Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 8 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Ma 2024. július 22. Magdolna napja van.
Suzuki Ignis
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Ignis - Autóvillamosság 2913 db 2024. július 06. 12:21:06
 Ignis - Technikai kérdések 7707 db 2024. június 15. 19:49:59
 Ignis - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál az Ignis? 4391 db 2024. május 25. 20:06:30
 Ignis - Autóhifi 2875 db 2023. december 31. 06:51:23
Friss cikkek

Tomophotograf Fotós képei a július 13.-i Fehér szalag vitorlásversenyről, a Balatonról.

Egy kép

1    2

3

 

Bővebben »

2024. július 14. 19:49


Ismét új hónap, ismét kvíz sorsolás

 

Egy kép

 

 

Bővebben »

2024. július 07. 19:44

Egy kép 

Bővebben »

2024. június 19. 20:28

2024. 06. 12.

Az esztergomi gyártóvállalat ismertette 2023-as pénzügyi eredményeit. A Magyar Suzuki Zrt. 2023-ban több mint 161 ezer autót értékesített, amelyből több mint 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal növekedett. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.


A Magyar Suzuki 2023-as pénzügyi eredményei:
• összes értékesítésből származó nettó átbevétel: 2.871,3 millió euró
• belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel: 272,6 millió euró
• exportértékesítésből származó nettó árbevétel: 2.598,6 euró
• beszerzési alapú beruházás 54,7 millió euró értékben
• 2022-es évhez képest a hazai és exportértékesítés árbevételét 33,9 százalékkal növelte
• adózás utáni eredmény 141,7 millió euró, amelyet a vállalat eredménytartalékba helyezett és visszaforgatja beruházásokra.
• A Magyar Suzuki ezúttal sem fizetett osztalékot.

A gyártás 88,5 százaléka hibrid volt
A Magyar Suzuki tavaly eseménydús és hatékony évet zárt. Az esztergomi üzemben jelenleg két modell, Vitara és S-CROSS készül, az európai piacokra már csak hibrid hajtásrendszerrel.

A Magyar Suzuki 2023-as termelési és értékesítési eredményei:
• 160.338 db autó gördült le a gyártósorról
• 161.763 db értékesített autó, ebből 156.213 db autó esztergomi gyártású
• 148.954 db autó ment a világ 123 országába exportra, ebből magyar gyártású 145.256 db (Vitara 79.851 db, S-CROSS 65.405 db)
• Magyarországi értékesítés 12.809 db autó, ebből hazai gyártású 10.957 db (4.890 db Vitara, 6.067 db S-CROSS).
• A gyártás 88,5 százaléka, összesen 141.847 darab hibrid gépjármű volt.

Külföldön továbbra is a Vitara a népszerűbb: a modell az idén megújult, 2024. február 8-án pedig legördült a szalagról a 4 milliomodik magyarországi gyártású Suzuki is, ami egy hibrid Vitara volt. A magyar vásárlók körében azonban az S-CROSS a közkedveltebb: tavaly szeptemberben a modellből elkészült az 500 ezredik az esztergomi gyártósoron. Hazai elismerését jól mutatja, hogy tavaly az Év Autója versenyen a közönségdíj mellett a szakmai zsűri is elsőként hozta ki 22 márka 39 autója közül. Az Európai Unió 2024. július 7-től egyre több vezetéstámogató rendszer beépítését teszi kötelezővé, a Magyar Suzuki gyártását is befolyásolja: a Vitarák májustól, az S-CROSS-ok pedig júniustól kerülnek forgalomba a jogszabályok által előírt új felszereltséggel.


Változó piaci körülmények
Az Esztergomban készült személyautók mennyisége 24,3 százalékkal növekedett a 2022-es évhez képest, miközben a magyar újautó-piac tovább zsugorodott: 2023 folyamán 107 720 személygépkocsit helyeztek forgalomba az országban, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Suzuki 12 167 autó regisztrálásával, 11,3 százalékos részesedést ért el a hazai piacon. A 2023-ban forgalomba helyezett Suzukik 51 százaléka, 6157 személyautó került céges és intézményi ügyfelekhez.

Három alapmodell is megújult 2024-re
A nem Esztergomban készülő, de Magyarországon is forgalmazott típusok a márka belföldi összértékesítésének 10,3 százalékát tették ki. Swiftből 894, Ignisből 252, a Swace családi kombiból 86, az elektromos hálózatról is tölthető Across szabadidő-autóból 20 jármű lelt gazdára 2023-ban Magyarországon. A Suzuki márka töretlenül halad előre a vásárlók bizalmának elnyeréséért. Az év első felében megérkezett a Swift negyedik generációja, de megújult az Across és a Swace is.

Életműdíj, egészségcentrum és duális képzés
A Magyar Suzuki továbbra is a Suzuki Motor Corporation egyetlen európai gyártóbázisa. , A japán anyavállalat 1991 óta több mint 2 milliárd eurót fektetett be Magyarországon. A Magyar Suzuki több mint három évtizedes munkáját a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) 2024 februárjában befektetői életműdíjjal honorálta. Tavaly júniusban elindult a Suzuki Egészségút program, ami 15 féle magánegészségügyi szolgáltatást nyújt térítésmentesen a Suzuki munkatársainak. A szervezetfejlesztésért és a munkavállalókért tett fejlesztéseket értékelve a Magyar Suzuki tavaly kiérdemelte a Családbarát Munkahely védjegyet. Emellett a Suzuki Oktatási Centrum átadásával tavaly szeptembertől becsatlakozott a duális képzésbe is, így az egyetemi együttműködések és gyakornoki programok mellett a fiatal generációra, a szakképzett munkaerő kitanítására is nagy figyelmet fordít.

A marine üzletág őrzi piacvezető szerepét
A Magyar Suzuki azonban nemcsak autókkal, hanem hajómotorokkal is foglalkozik Magyarországon, illetve a régióban. A marine üzletág 1999 óta forgalmaz hajómotorokat, alkatrészeket és hajós kiegészítőket. Jelenleg a 11 magyarországi értékesítési pont mellett közép-kelet-európai disztribútorként 11 külföldi partner szolgál ki. A négyütemű hajómotorok szakértőjeként tavaly a hazai piacon összesen 497 hajómotort értékesítettek, amellyel sikerült megőrizni a piacvezető szerepet.

Bővült a hazai motorkerékpár-piac
A motoros üzletág 14 hazai márkakereskedővel dolgozik együtt, amely két robogókereskedéssel egészül ki. A járművek mellett az értékesítési pontok pótalkatrészeket, kenőanyagokat, valamint tartozékokat és motoros kiegészítőket kínálnak az ügyfeleknek. A magyar motorkerékpár-piac 2023-ban 26,1 százalékkal bővült. Suzukiból 372 új kétkerekű került az ügyfelekhez, ami 18,8 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. 5,7 százalékos piaci részesedéssel a negyedik helyet szerezte meg a márkák versenyében Magyarországon. A Magyar Suzuki 13 további ország piacát is ellátja.

Cél a fenntartható gyártás és működés
A Magyar Suzuki nagy lépést tett a fenntartható működés és termelés irányába. 2024 február óta az üzem területén villamosenergiát is termel saját napelempark segítségével. A teljes beruházás két évig tartott és 778 millió forintba került. A vállalat így éves szinten mintegy 270 millió forintot spórol meg és több mint 1700 tonnával csökkenti a közvetett CO2 kibocsátását.

Az idén is folytatódik az esztergomi gyár többmilliárd forintos fejlesztése. A beruházások a technológia és a berendezések fejlesztésre, automatizálásra, illetve dekarbonizációra (pl. hulladékhő hasznosítás) fókuszálnak a lökhárító-, festő- és hegesztőüzemekben.

 

1     2

3     4

5     6

7

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024

Bővebben »

2024. június 12. 22:19

Hétvégén a Magyar Suzuki közel 200 munkatársa és azok családtagjai 110 zsák szemetet szedett össze Esztergomban a Duna-parton, a belvárosban, valamint a Bazilika környékén.

A Magyar Suzuki kiemelt figyelmet fordít arra, hogy óvja szűkebb környezetét, ezért rendszeresen szervez környezetvédelmi programokat. Június 8-án a vállalat munkatársai - sokan családtagjaikkal és barátaikkal, közel 200 fő - a Suzuki Aréna-tól indulva a Esztergom belvárosát, a Duna-part, valamint a Bazilika környékét tisztították meg a hulladéktól.
Az akcióknak köszönhetően minden évben több konténernyi hulladéktól szabadítják meg Esztergom városát. Hétvégén 108 szemeteszsák és 2 zsáknyi cigarettacsikk szemét gyűlt össze.

 

1

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024

 

Bővebben »

2024. június 08. 22:10


Hát elérkezett a kvíz sorsolás.

Megtörtént a 2024 es évben a negyedik kvíz sorsolása ..

Bővebben »

2024. június 08. 08:45

2024. 06. 06.

Nehezen mondunk le az autóról, annak ellenére, hogy a többség saját bevallása szerint hetente alig öt órát használja a gépjárművét – derült ki a Magyar Suzuki felméréséből . Főként munkába és bevásárolni járunk autóval, talán nem véletlen, hogy a bevásárlószatyor az, ami a legtöbb kocsiban fontos tartozék. Azt a kevés időt sem tudjuk azonban csendben eltölteni, telefonon beszélünk vagy zenét, podcastet hallgatunk a volán mögött ülve. Az útvonaltervezők azonban fontos szerepet töltenek be az életünkben: a megkérdezett autósok többsége el sem tudja képzelni, hogy a saját megérzéseire hagyatkozva érjen célba.

Mind tapasztaljuk, egyre több az autó az utakon, a dugók egyes nagyvárosokban állandósultak, vannak városrészek, ahol lehetetlenség parkolóhelyet találni. A KSH adatai szerint tavaly év végén mintegy 4,2 millió személyautó volt forgalomban Magyarországon, ami jól mutatja, hogy majd’ minden második magyarra jut egy gépjármű. A statisztikákat elnézve idehaza csaknem két évtized alatt megkétszereződött az autók száma. A Magyar Suzuki – látva a tendenciát - kutatásában arra volt kíváncsi, hogy mire és hogyan használjuk az autót a mindennapokban.
A megkérdezettek több mint hetven százaléka ugyan naponta használja a kocsiját, de ha a heti átlagot nézzük, kijelenthető, hogy ők nem túl sok időt töltenek a volán mögött. A kutatás résztvevőinek majdnem 42 százaléka alig öt órát, míg 38 százaléka is hetente csupán 10 órát tölt a gépjárműben.

A távolság alapján döntünk a közlekedési eszközről
Adódik a kérdés, vajon valóban akkora szükség van-e minden esetben az autóra. A megkérdezettek több mint fele azonban úgy gondolta, eljutni a munkahelyre ez a legjobb megoldás, minden negyedik válaszadó pedig bevásárláshoz is ezt tekinti a legegyszerűbbnek. Majdnem minden tizedik válaszadó gyakorlatilag mindenhová autóval megy, de családi, baráti látogatáshoz, belföldi vagy külföldi utazáshoz, a gyerekek szállításához, vagy szabadidős programhoz is használja. Ugyanakkor nem mindegy, hogy mekkora távolságot szeretne megtenni: ez az, amely elsődleges szempont az autósok csaknem felénél, hogy gépjárműbe ül a tömegközlekedési eszközökkel szemben. Az autósok egynegyede azonban képes lemondani a saját gépjárműről, ha a célállomást tekintve az egyéb közlekedési lehetőség egyszerűbb és praktikusabb.

Hozzánk nőtt az autó
A gazdasági mutatók azt mutatják, napjainkban tudatos és észszerű döntéseket kell hozni a havi kiadások terén. Vannak azonban olyan költségek, amelyek egy család mindennapjaihoz ma is kötelezően hozzátartoznak – függetlenül az éppen aktuális gazdasági környezettől. A megkérdezett autósok kétharmadának nem befolyásolja az autóhasználati szokásait az, ha szűkösebbek az anyagi körülményei, maximum máshol spórol, de az autóról nem mond le. Csak minden harmadik autós teszi le a járművet, ha kevesebb pénzből tud gazdálkodni. Bár az üzemanyag is pénzbe kerül, az autósok egynegyede legalább havonta egyszer tankol, a legtöbben azonban átlagosan kétszer is behajtanak egy benzinkútra.

Talán nem meglepő, mivel sokan bevásárláshoz használják gépjárművüket, hogy bevásárlószatyor az autók csaknem kétharmadában van, de a zsebkendő, a telefonos adatkábel és töltő, illetve a kézfertőtlenítő is fontos tartozék. A megkérdezettek több mint egyharmada azonban tart valamilyen ételt és/ vagy italt is az autóban, ha bármilyen váratlan helyzet adódna út közben.

Mindegy mi, csak szóljon valami
Bár ma már sok esetben alapfelszereltség, hogy a telefont össze lehet hangolni az autó saját rendszerével, a megkérdezettek csupán egyharmada használja ki ezt a lehetőséget. A többiek inkább telefon- vagy az italtartóban tárolják a mobiljukat, és csupán minden negyedik autós hagyja a táskájában, hogy ne vonja el a figyelmét. A digitalizáció azonban fontos része az életünknek, és úgy tűnik, vezetés közben sem tudunk lemondani róla. Évtizedekkel ezelőtt térkép alapján tájékozódtunk, ismert terepen a megérzéseinkre hagyatkoztunk, ma már szívesebben használunk útvonaltervezőt. Az autósok többsége el sem indul ilyen fajta segítség nélkül, közöttük abban van csak különbség, hogy az autó navigációs rendszerére vagy egy mobilos applikáció útmutatásaira támaszkodik. Csupán minden ötödik sofőr vallotta azt, hogy nem használ ilyen segítséget, a saját megérzéseit veszi alapul. Ugyanakkor a nagy csenddel a megkérdezettek majdnem hatvan százaléka nem tud mit kezdeni: ők beszélgetnek, zenét, vagy podcastet hallgatnak vezetés közben, és mindössze 38 százalék vallotta azt, hogy nem veszi körbe semmilyen mesterséges zaj menet közben.

 

1     2

m1     m2

m3     m4

m5

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024

Bővebben »

2024. június 06. 22:14

2024. 06. 04.

Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója Magyarországra látogatott.

2024. június 3-án személyesen fogadta Orbán Viktor miniszterelnök Budapesten, a Karmelita kolostorban. A találkozón az európai és a magyar autóipar helyzetének, technikai átállásának kihívásait beszélték át.
Másnap a Magyar Suzuki esztergomi gyárába vezetett az útja, ahol Atsumi Masato vezérigazgató és Novák Gyula gyárigazgató vezetésével végigjárta az üzemegységeket. A gyár megtekintése után Toshihiro Suzuki találkozott és egyeztetett a magyarországi vezetőséggel, majd beszédet és köszönetet mondott a Suzuki Csoport egyetlen európai üzemében dolgozó kollégáknak.

 

3     1

2     2

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

Bővebben »

2024. június 04. 20:40

2024. 05. 24.

Egy év kihagyás után, Pünkösdkor rendezték meg Felcsúton a Puskás-Suzuki kupát, amelyet kezdetek óta támogat esztergomi gyártóvállalatunk. Az U17-es labdarúgótornát a Real Madrid nyerte.

A 2008-as indulás óta eltelt évek alatt az utánpótlástorna az egyik legrangosabb nemzetközi futballtornává nőtte ki magát, amelyen a házigazda felcsúti Puskás Akadémia és a Budapesti Honvéd mellett rangos külföldi klubok vesznek részt.
Az idén a két magyar csapat mellett a Real Madrid (spanyol), a Sporting Lisboa (portugál), a Juventus (olasz), a KRC Genk (belga), a Panathinaikosz (görög) és a Glasgow Rangers (skót) képviselte magát.
Idén is kiélezett küzdelmeket hoztak a mérkőzések, a csapatok egyenlő partnerként tekinthettek egymásra.
A kupát immáron 6. alkalommal a Real Madrid csapata nyerte: hatalmas küzdéssel, hátrányból fordítva nyert 2-1-re a Sporting csapata ellen.

 

.1     2

3     4

5     6

7

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

 

Bővebben »

2024. május 24. 20:37

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub