swiftsp
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
Kisbér
A 10 legújabb tag

#20200 Veszter
#20186 588imi
#19275 Koszter
#20114 Jochoo
#20078 Zsomi
#19931 Wesp
#20052 papmoni
#20022 nagykigyo
#19897 attila80
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 20 felhasználó olvas minket

Hirdetés
Union
ur
itt207kv

Az IGNIS hátsó ablakspricni csövének cseréje



Az IGNIS csomagtérajtajában húzódó, időnként eltörő cső cseréje.



Az IGNIS csomagtérajtajában húzódó cső cseréjéről szól eme cikk, melynek képeit McKangi nicknevü CAR-társunk készítette és a kisérő szöveg is az ő tollából született.

 

Ezen a LINK -en lehet megtalálni a képekkel is illusztrált leírást.

 


2010. február 08. 13:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID8597

 Név:
 mesapeti
Dátum: 2016. június 20. 14:59 
SZiasztok!

próbáltam cserélni, de becsúszott a cső.
hogy próbáljam kibányászni, abszolult nem látszik.
» Válasz erre
#ID7631

 Név:
 IMRUS
Dátum: 2012. június 09. 21:39 
Sziasztok! Sajnos nekem is eltörött,cseréltem, pedig nekem volt a csőben egy kb. 20cm. hosszú rugó és a toldó a kis ablak mű. takarója alatt a ajtóteleszkóp felől van. Ezt a műanyagot kihajlítva lehet a toldaléknál lehúzni a sérült csövet. 2005 kiadású a kocsim. Akinek nincs rugó benne érdemes pótolni és ha a harmonika guminál van toldva azt elfelejteni és inkább bent a burkolat alatt toldani. Én a PVC csövet a végétől 0,5cm. keresztbe átszúrtam a befűző dróttal és így húztam be, így hajlékonyabb mint a merev toldalékkal.
» Válasz erre
#ID6910

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. június 24. 17:09 
Nagyon részletessen van leirva minden,használható volt Köszönöm szépen.
» Válasz erre
#ID6753

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 28. 21:44 
Szia K.Bandi!

Esetleg sebbenzinnel próbáld meg, a sebbenzin olyan ragasztót is old, amit a nitrohigitó nem. Én a paírcimkék leszedése után a ragacsot, ami marad utánna, sebbenzinnel szoktam lemosni. Patikában lehet beszerezni, nem olcsó, de adnak 1dl-t is.

Üdv.: KaCsa
» Válasz erre
#ID6749

 Név:
 K.Bandi
Dátum: 2010. február 26. 07:55 
Szia KaCsa!
Köszi a tippet, nekem ez a golyós szelepes megoldás is bevált. Viszont van egy igazából nem szorosan a témához kapcsolódó problémám:
Már kb. másfél éve az egyik tankolásnál a kútnál lévő odakészített mosóvízzel töröltem le a szélvédőt. Sajnos a törlökeféből egy olyan szutyok folyt a szélvédőre, amit a mai napig sem tudtam maradéktalanul eltávolítani. Persze a bezinkútnál nem vállaltak semmi felelőséget, de a lefolyt ragacsot Ők sem tudták letörölni. A szervízben féktisztító spray-al, valamennyire sikerült elhalványítani, de nem teljesen. Hátha valakinek van valami ötlete. Próbáltam már foltbenzinnel, nitrohígítóval, acetonnal,... semmi eredmény.
További tanácsokat, ötleteket szívesen fogadok. Hátha más is járt már így. Üdv: Bandi
» Válasz erre
#ID6730

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 18. 20:41 
Szia K.Bandi!

Én csináltam az IGNIS-hez egy tanítható ablaktörlővezérlő áramkört, amely csak akkor kezd el törölni, amikor már néhány másodperce folyik az ablakra a víz.

Működése a következő:

Ha ablakot akarsz mosni, meghúzod a kart mire elkezd spriccelni a víz és csak ezután indul el a lapát. Töröl néhányat, majd megáll, vár néhány másodpercet, hogy lefollyon a víz felülről, majd ismét töröl egyet. Ez egy mosóciklus.

A taníthatósága abban merül ki, hogy szakaszos törlésnél a törlések közötti időt tudod beállítani nagyon tág határok között. Ez lehet 0,5 másodperc, de akár egy perc is. Ha nagyon esik akkor is jó, de ha nagyon ritkán csepeg a víz akkor is és csak a bajuszkapcsolót kell hozzá használni. Semmi külön kapcsoló, semmi külön potméter, semmi külön fúrás, faragás a műszerfalon, csak a gyári kapcsoló. Pont úgy működik mint a mostani OPEL -ekben. VW -ekben, stb.
» Válasz erre
#ID6729

 Név:
 K.Bandi
Dátum: 2010. február 18. 19:02 
Szia KaCsa!
Köszi a tippeket, ezentúl jobban figyelek a cikkekre.
Ami az IGNIS "szelepet" illeti én nem tapasztaltam, hogy ilyen be lenne építve vagy csak nálam nem működik. Ezért szereltem be egy Trabiét, szinte a O-dik kilométernél. Elég durva dolog, hogy az ablaktörlő egy ütemmel előbb töröl, mielőtt a szélvédőmosó fellazítaná a szutyit. Más márkáknál ezt a hibát régebben vagy külön működtetve a mosót, vagy közös kapcsolóval, de késleltetett módban küszöbölték ki. Egyébként a hátsó szélvédőnél ilyen gond nincs, mivel a rendszer gyári tömítetlensége miatt egy kevés folyadék mindíg jut az első szélvédő mosásakor is.
Üdv: Bandi
» Válasz erre
#ID6727

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. február 17. 20:39 
Építs be egy elektromos szelepet.
» Válasz erre
#ID6726

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 17. 01:03 
Lehet, hogy az eredeti tartálynál az eredeti motor nem eresztette át magán a vizet, tuti volt a zárás. Lehet, hogy most egy kicsit átereszt a mostani motornál és ezért csorog állandóan
» Válasz erre
#ID6725

 Név:
 
Dátum: 2010. február 16. 23:03 
Az eredetinél nem "eresztett" :(
» Válasz erre
#ID6724

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 16. 22:42 
Szia Kopasz!

Nem, ez csak egyirányú. Nem más, mint egy visszacsapószelep. Nem engedi visszafolyni az ablakmosó folyadékot.

Ha neked a LADA-n feljebb van a tartály, akkor a fizikai törvény alapján le is fog ürülni mindig.
» Válasz erre
#ID6723

 Név:
 
Dátum: 2010. február 16. 20:22 
Ez a visszafolyás megakadályozó kütyü oda-vissza működik?
Nálam az a probléma (VAZ 2104-3), hogy a lámpamosó sajnos már nem eredeti, mert elöregedett a régi és eltörött, ezért vettem rá másik lapátokat. Ha ezeket üzemeltetem, akkor az első használat után elcsordogál a szélvédőmosó folyadékom. (Magasabban van a tartály, mint a lapátok, a lapátokon lévő csonk meg elég kicsi, így kap kis levegőt, kvázi lopócsőként működik a cucc.)
» Válasz erre
#ID6722

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 16. 18:14 
Szia K.Bandi!

Természetesen olvashatsz ilyeneket itt az oldalon. a bal menüsorban lévő "tuning" és "hasznos" menük alatt is még. Valamint a http://web.kabelnet.hu/kacsa oldalon is.

Ezek még bővülni fognak!

Ilyen visszafolyást megakadályozó szelep van az IGNIS ablakmosó csőrendszerében is.

Üdv.: KaCsa
» Válasz erre
#ID6721

 Név:
 K.Bandi
Dátum: 2010. február 16. 12:37 
Igazán hasznos ötlet, más problémákra vonatkozó megoldásokat is szívesen olvasnék. Nekem most volt 6 éves az IGNIS -em, szerencsére ilyen hibám még nem volt. Megosztanék egy saját ötletet - hátha valaki még nem ismeri. Még Trabantos koromból maradt néhány csőtoldó kütyü, amiben egy kis golyó megakadályozza a szélvédő folyadék visszaáramlását a tartályba. Így el lehet kerülni, hogy az ablaktörlő néhány másodpercig szárazon töröljön. A motorházban az első szélvédőhöz menő csőnél van egy toldás, ide behelyezhető, de a kasznihoz függőlegesen kell rögzíteni!
További jó utakat mindenkinek.
Bandi
» Válasz erre
#ID6718

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. február 10. 18:27 
Igazad van, már nincs kettes.
» Válasz erre
#ID6716

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. február 10. 08:10 
A címben miért van egy kettes? Hol az első rész?
» Válasz erre
#ID6715

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. február 08. 18:18 
Óriási!

Köszönjük McKangi CAR-társnak!

üdv.: Csaba
» Válasz erre
#ID6714

 Név:
 Mar C
Dátum: 2010. február 08. 15:07 
Ez igen! Ezutan ki lehet irni a hatso ablakra mint a szolariumban, hogy CSOCSERE. :D
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu