Suzuki Ignis | |||
Topics | Posts | Last post | |
Ignis - Autóvillamosság | 2913 db | 2024. july 06. 12:21:06 | |
Ignis - Technikai kérdések | 7707 db | 2024. june 15. 19:49:59 | |
Ignis - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál az Ignis? | 4391 db | 2024. may 25. 20:06:30 | |
Ignis - Autóhifi | 2875 db | 2023. december 31. 06:51:23 |
2024. 09. 18.
Az idén második alkalommal hirdették ki Magyarország legsikeresebb PR- és kommunikációs szakember rangsorát is.
A „TOP50 PR-szakemberről” zsűri döntött a Marketing&Média és a Magyar PR Szövetség ajánlása után. A jelöltek között a legnagyobb magyarországi nagyvállalatok és kommunikációs ügynökségek vezetői szerepeltek. A zsűrizés során azt vizsgálták, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi egy évben. A rangos TOP50 PR-szakember listájára felkerült a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője, Bonnár-Csonka Zsuzsanna is. A szeptember 19-ei díjátadón kiderült, vállalatunk vezetője a rangos listán a 43. helyen végzett.
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024
Bővebben »
2024. september 18. 22:01
2024. 09. 17.
Félelem, rettegés, szorongás – olyan lelki tényezőket fogalmaztak meg azok a rutintalan magyar autósok, akik jelentkeztek a Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” közlekedésbiztonsági kampányának pályázatára, amelyeknek nem lenne helye az utakon. Többen bevallották, sokszor az jelenti számukra a legnagyobb problémát, hogy a tapasztalt sofőrök türelmetlenül, olykor agresszívan viselkednek velük szemben. A közlekedési szakember ugyanakkor úgy gondolja, az agresszió csak további szorongó vezetőket eredményez – bizalommal és empátiával sokkal többet érhetnénk el.
Mi segítene egy rutintalan, vagy kezdő sofőrnek abban, hogy magabiztosan vegyen részt a közúti közlekedésben? A Magyar Suzuki „Neked mi a történeted?” című pályázatára az ország legkülönbözőbb pontjairól érkeztek pályamunkák, amelyekben nők és férfiak egyaránt ugyanazokról a félelmekről számoltak be. A negatív érzések mellett még jobban elveszítik az önbizalmukat, ha nagy forgalomban kell részt venniük, vagy extrém időjárási körülmények között kell helytállniuk. Voltak, akiket egy korábbi baleset, egy váratlan szituáció, például egy vad okozta vészhelyzet vetett vissza az önfeledt vezetésben. De visszatérő indok volt az is, hogy akár az oktatás, akár a jogosítvány megszerzése után találkoztak olyan emberi megnyilvánulásokkal, amelyek elbizonytalanították őket.
A rutintalanok ne szégyelljék a gyengeségüket!
Csörgő László, a Drivingcamp vezető trénere szerint minden autósnak legalább alapszinten ismernie kell az autót, amit uralni szeretne, emellett meg kell tanulni 360 fokban látni a járművet és önmagát a közlekedési helyzetekben. Ugyanakkor figyelembe kell venni a forgalom ritmusát is a szabályok betartása mellett. Hozzátette, a rutintalanok ne szégyelljék kitenni a T-betűt.
„Hiába titkolja el valaki a gyengeségét, az előbb vagy utóbb úgyis előjön, ami feszültséget, vagy akár nagyobb bajt is okozhat. A tapasztalt sofőrök pedig adjanak esélyt arra, hogy a rutintalanok is megszerezzék azt a fajta magabiztosságot, amely szükséges a közlekedéshez. Fontos az empátia, nem kell bizonyos szituációkat túlragozni, hiszen mi is hibázhatunk és mi is voltunk kezdők. Ráadásul, ha feszültek vagyunk, az a végtagjainkon keresztülátterjed az autóra. Így sokkal nagyobb erőhatásokat viszünk át a kormányra, váltóra” – mondta Csörgő László a Drivingcampen megrendezett sajtónyilvános vezetéstechnikai tréningen, amelyen olyanok is részt vehettek, akik pályamunkájukban leírták, mi okozza számukra a legnagyobb kihívást a vezetésben.
Mindenki egyenrangú az utakon
A közlekedéspszichológus szerint a tanuló vezetők egy olyan sztereotípiát fogalmaznak meg sok autósban, amely megbélyegzéssel jár. A tapasztalt vezetők gyakran éreztetik azt a kezdőkkel, hogy ők kevesebbet érnek. Szerinte azt kellene értékelni, hogy ők is elsajátítottak egy plusz képességet az autóvezetői engedély megszerzésével és ha a jogosítványt átvehették, feltételezhetjük róluk, hogy tudnak vezetni.
„Az autóvezetés nem a szimpátiáról szól. A közlekedés egy mérnöki találmány: nem számít, hogy kit szeretünk és kit nem. Szerethetjük az autónkat, benne a zenét, ami szól, de a közlekedés többi résztvevőjéhez nem érzelmi módon kell közelíteni, ez ugyanis torzíthatja az észlelést. Mindenkit egyenrangú csapattársként kell kezelni az utakon. Ha azt akarjuk, hogy minél kevesebb bizonytalan sofőr legyen, ne agresszióval közelítsünk feléjük, hiszen az még több szorongó autóst eredményez. A bizalom az, amely ilyen helyzetben segíthet. Egy kezdő, rutintalan sofőrt egy nem megfelelő visszacsatolással lehet a legkönnyebben elbizonytalanítani és továbbra is szorongásra késztetni” – fogalmazott Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus.
Profi oktatókkal gyakorolhattak a bizonytalan vezetők
A Magyar Suzuki zsámbéki, Drivingcampen megtartott vezetéstechnikai tréningjén 18 rutintalan vagy kezdő vezetőnek adott lehetőséget, hogy profi oktatók segítségével nyerjék vissza az önbizalmukat a volán mögött. A résztvevők biztonságos körülmények között gyakorolhattak olyan váratlan helyzeteket, mint például a vészfékezés, szimulált vészhelyzetek megoldása tapadós és csúszós felületen, kikerülési manőver, lejtős hajtűkanyarban biztonságos haladás, emelkedőn elindulás. Az oktatók számos vezetési tanáccsal látták el őket.
Az eseményen részt vettek a kampányban szereplő, vezetésben kevésbé rutinos és tapasztalt véleményvezérek, Sipos Orsi és Szabó Balázs Máté stand-uposok, illetve B. Nagy Réka influencer és Vogel Adrienn autóversenyző. Jelen volt a Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr!” szakmai partnere, az Országos Rendőr-főkapitányság képviseletében Gál Kristóf r. ezredes is.
„Egy közlekedéstudományi kutatás szerint a megkérdezett magyar sofőrök a közlekedés legkulturáltabb szereplőjének önmagukat tartják: egy 5-ös skálán 4,3-ra értékelve magukat. A többi autóvezetővel már nem ennyire megértőek a kutatásban résztvevők, 3-asnál is rosszabb értékelést adtak mindenki másnak. A tapasztalatlanság számos probléma forrása lehet akkor, amikor a kezdő vezetők már kíséret nélkül, önállóan jelennek meg a forgalomban, és egyedül kell döntéseket hozniuk általuk sokszor ismeretlen szituációkban. A baleseti statisztikai adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a kezdő járművezetők közlekedésének baleseti kockázata átlag feletti, több mint másfélszer annyi személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoznak, mint amennyit az összes gépjárművezetőn belüli arányuk indokolna. A közlekedési kultúra javításának egyik alapfeltétele, hogy a járművezetők – legyenek rutinosak vagy tapasztalatlanok – odafigyeljenek egymásra. Ha az utakon megértőek és előzékenyek vagyunk egymással, az a baleseti helyzetek elkerülését is jelentősen javíthatja” – mondta Gál Kristóf rendőr ezredes, az ORFK szóvivője.
A Magyar Suzuki harmadik éve indította el a közlekedésbiztonsági kampányát annak érdekében, hogy az utakon mind nagyobb biztonságban legyünk.
„Autógyártóként az egyik legfontosabb küldetésünk az, hogy biztonságos módon, minél szélesebb kör számára tegyük lehetővé a mobilitást. Nem mindenkit ugyanolyan szempontok vezérelnek azonban vezetés közben és az érzelmi töltet sem ugyanaz. Csak azért azonban, mert valaki tapasztalatlan, nem lehet kihagyni őt az első körből, ugyanolyan jogú résztvevője ennek a társasjátéknak, amit közlekedésnek hívunk. Azt szeretnénk elérni, hogy javuljon a magyarországi közlekedési kultúra és minél kevesebb bizonytalan autós legyen az utakon.” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője.
Kampányvideók: Magyar Suzuki Zrt
Vezetési tippek a rutintalan sofőröknek: Magyar Suzuki Zrt
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024
Bővebben »
2024. september 17. 21:15
Hát ismét új hónap ismét kvíz sorsolás
2024. 08. 27.
Rájuk koncentrál a Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” kampánya Főként Budapesten és nagyvárosban élő sofőrök ülnek ritkábban a volán mögé, így ők azok, akik sok esetben szorongást és félelmet is társítanak a vezetéshez – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából . A megkérdezettek válaszaiból ugyanakkor úgy tűnik, a magyar autós társadalom attitűdje türelmes és támogató a kezdő vagy gyakorlatlan vezetőkkel, a közlekedéspszichológus szerint azonban mást lehet tapasztalni a mindennapokban.
Nagyobb a bizonytalansági arány a budapesti, illetve nagyvárosi sofőrök körében
A Magyar Suzuki „Együtt az utakon” közlekedésbiztonsági kampányában minden évben más közlekedési problémára fókuszálnak - ebben az évben a rutintalan, illetve kezdő sofőrökre koncentrálnak. Az a tapasztalat, hogy a társadalomnak sokkal megértőbbnek kellene lennie velük szemben. A kampány indulásakor azonban fontos megérteni, milyen attitűd jellemzi a gyakorlott autós társadalmat, ha például T-betűvel jelzett autóval találkozik, és miért kapcsolódik sok esetben a vezetéshez negatív érzelem a rutintalanok részéről?
A kutatásból kiderült, hogy a ritkábban vezetők körében magasabb a nők és a budapestiek aránya, illetve azoké, akik még csak néhány éve vezetnek. A kevésbé gyakori vezetés mögött többnyire a kényelmesebbnek tartott tömegközlekedés (26%) vagy a nem túl gyakori elfoglaltság (26%) áll. Minden ötödik megkérdezettnek nincs autója, minden tizedik jogosítvánnyal rendelkező pedig szorong a vezetéstől. A kutatásban résztvevők 10 százaléka azért nem vezet gyakrabban, mert tapasztalatlannak tartja magát, de olyanok is akadnak (6 százalékuk), akiket a környezetük nem enged a volán mögé.
Más vidéken megtanulni, majd nagyvárosban vezetni
A kérdés az, vajon miért párosul szorongás vagy félelem az autóvezetéshez? A tapasztalatlanság (68 százalék), a jogosítvány megszerzése során szerzett rossz élmények (21 százalék), átélt baleset (15 százalék), nem megfelelő egészségügyi állapot (14 százalék) is az okok között szerepel, akár csak az, hogy szülőként a gyerekekre is figyelni kell a vezetés során (12 százalék). De az is az indokok között szerepelt, hogy valaki vidéken tanult vezetni, azonban nagyvárosban kell a közutakon helytállnia (5 százalék). A rutintalanok majdnem felének a kisebb közúti forgalom (45 százalék) segítene, másik felének egy szakoktató (36 százalék) vagy pszichológus (28 százalék) segítsége lenne a leghasznosabb. Felmerült az is, hogy az érintettnek kellene jobb fizikai állapotba kerülni (14 százalék), de segítség lenne a támogató környezet is (11 százalék). Volt, aki nem tudta pontosan megfogalmazni (12 százalék) milyen negatív érzések gátolják az önfeledt vezetésben.
Idegességet okoz a T-betű
A kutatásból úgy tűnik, az autósok többsége semleges vagy pozitív attitűddel fordul a bizonytalanok felé. A támogató vagy türelmes magatartás jellemzőbb a nőkre, az idősebb generációra és a kisebb településen élőkre. Azoknál, akik idegesek lesznek a T-jelzésű autóktól vagy a bizonytalan sofőröktől, úgy élik meg, hogy a közlekedés ezen résztvevői feltartják a forgalmat (64 százalék), vagy nem tudnak mit kezdeni a bizonytalansággal (26 százalék). A budapestiek egyébként a más településen élőkhöz képest kevesebb empátiát mutatnak (hidegen hagy 24%), a kisebb városok és falvak autósai jellemzően támogatóbbak (támogatni kell őket: városiak 74%, falusiak 77%). A megkérdezett rutinos sofőrök szerint – akik idegesek lesznek egy rutintalan sofőr láttán -, megoldás lenne, ha a bizonytalanok csak rutinszerzés után mennének forgalomba vagy elzárt területen vennének pótórát. Közülük azonban minden negyedik autós úgy gondolja, nem kell mindenkinek autót vezetni, és közel ugyanekkora arányban vélekedtek úgy, hogy nem gondolják, hogy bármi megváltoztathatná a véleményüket a tanuló, vagy bizonytalan vezetők kapcsán.
Mennyire voltak őszinték a válaszadók?
A közlekedéspszichológus szerint a városi környezet, a megnövekedett forgalom és a rutin mind olyan zavaró kulcstényezők, amelyek az autósok között állandó stresszt és feszültséget generálnak.
„Hajlamosak vagyunk eltitkolni egy felmérés során az objektíven is agresszívnek minősülő magatartást. A tanulókkal szembeni negatív viselkedés pedig ebbe a kategóriába tartozik. A kutatás válaszadói saját felelősségüket ráadásul egyáltalán nem emelték ki, inkább a tanulók, bizonytalan vezetők képességeit említették, többségében a másik felet okolták. Ebből indirekt módon következik, hogy magukat nem, vagy kevéssé látják türelmetlennek, és a saját vezetési stílusukat tekintik alapnak, amelyhez a kezdők még nem alkalmazkodtak. Jellegzetes konfliktus a közúti forgalomban a sebességkorlátozást fegyelmezetten betartók és a "forgalom ritmusát felvéve" közlekedők örökös ellentéte” – reagált a kutatásra Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus.
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024
Bővebben »
2024. august 28. 21:24
2024. 08. 05.
Vajon kellő türelemmel fordulnak a tapasztaltak a tanuló vagy rutintalan autóvezetők felé? Ugyanakkor mit tehetnek azok, akik sokkal magabiztosabbak szeretnének lenni, ha volán mögé ülnek? A Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” közlekedésbiztonsági programjában idén ősszel egy újabb, sokakat érintő kérdésben indít edukációs integrált kampányt.
Az esztergomi autógyártó vállalat három évvel ezelőtt indította el közlekedésbiztonsági kampányát. Olyan, a közlekedés összes résztvevőjét érintő kérdésekre szeretné felhívni a figyelmet, amelyekben változásra lenne szükség. Az „Együtt az utakon” első évében azt mutatták meg véleményvezérekkel és közlekedési szakértőkkel, milyen veszélyes, ha a külvilággal nem törődve, az érzelmeinktől vezérelve veszünk részt a közlekedésben. Az agresszió, a türelmetlenség egyre több problémát okoz az utakon. Tavaly a megkülönböztető jelzést használó járművekre fókuszáltak: az „Adj utat, ments életet!” programban az Országos Mentőszolgálat, a Komárom-Esztergom Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság volt a szakmai együttműködő partner.
Cél a közbeszéd tematizálása
A Magyar Suzuki ebben az évben ismét egy olyan témát választott állandó szakértőikkel, Csörgő László vezetéstechnikai tréner és Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus bevonásával, amely minden autóst érint. A tanuló- vagy rutintalan vezetők közúti részvétele nem minden esetben elfogadott, sokszor a türelmetlenség, az idegesség, de sok esetben még az agresszió is megjelenik. Nemcsak a negatív érzelmi megnyilvánulások állnak azonban a háttérben, amikor a bizonytalan sofőrök szorongást, vagy félelmet éreznek, amikor volán mögé ülnek. Ha egyáltalán vállalkoznak erre a jogosítvány megszerzése után.
„Fontosnak tartjuk, hogy évről évre olyan témákkal tematizáljuk a közlekedéssel kapcsolatos beszélgetéseket, amelyekben változásra van szükség. Ebben kiemelt együttműködő szerepet szánunk a szakembereknek, a hatóságoknak és véleményvezéreknek. Ugyanakkor az idén szeretnénk még jobban bevonni a nyilvánosságot, ezért pályázatot hirdetünk olyan sofőröknek, akik nem érzik magukat komfortosan az utakon. A nyerteseknek lehetőséget adunk, hogy olyan rutint és tapasztalatot szerezhessenek, amely jóvoltából fenntartások nélkül vesznek részt a jövőben a közlekedésben” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.
A „Neked mi a történeted?” című pályázattal kapcsolatos információk a kampány microsite-ján érhetők el. Az integrált kampány kulcsüzeneteit kutatás alapján készített közleményekkel, social media felületeken, fizetett média- és influencer-együttműködésekkel szeretnék eljuttatni a célcsoportokhoz, a tapasztalt és a rutintalan sofőrökhöz egyaránt. A pályázat nyertesei pedig egy félnapos vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a zsámbéki DrivingCampen. Sipos Orsi és Szabó Balázs Máté stand-uposok, Vogel Adrienn autóversenyző, B. Nagy Réka énekesnő, Csörgő László, a DrivingCamp vezető trénere, Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus és Gál Kristóf rendőr ezredes, a rendőrség szóvivője vesz részt a kampányban.
Az „Együtt az utakon” szakmai partnere az ORFK-OBB, illetve a DrivingCamp. A kampányt a Magyar Suzuki vállalati kommunikációját támogató két ügynökség, a BeSocial és a Morpho segíti.
További információk:
Bonnár-Csonka Zsuzsanna
kommunikációs vezető Magyar Suzuki Zrt.
Tel.: +36 33 54 1309
Céginformáció
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az új S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. A vállalat a 2022-es adatok alapján az ország 19. legnagyobb árbevételű cége.
A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is. Jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizennégy ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024
2024. august 05. 20:18
2024. 08. 01.
A Suzuki Motor Corporation a gyártástól az újrahasznosításig „energiafogyasztást minimalizáló technológiát” valósít meg, és egy szén-dioxid-semleges világra törekszik, miközben a mobilitás örömét nyújtja az embereknek szerte a világon.
Könnyű és biztonságos karosszéria
A Suzukira jellemző kompakt és könnyű járművek nemcsak a használatuk, de a gyártásuk során is csökkentik az előállításukhoz szükséges CO2-kibocsátást, valamint az erőforrás felhasználást. A Suzuki Motor Corporation továbbfejleszti a „HEARTECT” könnyű- és biztonságos karosszériát, emellett a súlycsökkentésre irányuló technológia révén az energiafogyasztás minimalizálásán is dolgozik.
Lean akkumulátoros elektromos /hibrid jármű
(Lean-Battery BEV/HEV)
Arra törekszünk, hogy egyes országokra és régiókra jellemző megújuló energiaarányokat, valamint használati körülményeket figyelembe véve a leghatékonyabb elektromos járműveket kínáljuk ügyfeleinknek. Így a Suzuki olyan elektromos járműveket fog fejleszteni, amelyek minimalizálják az energiafelhasználást a „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi”-t (kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szebb) gyártási filozófia alapján: például, egy kicsi és hatékony elektromos egység, valamint egy kicsi és könnyű akkumulátor - kombinálásával.
Nagy hatékonyságú ICE/CNF technológia
(ICE: belsőégésű motor, CNF: szénsemleges üzemanyag)
2023-ban a Suzuki kifejlesztett egy nagy hatékonysággal működő motort (Z12E), amely a belsőégésű motorok továbbfejlesztett változta. A Z12E hatékonyabb égésre törekszik, és elérte a maximális, 40%-os termikus hatásfokot. A jövőben ezt a nagy hatékonyságú motort világszerte alkalmazza majd a Suzuki, így karbonsemleges üzemanyag használattal és következő generációs hibridekkel minimalizálja az energiafogyasztást.
SDV jog
(SDV: Software Defined Vehicle)
Az SDV területén is fejleszteni fog a Suzuki és biztosítja majd ügyfelei számára az „SDV jog”-ot, mely egy olyan megfizethető rendszer, amely az energiafelhasználást minimalizálja a „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi” (kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szebb) filozófia alapján.
A szoftverfrissítés során a vezetékes és a vezeték nélküli (OTA) frissítések hatékony kombinációjával, pedig megkönnyítik a használatát. Olyan SDV-t fejlesztenek, amelyek a hardver megosztásával, a szoftverek újra felhasználásával csökkentik az alkatrész és fejlesztési költségeket, így az elégedettség érzetét keltik az ügyfelekben.
Könnyen újrahasznosítható és szétszerelhető kialakítás
A hagyományos gazdasági rendszert lineáris gazdaságnak nevezzük, amelyben a nyersanyag-kitermelés, a termékgyártás, a felhasználás és a megsemmisítés egyirányú folyamat. Ez tömeges energiafogyasztást, az erőforrások kimerülését és a környezet pusztulását okozta.
A Suzuki a jövőben a minimális energiafogyasztást a körkörös gazdasággal fogja elérni, ami nem emészti fel az összes erőforrást, mégpedig úgy, hogy szem előtt tartja a könnyed szétszerelhetőséget, az újrahasznosítást és újrafelhasználást.
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024
2024. august 01. 20:55
2024. july 20. 16:08
Tomophotograf Fotós képei a július 13.-i Fehér szalag vitorlásversenyről, a Balatonról.
2024. july 14. 19:49