Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 26 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Kiváló eredményt ért el az új Swift a Német Autóklub ökotesztjén



Négy csillagot kapott az új 1,2 literes benzines Suzuki Swift a Német Autóklub (ADAC) ökotesztjén, s ezzel a legjobbak közé került a benzinmeghajtású kisautók között. Az eredmény elsősorban annak köszönhető, hogy a kocsi alig juttat káros anyagot a környezetbe. Az ökoteszt beleszámít az ADAC háromszáz kritérium alapján készített átfogó autótesztjébe is, ahol a Swift ugyancsak kiválóan helytállt.

 

„A kipufogógáz károsanyag-tartalma hihetetlenül alacsony. A kis Swift még az autópályán is tiszta marad, amikor pedig a legnagyobb igénybevételnek van kitéve. Ez azt mutatja, hogy a motor nagyon jól van hangolva.” Ezekkel a szavakkal méltatta az ADAC tesztelője az új Swift környezeti tulajdonságait.

Az ADAC ökotesztje két vizsgálatból áll: egyrészt a jármű károsanyag-kibocsátását, másrészt – kocsiosztályonként – a környezetbe juttatott szén-dioxid mennyiségét vizsgálják. Emellett mérik az üzemanyag-felhasználást is. A Swift a kipufogógázteszten a lehetséges 50-ből 49 pontot kapott, és a szén-dioxid-kibocsátás értékelésével együtt összesen 75 pontot ért el, amivel kategóriájában a vizsgált 219 modell közül jelenleg az előkelő 5. helyet foglalja el.

A jó eredmény mindenekelőtt az autó csökkentett súlyának és az újonnan fejlesztett, Euro5 szabványnak megfelelő négyhengeres motornak köszönhető, ami a korábbi generációkhoz képest lényegesen hatékonyabban dolgozik. Az új Swift a gyári adatok szerint 100 kilométeren kombinált mérési ciklusban mindössze 4,9 litert fogyaszt, 14 százalékkal kevesebbet, mint elődje. A négyhengeres benzines kocsi 69 kW-os (94 lóerős) teljesítménye autópályán és országuton is tempós haladást tesz lehetővé.

Az ADAC gyakorlati tesztjében, amely erős gyorsulási meneteket és autópályatesztet is tartalmaz, sőt a klímaberendezés használatát is figyelembe veszi, az autóklub szakértői minimális többletfogyasztást mutattak ki – 5,8 liter átlagfogyasztást 100 kilométeren. A városi forgalomban különösen kedvezőnek bizonyult a fogyasztás: 100 kilométeren 6,46 liter. Erről többek között a start-stop automatika gondoskodik, amit az ADAC által tesztelt „GL Top” vonal szériafelszereltségként tartalmaz. Az automatika a motort álló helyzetben lekapcsolja, majd újraindítja, ha a vezető kinyomja kuplungot és egyesbe kapcsol. A start-stop rendszer a fogyasztást a „városi tesztciklusban” 0,3 literrel csökkentette.

Az ökoteszt eredményeit beszámítják az ADAC autótesztjének összértékelésébe is, ami több mint háromszáz vizsgálati szempontot tartalmaz és a tulajdonságokat 0,6 és 5,5 pont között osztályozza, ahol rendre az alacsonyabb pontszám jelenti a jobb eredményt. Ebben az értékelésben a Suzuki Swift 2,4-es összérdemjeggyel a „műszaki és környezeti jellemzők” főkategóriában „jó” eredménnyel végzett. Ezen belül az ADAC tesztelői átlagon felülinek értékelték a Swiftet a „vezetési tulajdonságok” (1,9), a „motor/meghajtás” (2,3) és a „biztonság” (2,2) tekintetében.

(A Swift, kiváló biztonsági felszereltségének köszönhetően, korábban megkapta a maximálisan elnyerhető öt csillagot az Euro-NCAP töréstesztjén is.)
A fenntartási és üzemeltetési költségeket vizsgáló „gazdaságosság” főkategóriában az autó ugyancsak jól szerepelt: 2,7-es érdemjegyet kapott.

Az ADAC által vizsgált modell (gyári adatok)
Suzuki Swift 1.2 Comfort, 69 kW (94 LE) 5 ajtós, 5 sebességes, start-stop automatikával. Fogyasztás: 5,8 l/100km (városban), 4,4 l/100 km (lakott területen kívül), 4,9 l/100 km (kombinált üzemmódban). Szén-dioxid-kibocsátása kombinált üzemmódban 113 g/km.

Az ADAC ökötesztjéről

Az ADAC-ökoteszt 2003 óta létezik. Ez az egyetlen olyan fogyasztók számára készült rendszer, amely a személygépkocsik környezeti viselkedésének egészét értékeli és valóságközeli terhelési ciklusokat alkalmaz. Független összehasonlítási alapot ad a potenciális vásárlóknak, akik így a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás szempontjai alapján hozhatják meg döntésüket. A teszt eredménye könnyen követhető, legfeljebb öt csillagot érhet el minden autó.

Mikor tiszta egy autó? Nemcsak a CO2-kibocsátás számít, hanem
- a károsanyag-kibocsátás mértéke,
- a klímaberendezés hatékonysága és
- a standard menetciklusokon kívül mutatott környezeti teljesítmény is.

forrás: MSC


2011. március 24. 21:48 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID7285

 Név:
 Mar C
Dátum: 2011. március 25. 10:50 
Gratula, meglepő eredmény egy ilyen hírhedten részrehajló szervezettől.
» Válasz erre
#ID7284

 Név:
 
Dátum: 2011. március 24. 22:20 
Szép eredmények, de nem kell. Várom a sportot és nem a gazdaságosság miatt :D
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub