezérelhető CD-s rádió, és még számtalan kényelmi és biztonsági extra.

A Suzuki mindig is kisautóspecialistának tartotta magát, de tegyük hozzá: azért a tekintélyes Grand Vitara elődei is feladták a leckét a konkurenciának. A jelek szerint most minden eddiginél kényesebb csata várható ebben a szegmensben, hiszen a megújult három illetve ötajtós Grand Vitara olyan beépített kényelmi ls biztonsági felszerelések sorával rendelkezik, amely könnyen piacvezetővé teheti ezt a többcélú járművet. A széria illetve opciós felszereltségi lista több oldalas. Az ebben a kategóriában elvárható berendezések mellett olyan valódi extrákat is találhatunk, mint a saját fejlesztésű biztonsági pedálkioldó rendszer vagy az aktiválható állandó nappali világítás. A nappali állandó fényszóróhasználat az EU egyes tagállamaiban a városi forgalomban is kötelező. A Grand Vitara várhatóan az autószalonnal egy időben kerül a hazai szalonokba.

A Swift teljes választéka a Budapesti Autószalonon

A három és ötajtós modellek GS és GLX felszereltséggel, 1,3-as és 1,5 -ös motorral, gyönyörű színekkel várják a két hétvégén is nyitva tartó vásár látogatóit. A kiállított Swiftek közül kettő gyári spoiler szettet kapott, amely még inkább kiemeli az autó markáns vonásait. A Suzuki természetesen nem csupán azért hozott el az Autószalonra kilenc Swiftet. Az igazi újdonságot a dízelmotoros Swift, a Swift Sport és a ralibajnok Swift Super 1600 jelenti.

Dízel Swift

A márciusi premier után azonnal az eladási listák élére ugrott Swift teljes választékkal szerepel a kiállításon. Az igazi újdonságot az októbertől rendelhető dízelmotoros Swift jelenti: az 1248 köbcenti hengerűrtartalmú DdiS motor az egyik legkorszerűbb a piacon. Közvetlen befecskendezéses 69 lóerős motor 170 Newtonméteres maximális nyomatékát 2000-es fordulatnál adja le. Végsebessége 165 km óránként. A gyorsulás terén a benzines testvérek elhúznak a dízel mellett, amely utóbbi nulláról százra 14 másodperc alatt gyorsul. Igaz, ez az érték ebben a kategóriában jónak számít. Cserébe jóval öt liter alatti fogyasztással vigasztalódhatunk: vegyes használatban beéri 4,6 liter gázolajjal. Az alacsony fenntartási költség, a benzinnél alacsonyabb gázolajárak különösen nagy futásteljesítmény mellett teszik gazdaságossá - az Ignisben és a WagonR+ -ban már bizonyított - dízel erőforrással szerelt Swift üzemeltetését.

Swift Sport

A Suzuki standján találkozhatunk a Swift Sport prototípusával is, amelynek szériagyártása a jövő év első felétől kezdődik majd Esztergomban. A Swift 1,6 literes motorral szerelt sportváltozata 125 lóerős teljesítményre képes. Az autó kizárólag háromajtós kivitelben fog készülni, de ez egy sportautó esetében nem meglepő. Emellett a külső dizájn elemek is jól megkülönböztethetővé teszik az 1,3-as és 1,5-ös "kistestvérektől" : A Swift sport spoilerek mellett a hátsó lökhárítóból kétoldalt kitüremkedő vastag kipufogóvégeket is kapott. A széria 16-os és az opcionális 17-es felnik igazi dögös sportkocsihoz méltóan töltik be a kerékjáratokat. Felnimérettől függően 195/50 vagy 195/45-ös gumikkal szállítják majd az autót.
A Swift Sport hasmagassága nem változott, de a futóművet a sportosabb, határozottabb vezethetőség érdekében számos ponton megváltoztatták. A lengéscsillapítók és a rugók átalakításával az első futómű 20, a hátsó 15 százalékkal lett keményebb, a hátsó lengőkarokat pedig 30 százalékkal erősítették meg. Az elektromos rásegítésű szervokormány szériatartozék. Előnyükre változtak a fékek is: az első tárcsák átmérőjét 2,5 centivel növelték, a hátsó dobféket pedig tárcsafékre cserélték.
A lökettérfogatopt a hengerek löketének megnövelésével hozták föl 1586 cm3-re, a kompresszióviszonyt 11:1-re emelték. A két vezérműtengelyes, 16 szelepes motor maximális nyomatéka 4800-as fordulatnál adja le. Az előzetes információk alapján az autó gyorsulása 0-100 km/h-ra várhatóan tíz másodperc alatt lesz, a végsebesség pedig 200 km/h körül. Az utastérben alumínium borítású műanyagokkal és valódi alumíniumból készített pedálokkal és lábtartóval teremtettek hamisítatlan sportos hangulatot. A Swift Sport belsejében is valamennyi részlet a technikai sportok világát idézi: sportülés, piros cérnával varrt bőr sportkormány és a műszerek körüli krómozott gyűrűk teszik teljessé a fílinget.

Swift Super 1600

A Budapesti Autószalonon is kiállított Swift Super 1600 a Suzuki rali-csodafegyvere nem utcai gép, nem keverendő a szériaautó Swift Sporttal! A vízhűtéses, soros, négyhengeres, 1600 köbcentis 16 szelepes DOHC motorral szerelt sárga örgöd a versenypálya réme. Mármint a konkurencia szemszögéből nézve. Az autó augusztusban mutatkozott be a JWRC - Junior World Rally Cahmpionship - versenysorozatban és egy újonctól szokatlan módon egy bronzéremmel rögtön a dobogóra került. Eddigi teljesítményét tekintve jó esély van rá, hogy megismétli az idén augusztusban leváltott Ignis Super 1600 tavalyi sikerét, vagyis elhozza a világbajnoki címet. A 8750-es fordulatnál 160 KW (217 lóerő) teljesítményre képes motor magas fordulatszámon van igazán elemében: legnagyobb nyomatékát a 186 Newtonmétert 7250-es fordulaton szolgálja. A most kiállított versenygépről még biztosan hallani fogunk. A Suzuki ugyanis mindent megnyert, amit meg lehetett a WRC előszobájának tartott JWRC sorozatban. A Suzuki - hivatalos megfogalmazások szerint - a teljes WRC szezont a tapasztalatszerzésnek és felkészülésnek szenteli. Könnyen elképzelhető, hogy egy-két éven belül a nagyok, vagyis a kétezres motorral, és négykerék-meghajtással szerelt versenyautók között indul majd Per-Gunnar Anderson és Guy Wilks, a Suzuki Sport Europe versenyistálló fenegyereke is.

Ignis

A Suzuki három Ignist mutat be az Autókiállításon, nem véletlenül: a maga nemében mindhárom modell egyedi, jól kiegészíti az egyébként jó minőségű hétköznapi autóként ismert Ignis-imidzset. Az 1,3-as motorral szerelt karibi kék 4WD modell négykerékmeghajtású. A GLX felszereltségű autón álló helyzetben nehezen lehet észre venni a legelőnyösebb tulajdonságát: kanyarban az ignis összekerékhajtása au aszfalthoz ragasztja a kerekeket, tökéletesen semleges az autó viselkedése. Ráadásul mindezt ebben a műfajban verhetetlen áron nyújtja.
Közvetlenül mellette áll az a selymes ezüst GLX Ignis, amelynek dízel erőforrása az iparág egyik remeke. Ugyanez a motor a Swiftben épp készül bizonyítani.
Az Autószalonon bemutatásra kerül egy külön erre az alkalomra gyártott limitált Ignis széria, mely a GLX felszereltség mellett ülésfűtéssel, ködlámpával, és alufelnivel is fel van szerelve. A kiállítási darab külön érdekessége, hogy a limitált 1200 darabon belül, amely már eleve kisszériának számít, 76 autó még kisebb sorozatot képez. Ennyit gyárottak ugyanis a bíborvörös gyöngyház színű Ignisből.

 

Magyar Suzuki Rt. 2005.

 

 

Az összeállítást készítette: Tompici , Ignis Klub


2005. október 26. 17:45 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu