Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 54 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Világpremier! Megérkezett az SX4 S-cross



A 83. Genfi Nemzetközi Autószalonon, március 5-én mutatta be a Suzuki Motor Corporation a minden elemében új SX4-et. Az új modell alapja az S-Cross, amit a cég a 2012-es Párizsi Autószalonon állított ki.

A Suzuki formatervezői és mérnökei eredetileg a jelenleg forgalomban lévő SX4 utódjának szánták az új modellt, ám a vásárlók részéről a crossover autók iránt Európában és a világ más helyein is mind markánsabban megnyilvánuló igényekre reagálva hamarosan rájöttek, hogy „valami nagyobban” kell gondolkodniuk. Bár nagyobb mérete révén az új modell átlép a C szegmensbe, továbbra is az „SX4 emblémát viseli majd, ezzel is kifejezve, hogy a Suzuki (a cégre a névben az „S” utal) mind a crossover autók („X”), mind pedig az összkerékhajtású személygépkocsik („4”) piacán úttörő szerepet vállal.

Egy kép

 

A Suzuki a kisautógyártás terén megszerzett tudását és tapasztalatát, valamint a sport-szabadidő gépkocsiknál alkalmazott legkorszerűbb technológiák előnyeit ötvözve alkotta meg az új SX4-et. A modell tervezésénél a jellegzetes crossover formaterv, az adott kategóriában legnagyobb utas- és csomagtér, a jövőbe mutató összkerék-meghajtási mutatók, és a kategórián belüli egyik legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás volt a fő törekvés. Az eredmény a kialakítás, a használhatóság, a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás ideális együttese. Az új SX4 nemcsak kiváló vezetési élményt nyújt, hanem az eddiginél is szélesebb körűen használható a család számára, illetve egyéb területen.

Az új SX4 a Magyar Suzuki esztergomi gyárában készül, és ez év őszén kerül piacra. A Magyar Suzuki a Suzuki Motor Corporation európai gyártási központjaként a cégcsoport fontos tagja. Az új SX4 bevezetése egyben egy bővítési program kezdetét is jelenti, amelynek keretében a Magyar Suzuki új exportpiacokat céloz meg, növeli gyártási volumenét, és a Suzuki globális stratégiájának fontos gyártóbázisa lesz.

Egy kép

Az új SX4 fő jellemzői

Jellegzetes „crossover” formaterv

Az új modell dizájnjában egyszerre van jelen a bátor, sportos crossover forma, a markáns vonalak, az elegáns, egyedi karakter, valamint a kiváló légellenállási tulajdonságok.

Több hely az utasoknak és a csomagoknak

A C kategóriás méretnek köszönhetően az egész család élvezheti az új SX4 tágas utasterének és csomagterének (430 liter*) előnyeit.

* A Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint

Új generációs ALLGRIP összkerekes technológia

Az új összkerékhajtási technológiának köszönhetően a vezető négy üzemmód közül választhatja ki a leggazdaságosabbat és a legnagyobb biztonságot nyújtót a különféle vezetési helyzetekben.

 

Az egyik legkisebb szén-dioxid-kibocsátás a kategóriában

A motoron elvégzett finomításoknak, a kiváló légellenállási tulajdonságoknak, valamint a karosszériához felhasznált nagy szilárdságú acélelemeknek köszönhetően az SX4 szén-dioxid-kibocsátása a C szegmensbe tartozó crossover autók között az egyik legkisebb.

A világ első üvegből készült kétrészes napfénytetője

A kétrészes, üvegből készült panoráma-napfénytető az egyik legnagyobb nyílást kínálja ebben a kategóriában.

Formaterv

A fő szempontok: érzelem, minőség, aerodinamika

Kifinomult városi autó, harcedzett terepjáró

Új kiképzéshez új színek

Az új SX4 formatervének készítésekor három fő megfontolás vezette a tervezőket: érzelem, minőség és csekély légellenállás. A gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást lehetővé tevő aerodinamikai tulajdonságok, a markáns crossover formák, a lendületes vonalvezetés és a számtalan kifinomult formaelem együttese egyedi megjelenést biztosít az új SX4-nek. A határozott körvonalak, a sárvédőívek, a lökhárítók díszítései és az integrált tetősínek még jobban kiemelik az SX4 crossover jellegét.

Külső dizájn

Érzelem

A szemlélőt érzelmileg megragadó külső jegyek közé tartoznak az első lökhárítótól a kombinált hátsó lámpákig futó módosított vonalak, valamint az erőt és szilárdságot sugalló, lekerekített motorháztető.

Minőség

A minőség érzetét keltik többek között az SX4 orrának krómelemei, a nappali LED-lámpasor, az oldalvonalak markáns peremei, valamint a kétrészes kombinált hátsó lámpák.

Aerodinamika

A formatervben mindenhol érvényesül a csekély légellenállás szempontja. A tető lejt a karosszéria hátsó része felé, a körvonalak oldalt mindenütt lágyak, módosított légterelő vonal fut a jármű orrától a hátsó részéig, és a kerekek, csakúgy, mint a külső tükrök, csekély légellenállásúak.

Belső formaterv

Érzelem

A szemlélőt olyan elemek ragadják meg érzelmileg, mint a széles, dinamikus műszerfal.

Minőség

A műszerfal dinamikus körvonalai átfutnak az ajtókra, a puha párnázat kellemes tapintású. Az ülések alakja és varrásmintái kifinomultságot sugallnak, a fekete belső felületek és az ezüst díszek kontrasztja pedig sportossá teszi az enteriőrt.

Külső fényezés

Az új SX4 tíz színben készül majd, amelyek közül a két újdonság a modell városiasságát hangsúlyozza:

Kristálylime metál (ZUS)

Ez a szín a vidék érintését hozza el a városba. A természet eleven zöldjének hosszan tartó érzetét kelti mindenkiben, aki rápillant.

Ametisztszürke gyöngyház metál (ZUR)

A mélyen fénylő szürke árnyalaton belül egy leheletnyi ametiszt: szikra a sötétben.

Teljesítmény

Az új SX4 egyszerre crossover terepjáró és remek országúti-városi autó

A hajtáslánc úgy garantál kitűnő teljesítményt, hogy eközben a környezetre a lehető legkisebb terhet rója

A sebességváltó tovább fokozza a vezetési élményt

Az új SX4 szén-dioxid-kibocsátása rendkívül csekélynek számít a C szegmens crossoverei között

Az új SX4 teljesítménye annak köszönhető, hogy több tulajdonság kivételes módon egyesül benne: az összkerékhajtású sport-szabadidőautó jellemzői, a Swifttől örökölt kiváló kezelhetőség, a nagy tengelytávnak köszönhető kellemes, stabil egyenesfutás, a kis szén-dioxid-kibocsátás és a csekély fogyasztás – mindez megfelel a környezetkímélő működés globális követelményeinek.

Motorok és sebességváltók

Az új SX4 erőátviteli rendszerei úgy biztosítják a C szegmensben elvárt teljesítményt, hogy eközben a környezetvédelmi követelményeknek is maximálisan eleget tesznek.

Motorok

Az új SX4 1,6 literes benzinüzemű, valamint 1,6 literes dízelmotorral lesz választható.

1,6 literes benzinmotor

Az 1,6 literes benzinmotor a jelenlegi M16A motoron alapul. A tervezők csökkentették a motor és a kapcsolódó részek belső súrlódását és tömegét, ennek köszönhetően úgy sikerült gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást elérni, hogy megőrizték az M16A komoly erejét és nyomatékát.

1,6 literes dízelmotor

Az 1,6-os dízelmotor kis súlyának és belső súrlódásának köszönhetően rendkívül takarékosan fogyaszt. A változó geometriájú turbófeltöltő már kis fordulatszámnál komoly nyomatékot biztosít, az ily módon mindig ideális nyomaték kényelmessé teszi a vezetést. Az új tervezésű hangszigetelő motorborítás nagy hatásfokkal tompítja a dízelmotorokra egyébként jellemző erős rezgést és a motorhangot, s még kellemesebbé teszi az utazást.

Sebességváltók

Az új SX4-hez tervezett sebességváltó rendszereknek köszönhetően tovább javult a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás hatékonysága. A könnyű, sportos váltás igazi élvezetté teszi a vezetést.

Manuális váltó

Az 1,6 literes benzinmotorhoz ötsebességes váltó társul. Optimalizált áttételezés biztosítja a nagy teljesítményt és a gazdaságos üzemanyag-felhasználást. A korábbinál merevebb sebességváltóház tompítja a zajt és a rezgést, ezzel még kellemesebbé teszi a vezetést. Az 1,6 literes dízelmotorhoz hatsebességes manuális váltó került az SX4-be. Az optimalizált áttételezésnek köszönhetően a motor üzemanyag-felhasználása még gazdaságosabb.

Automata váltó

A fokozatmentes sebességváltóhoz (CVT) egy segédáttétel is társul, amelynek köszönhetően az áttételezés igen széles tartományok között működik. Ezáltal az SX4 minden körülmények között ideálisan gyorsul, emelkedőn is kitűnően teljesít, és mindeközben fogyasztása is a lehető legkisebb marad. Az egyenes kulisszának köszönhetően a kapcsolókar könnyen jár. Mindezeken felül a hétsebességes manuális üzemmódban a vezető a sebességváltó fülekkel a kormány elengedése nélkül válthat sebességet.

Környezetvédelem

Az új fejlesztésű SX4 szén-dioxid-kibocsátása rendkívül csekélynek számít a C szegmensbe tartozó crossover kocsik között. Az automata motorindító és -leállító rendszer (EASS) tovább növeli az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, mérsékli a károsanyag-kibocsátást, emellett a zaj és a rezgés csökkentésével még kellemesebbé teszi a vezetést.

Szén-dioxid-kibocsátás

Az új SX4 benzinmotoros változatainál a szén-dioxid-kibocsátási célszámok a következők: kétkerék-meghajtás (2WD) és manuális sebességváltás esetén 125 g/km*; 2WD CVT-nél 125 g/km; összkerékhajtás (4WD) és manuális sebességváltás esetén 136 g/km*; 4WD CVT-nél pedig 136 g/km. A dízelmodelleknél 2WD és kézi sebességváltás esetén 110 g/km*, 4WD és kézi sebességváltásnál pedig 115 g/km*. Az értékek a kategória legalacsonyabbjai közé tartoznak.

* EASS-rendszerrel
Megjegyzés: Műszaki homologizáció előtti CO2-kibocsátási adatok

Legnagyobb teljesítmény és nyomaték

 

 

M16A benzinmotor

D16AA dízelmotor

Legnagyobb teljesítmény

88 kW 6000 fordulaton

88 kW 4000 fordulaton

Legnagyobb nyomaték

156 Nm 4400 fordulaton

320 Nm 1750 fordulaton

Új ALLGRIP 4WD-technológia

Az ALLGRIP a Suzuki új generációs összkerekes technológiája, a cég korábbi, ismert és elismert 4WD-technológiáinak továbbfejlesztett változata. Az ALLGRIP tervezésénél a cél az volt, hogy a legkülönbözőbb vezetési körülmények és útviszonyok esetén is élvezetes és nyugodt autózást biztosítson, mindezt úgy, hogy közben az üzemanyag-felhasználás és az összkerékhajtású járművek által a környezetre rótt terhek is csökkenjenek. Az SX4 négy üzemmódú összkerekes rendszerében a Suzuki már az ALLGRIP technológiát alkalmazza.

Négy üzemmódban működő összkerekes rendszer

Ennél a 4WD-rendszernél a vezető négy üzemmód – auto, sport, snow (hó), lock (elakadás) – közül választhatja ki az út- és vezetési viszonyoknak legmegfelelőbbet a középkonzolon található egyszerű tárcsa lenyomásával és elfordításával.

AUTO

Az AUTO üzemmódban normál út- és vezetési viszonyok között az üzemanyag-felhasználás a fő szempont. A rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált összkerékhajtásra, ha kerékkipörgést észlel.

SPORT

A SPORT üzemmód kanyargós úton ideális. Gyorsításkor a rendszer maximálisan kihasználja az összkerékhajtás előnyeit. Az kis és közepes motorfordulat-tartományban a rendszer az optimális motorválasz és kanyarteljesítmény igényeihez hangolja a gyorsítást, illetve a nyomatékot.

SNOW (hó)

A SNOW üzemmód havas, poros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. A rendszer alaphelyzetben összkerékhajtással működik, s a meghajtást a kormányzásnak és a gázadásnak megfelelően optimalizálja, növelve a tapadást és a stabilitást a kis tapadású felületeken.

LOCK (elakadás)

A LOCK üzemmódot arra tervezték, hogy a jármű kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.

Felfüggesztés, fékek

A Suzuki modellek – például a Swift – az európai utakhoz finomhangolt alváztechnológiákkal készülnek. Az SX4 esetében a Suzuki még tovább fejlesztette ezeket a megoldásokat, hogy a vezető számára még élvezetesebb és nyugodtabb vezetést biztosítson.

Felfüggesztés

Az első kerekeknél MacPherson rugós tagos felfüggesztést alkalmaznak. A keret könnyebb és merevebb lett, amitől a jármű még stabilabbá vált. A stabilitás és a vezetési kényelem ideális együttesét európai tesztek hosszú sorának eredményei alapján alakították ki a tervezők. Az első rugós tagok és az alsó karok rögzítésének megnövelt szilárdsága még tovább javítja az irányíthatóságot, emellett lefojtja a zajt és a rezgést.

Fékek

Elöl léghűtéses tárcsafékek, hátul pedig merev tárcsafékek biztosítanak jelentős fékerőt. Az új anyagból készült fékdugattyúk csökkentik a jármű tömegét, és alkalmazásukkal jobban „átélhető” a fékezés.

Biztonság

Könnyű, ütközéselnyelő karosszéria és más, az ötcsillagos Euro NCAP-minősítéshez kialakított* biztonsági megoldások

Rendkívüli stabilitásával, valamint teljes körű aktív és passzív biztonsági megoldásaival az új SX4 a vezető és az utasok számára is nyugodt, kellemes utazást biztosít a mindennapokban. Emellett az autó számos gyalogosvédelmi biztonsági szabványmegoldást is felvonultat.

* A Suzuki saját mérései szerint

Könnyű, ütközéselnyelő TECT-karosszéria

A karosszériánál a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) megoldását alkalmazzák. A TECT kifejlesztésénél két fő cél vezette a tervezőket: a járműben ülők védelme ütközéselnyelő elemek alkalmazásával, valamint a gépkocsi tömegének csökkentése. A fő elemeknél széles körben alkalmaznak nagy szilárdságú acélt, ettől a karosszéria könnyű, ugyanakkor ütközéskor hatékony védelmet nyújt.

Biztonsági felszerelés

Az SX4 számos olyan aktív biztonsági eszközt vonultat fel, mint a sebességhatároló, amely megakadályozza, hogy a jármű átlépje a vezető által beállított határértéket, a stabilitást növelő menetstabilizáló (ESP®*), valamint az abroncsnyomás-figyelő (TPMS), amely segít a kerekeket megfelelő nyomáson tartani. A passzív felszereltségbe tartozik többek között a frontális, oldalsó és hátsó ütközések esetén védelmet biztosító hét légzsák, az előfeszített biztonsági övek és az erőhatárolók, valamint egy a fékpedál hátramozgását szabályozó megoldás. Mindezeken felül a motorháztető formája, illetve szerkezete, az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét gyalogosgázolás esetén.

* Megjegyzés: az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye

Kényelem

Hosszú utazásokhoz tervezett, kényelmes utastér

A kategóriában az egyik legnagyobb (430 literes) csomagtér

Panoráma-napfénytető a kategóriában az egyik legnagyobb nyílással, valamint világújdonságnak számító*, üvegből készül dupla csúszópanellel

Tágas utastér és nagy csomagtér biztosítja a család kényelmét a napi használatban ugyanúgy, mint a hétvégi kirándulások alkalmával.

Utas- és csomagtér

A 4300 mm-es teljes hossznak és a 2600 mm-es tengelytávnak köszönhetően az utastér tágas. Az első és a hátsó üléseken ülők között 814 mm a távolság. Az első ülések támláját úgy alakították ki, hogy a hátul utazók térde is kényelmesen elférjen. Az SX4 hosszú utazásra is kényelmes, a csomagtér (430 liter) pedig még álló helyzetű hátsó üléstámlákkal is a legnagyobb ebben a gépjármű-kategóriában. A hátsó ülést és a rakodófelületet a csomagok jellegének megfelelően többféle elrendezésben lehet használni, így az SX4 ebből a szempontból is ideális családi autó.

Panoráma-napfénytető

A panoráma-napfénytető a világon elsőként* két (egymás mögött elhelyezkedő) üveg csúszópanelből áll. A nyílás az első és a hátsó ülések fölé is kiterjed, így még kellemesebb az utazás. A csukott helyzetben 1000 mm hosszú, nyitott helyzetben pedig 560 mm-es nyílást kínáló tetőn át (ami a kategóriában az egyik legnagyobb) éltető fény árad az utastérbe.

* A Suzuki saját kutatása alapján – 2013. február

Fő méretek

 

 

Új SX4

Jelenlegi SX4

Teljes hossz

4300 mm

4135 mm

Teljes szélesség

1765 mm

1755 mm

Teljes magasság

1575 mm (16 colos gumikkal)
1570 mm (17 colos gumikkal)

1565 mm

Tengelytáv

2600 mm

2,500mm

Nyomtáv

Első: 1535 mm

Első: 1500 mm

 

Hátsó: 1505 mm

Hátsó: 1495 mm

Csomagtartó mérete (VDA szerint)

430 l

270 l

Abroncsméret

205/60R16
205/50R17

205/60R16

Az új SX4-ről szóló videót az alábbi címeken lehet megtekinteni:

GlobalSuzukiChannel

Letölthető nagyméretű képek innen tölthetőek: Új SX4 képek

Forrás: Suzuki Zrt.


2013. március 05. 19:25 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID7880

 Név:
 Mar C
Dátum: 2013. március 07. 16:13 
Szerintem 15 centis pocakkal nem :P
» Válasz erre
#ID7879

 Név:
 
Dátum: 2013. március 06. 18:17 
Városi gerilla, de azért a Shaolin faluban megbírkózna az árokkal ugye?
» Válasz erre
#ID7878

 Név:
 Mar C
Dátum: 2013. március 06. 13:46 
Szerintem nem olyan rosszhiru az SX4, hogy ne lehessen egy ilyennel folytatni. Csak az nem tetszik benne, hogy nincs terepjarohoz melot hasmagassaga.
» Válasz erre
#ID7877

 Név:
 
Dátum: 2013. március 06. 08:59 
Gyönyörű autó! Gondolom az ára is "gyönyörű" lesz.
» Válasz erre
#ID7876

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2013. március 06. 08:01 
Ha már név, akkor én IGNIS S-CROSS-nak nevezném, mint SX4-nek, sokkal inkább hasonlít az IGNIS-hez külsőre.

Ha már mindenáron, egy már létező nevet kellett adni neki, de szerintem elég lett volna a SUZUKI S-CROSS is.

Nagyon gyönyörűséges!
» Válasz erre
#ID7875

 Név:
 
Dátum: 2013. március 06. 05:10 
Nem tudok Japán fejjel gondolkodni, de nem értem, hogy egy teljesen új autónak miért adják ugyan azt a nevet mint az elődjének.Főleg úgy, hogy az is gyártásban marad.
» Válasz erre
#ID7873

 Név:
 Tompici
Dátum: 2013. március 05. 21:16 
Ősszel lesz a magyar bemutatója. Pontos időpont még nem publikus. A hivatalos bemutatót követően lehet tesztelni.
» Válasz erre
#ID7872

 Név:
 
Dátum: 2013. március 05. 21:12 
És mikor lehet tesztvezetni?
» Válasz erre
#ID7871

 Név:
 Wagonadmin
Dátum: 2013. március 05. 20:48 
Emlékszel miről beszéltünk tegnap?
Majd ha elengedik a hiteleinket és ismét szabadok leszünk...

NA, AKKOR MAJD KÉREK ÉN IS EGY KOLBÁSZOSAT!!!! :-D
» Válasz erre
#ID7870

 Név:
 
Dátum: 2013. március 05. 20:44 
Kolbászzsírmetált akarok !
» Válasz erre
#ID7869

 Név:
 
Dátum: 2013. március 05. 19:43 
Wow! KELL :)
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub