Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 77 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

A Magyar Suzuki tavaly 65 százalékban hibrid autókat gyártott



2021. 06. 22.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2020-ban összesen 112 475 db jármű gördült le a gyártósorról. A teljes gyártás 87 százalékát exportra értékesítették 123 ország számára. A vállalat tavaly, a koronavírus miatti nehézségek ellenére is 11,55 százalékos részesedéssel vezette, ezzel ötödik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.656,7 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet. A pandémia 362 millió forintos többletköltséget jelentett a cégnek. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indulnak el.

 

001

 

Zöldült a teljes gyártási paletta
Összesen 112 475 autót gyártottak az esztergomi gyárban, 111 047 autót értékesítettek (79 879 db Vitara, 31 168 db SX4 S-CROSS), míg az itt gyártott modellek 87 százalékát – 96 441 db – exportra értékesítették a világ 123 országába. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását, a gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban. A vírushelyzet okozta hathetes leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések következtében hozzávetőlegesen 30 százalékkal csökkent a termelés 2020 során az előző évhez képest. A társaság 2020-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 242,7 millió euró, az exportértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.413,9 millió euró volt. A tervek szerint az idén 143 000 Suzukit szerelnek össze Esztergomban. A magas átoltottság hatására és a járvány lecsendesedésével a Magyar Suzuki termelése 2022-re visszaállhat a pandémia előtti pályára.

 

002

 

A Suzukik hibrid változatban is a magyarok kedvenc újautói lettek
Az idén 30 éves Magyar Suzukinak 2020-ban is sikerült, megtartani ötödik éve tartó piacvezető szerepét: 14 783 db magyarországi regisztrált újautóval, 11,55 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 6 882 darabot regisztráltak belőle 2020-ban január 1-je és december 31-e között. A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. Nem véletlen, hogy a tavaly elkészült 3,5 milliomodik hazai gyártású Suzuki is éppen egy hófehér hibrid Vitara volt.

 

003

 

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 5 578 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2020 év végéig. A két közönségkedvenc hazai gyártású Suzuki a szakma elismerését is kivívta: az Év Magyar Autója verseny első díját 2020-ban az SX4 S-CROSS nyerte el, a Vitara pedig ezüstérmet szerzett. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 128 031 db – 11,55 százaléka Suzuki volt.

 

004

 

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény
A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 34 346 motort és 6 647 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 644 értékesített hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1893 hajómotort exportált 2020-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Montenegróba, Bulgáriába és Albániába.
A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hatodik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 479 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 163 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2020-ban Magyarországon.

 

006

 

A COVID alatt erősödött a Suzuki csapat
A Magyar Suzuki, munkatársainak egészségi állapota, illetve a zavartalan termelés érdekében kiemelt figyelmet fordított a biztonságos munkavégzésre és a fokozott higiéniai előírások betartására. Az óvintézkedések bevezetése, a vírus ellen használt eszközök (maszkok, gyors- és PCR tesztek), illetve a cégen belül kialakított hivatalos oltópont összesen 362 millió forint többletköltséget jelentett a vállalatnak, amely mindenki számára biztosította a leállás idejére is a teljes fizetését. A munkatársak átlagosan 12 százalékos béremelést kaptak tavaly, az elmúlt négy évben pedig, az Üzemi Tanáccsal egyeztetve a fizikai dolgozók fizetése 65 százalékkal, az irodai munkatársak bére pedig 43 százalékkal emelkedett. A munkavállalók három alkalommal, júniusban és szeptemberben fél havi munkabérnek, decemberben pedig jelenlét és teljesítmény alapon egy havi munkabérnek megfelelő év végi bónuszt kaptak. 2020-ban a saját munkaerőállomány erősítése volt a cél.

Digitalizáció, robotizáció
Tavaly sikeresen folytatódott Esztergomban a 2016-ban indult, és számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) projektjeinek megvalósítása. A robotizáció továbbra is hangsúlyt kap a fejlesztések terén, a cél a gyártás minél nagyobb mértékű digitalizálása. A tavalyi beruházások az új emissziós laborra, a festőüzem robotizációjának fejlesztésére fókuszáltak. A jövőben egyre több kollaboratív robot kap helyet az üzemben, amely tovább növeli a gép és ember gördülékeny együttműködését.

 

007

 

Úton a karbonsemlegesség felé
A világpiaci trendekkel összhangban a Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a megvalósítás mikéntjét az anyavállalat minden esetben a leányvállalataira bízta. A Magyar Suzukinál elindult a „Zöldebb üzem, zöldebb autók” belső program, hogy a Magyar Suzukira szabva, az esztergomi cég üzemegységenként megtalálja és beépítse a CO2-kibocsátást csökkentő technológiákat a gyártási folyamatba és az autókba.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

 

2021. június 22. 16:50 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID18034

 Név:
 
Dátum: 2024. december 20. 20:07 
» Válasz erre
#ID17631

 Név:
 
Dátum: 2024. december 01. 00:19 
» Válasz erre
#ID17460

 Név:
 
Dátum: 2024. október 16. 04:43 
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub