Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 63 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Terepezők ne kíméljenek! – Suzuki Jimny menetpróba



 

001

A hagyományt követve valódi terepjáróként visszatérő Jimnyt a Tokaji borvidéken vezettük.

 

 

002

 

Húsz év nagy idő. Ennyi ideig futott a harmadik Jimny, de maga a Suzuki terepjáró-szériája önmagában is nagy túlélő, hiszen az első generáció 1970-es bemutatása óta szinte egy az egyben ugyanazt a koncepciót követi. Nem más, mint egy egyszerű és célszerű terepjáró a szó klasszikus értelmében! A szabadidő-autók elterjedése miatt ugyan kissé megkopott az annak idején sokra tartott kategória hitelessége, de az új Jimny tervezésekor sem engedtek elveikből a japánok, és ismét egy őszinte célszerszámot dobtak piacra.

 

003

Funkcionális, egyben mutatós a könnyen tisztítható belső. Fotó: Stefler Balázs és Suzuki

 

Valószínűleg éppen ez az őszinteség teszi olyan népszerűvé az apróságot, hogy a piaci bevezetést követően a világ minden táján 6-8 hónapos várólista alakult ki, és többek között azért kellett későbbre időzíteni a magyarországi bevezetést, mert a japán gyártósor nincs berendezkedve ekkora mennyiségre. A kapacitási gondok fő oka, hogy az alapvetően rétegmodell bájos dobozformájával és kis méreteivel már olyan vásárlók tetszését is elnyerte, akiknek semmi szükségük nincs a tudására, pusztán a betondzsungelben kalandoznak majd vele. Nem kis meglepetést okozott, amikor a Világ Év Autója választáson az újdonság megnyerte a városi autó kategóriát, ami korábban egyetlen Suzukinak sem sikerült, eddig három típus is csak a döntőbe jutott be. Egyelőre azonban biztosan nem indul új gyártósor, mert ez a konstrukció még a márkán belül is ritkaságnak számít. Létraalváz, háromkaros első és hátsó merev híd, összkerékhajtás, felező, fékekkel működő, virtuális differenciálzár és lejtmenetvezérlő teszi alkalmassá a terepezésre.

 

004

Hosszában építik be az 1,5-ös, 102 lóerős szívómotort

 

A K15B kódjelű, 1,5 literes, 102 lóerős szívó benzinmotor is csak a viszonylag kis darabszám miatt kerülhetett bele, miközben például a Vitarában búcsúznia kellett az 1,6-os szívómotornak. Sem a motor, sem az ötfokozatú kézi váltó alternatívájaként kínált, Aisin gyártmányú, négyfokozatú automata nem található meg másik, Európában árult Suzukiban, mivel hosszmotoros elrendezéshez fejlesztették. Bár megállná a helyét a retrós modellek között is, nem szándékosan kapott ennyire szerethető formatervet, egyszerűen ez a fazon segít a terepen behatárolni az autó széleit. A külső esőcsatorna a víz elvezetését, a rövid túlnyúlások az ideális terepszögeket biztosítják, így elöl 37, középen 28, hátul 49 fokot tud, hasmagassága 21 cm. Bár szerényen a funkcionalitással indokolják, nem vitás, hogy a japánok jó érzékkel rajzolták meg a karosszériát, első látásra azonnali birtoklási vágyat vált ki bárkiből. A hatást csak erősíti az eltalált színválaszték, a fehéren, a feketén és a szürkén kívül „erdei dzsungelzöld”, „sivatagi homokbézs” és szemtelenül divatos „dinamikus lime” és „élénkkék” is választható, sőt, 220 000 Ft felárért akár kéttónusú fényezés is kérhető.

 

005

 

Az utastér hangulata hasonlóan kettős, hiszen egyértelműen a funkcionalitás volt az elsődleges szempont, mégis olyan karakteres formákat alakítottak ki, melyek akár hangulati elemként is megállják a helyüket. A műszerfal felső részére tükröződésmentes, a kezünk ügyébe kerülő felületekre karcálló műanyag került, az utas előtti kapaszkodó például gumis hatású. Ebben a környezetben előnyt jelentenek a könnyen tisztítható burkolatok, ezért örömteli, hogy még a hátsó ülések háttámlájára is a csomagtartó padlójával megegyező műanyag lap került. Ez azért fontos, mert négy üléssel a méretnövekedés ellenére is csupán 85 literes a raktér, ha szeretnénk kihasználni a rendelkezésre álló 377 litert, ahhoz le kell dönteni az egyébként is szűkös helyet nyújtó második üléssor támláit. Az elérhető legnagyobb, 830 literes teret úgy alakíthatjuk ki, ha síkba döntjük az első utasülés támláját, az így keletkezett, kibővített hátsó padlóval akár hosszú tárgyakat is szállíthatunk, vagy a párnázott részen aludhatunk is. Igazi japán autó módjára a Jimny kívül kicsi, belül tágas, passzentos méretei ellenére légies érzetet ad. Jó méretűek és kényelmesek az ülések, nagyok az ablakok, jó a kilátás, könnyű képbe kerülni a dimenzióival. Bármilyen szórakoztató, a mai értelemben vett komfortot nem találjuk meg benne.

 

006

Az alapmodell halogénizzós, a csúcsváltozat LED-es fényszórót kap. A kéttónusú fényezés felára 220 000 Ft

 

A hajtásláncot terepes használatra hangolták, a városban még csendes motor országúton már hallatni kezdi a hangját a váltóval együtt, a rövid fokozatkiosztásnak köszönhetően 100 km/órás tempónál már 4000-et forog a főtengely, ezzel együtt a hangerő is emelkedik, ebben a tartományban az ereje is fogyóban van, karosszériáját lökdösi a szél, és az esőcseppek is jobban beterítik a kőfelverődésre is érzékenyebb, meredek szélvédőt. Golyósorsós kormányműve a fogaslécesnél gyakoribb korrigálást igényel, kanyarban kissé alulkormányzott, a magas oldalfalú gumiabroncsok és a lágy rugók miatt enyhén imbolyog. Merev tengelye továbbra is pattogással reagál az úthibákra, ennek hatását azonban sokkal kevésbé lehet érezni az utastérben, mint az elődmodellnél. Ezúttal viszont mindez kívül esik a rendeltetésszerű használaton, hiszen a terepen érzi otthon magát. A tarcali szőlők között vezető, felázott földutakon a nem kifejezetten terepre való gumik ellenére könnyedén vette az akadályokat, sok esetben pusztán hátsókerékhajtással is átlépett a laza talaj buckáin. A váltó mögötti mechanikus karral kapcsolható összkerékhajtással mosolyra fakasztó élmény végighajtani a masszív, kitartó technikával a hasonló erdei, gazdasági utakon.

 

007

Kisebb termetű utasoknak megfelel, de csomagtartóként hasznosabb a hátsó sor

 

Tudásának legjavát a bárki számára elérhető hűségakcióban 5 390 000 Ft-os alapáron nyújtja. A hazai alapmodell a DSBS, kombinált érzékelős sávtartó- és vészfékasszisztenst is tartalmazza. A GL feletti, kedvezményes áron 5 990 000 Ft-tól rendelhető GLX többek között könnyűfém felniket, LED-es fényszórókat, automatikus légkondicionálót, tolatókamerát és navigációt is tudó érintőképernyős fejegységet kínál. A terepes használatnál kifizetődő automatikus váltó felára további 400 000 Ft.

 

008

 

Suzuki Jimny 1.5
Összlökettérfogat: 1462 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 6000/perc
Max. nyomaték: 130 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 3645/1645/1720 mm
Tengelytáv: 2250 mm
Tömeg/teherbírás: 1090/345 kg
Csomagtér: 85-830 l
Üzemanyagtank: 40 l
Max. sebesség: 145 (140) km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 7,7/6,2/6,8 (8,4/6,9/7,5) l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 (170) g/km
Alapár: 5 990 000 (6 590 000) Ft
Zárójelben az automatikus változat adatai

Forrás: autó-motor

 

 

2019. július 17. 15:14 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub