Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Mi is van a váltóházon belül
Mindenki volt már úgy, hogy gyerekkorában szétszedte a játékait és megnézte, hogy mi is van benne, mitől működik. Én is ilyen voltam, de nem sikerült a mai napig sem kinőnöm, ebből kiindulva gondoltam megosztom veletek ezt az élmény, nehogy nekiálljatok kíváncsiságból szétkapni a paripa váltóját.
A versenyautó fokozott igénybevétele és speciális alkatrészei megkövetelik a gondosabb karbantartást. Ezért időről időre szét kell szedni a fődarabokat ( akár indokolatlanul is ) és meg kell győződni, hogy nincs e meghibásodást előidézhető alkatrész, kopás, repedés, stb.
Most, hogy holtszezon van sokkal több idő jut az effajta tevékenységek elvégzésére. A másik cél az volt hogy váltóáttételt cseréljünk az Ignisen, hiszen 2005 s idénytől a Suzuki Ignis Kupa kiírás megengedi ezt. A váltóáttétel az 1,5 Ignis Sporttól kapta az autónk. Ezáltal javul a gyorsulás, sokkal dinamikusabb és robbanékonyabb lesz tőle az autó.
Így ez után a beavatkozás után csak a váltóház és az 1, 2, fokozat árulkodik, arról hogy ez valaha egy Magyar Ignis váltója volt. A másik nagy különbség az utcai váltóhoz képest a differenciálmű. A versenyautóban egy speciális difi van (sper difi), amely azt hivatott szolgálni, hogy megakadályozza, vagy csökkentse a kerekek egymáshoz képest való kiforgását. Ettől sokkal jobb a gyorsulási hatásfok és stabilabb lesz az autó a kanyarokban is. Egyedüli hátránya, hogy nagyon igénybe veszi az autó féltengelyeit és gyakran el is tudja törni azokat.
A Suzuki nem arról híres, hogy nehéz lenne a szerelhetősége, és ezt az Ignis váltója is bizonyítja. Viszonylag hamar le lehet venni a váltót és neki is ugorhatunk a szétszedéshez. Először az 5-ik áttétel házát kell eltávolítanunk és aztán kiszerelni a fokozatot, melyet egy anya zégergyűrű és egy 6 s csavar tart a helyén.
Utána jöhet a kapcsoló kulissza, mely igazából egy egységként jön ki, majd eltávolítjuk a csapágyat leszorító lapot, vigyázva az alatta lévő hézagoló gyűrűre és a tolató lámpa kapcsolót. Ezután már csak a hátramenet tengely biztosító csavarját kell kivenni és kitekerni a váltóházat összehúzó temérdek csavart és elénk tárul a váltó belseje. Ha ki szeretnénk venni a tengelyeket is akkor érdemes kivenni a kapcsolóvillák biztosító rugóit és a mögötte lévő golyókat, mert ha elfelejted és beesik a villa hornyába akkor még össze tudod rakni de nem fogsz tudni váltani vele és ha ez a helyén derül ki kellemetlenül érint majd J, ugyanis lehet szétszedni megint. A hátramenet egy külön kis tengelyen van, amit szintén ki kell venni, ha el akarjuk távolítani a bordás vagy a nyeles tengelyt.
Ha kivettük a tengelyeket hozzáférünk a difihez is, mely házán a Suzuki modellektől eltérően két kúpgörgős csapágy van. A képen látható difi nem az utcai váltó difije hanem a versenyautóé. Az utcai difi házán nagyobb rés van és látszanak benne a nap és a bolygókerekek.
Ha elég ügyesek vagyunk akkor visszafele haladva össze is tudjuk rakni a váltót, remélve hogy nem videó lesz belőle J. De ha egy mód van rá bízzátok a szakszervizekre.
Szekeres Zoltán - Ignis Klub
Most, hogy holtszezon van sokkal több idő jut az effajta tevékenységek elvégzésére. A másik cél az volt hogy váltóáttételt cseréljünk az Ignisen, hiszen 2005 s idénytől a Suzuki Ignis Kupa kiírás megengedi ezt. A váltóáttétel az 1,5 Ignis Sporttól kapta az autónk. Ezáltal javul a gyorsulás, sokkal dinamikusabb és robbanékonyabb lesz tőle az autó.
Így ez után a beavatkozás után csak a váltóház és az 1, 2, fokozat árulkodik, arról hogy ez valaha egy Magyar Ignis váltója volt. A másik nagy különbség az utcai váltóhoz képest a differenciálmű. A versenyautóban egy speciális difi van (sper difi), amely azt hivatott szolgálni, hogy megakadályozza, vagy csökkentse a kerekek egymáshoz képest való kiforgását. Ettől sokkal jobb a gyorsulási hatásfok és stabilabb lesz az autó a kanyarokban is. Egyedüli hátránya, hogy nagyon igénybe veszi az autó féltengelyeit és gyakran el is tudja törni azokat.
A Suzuki nem arról híres, hogy nehéz lenne a szerelhetősége, és ezt az Ignis váltója is bizonyítja. Viszonylag hamar le lehet venni a váltót és neki is ugorhatunk a szétszedéshez. Először az 5-ik áttétel házát kell eltávolítanunk és aztán kiszerelni a fokozatot, melyet egy anya zégergyűrű és egy 6 s csavar tart a helyén.
Utána jöhet a kapcsoló kulissza, mely igazából egy egységként jön ki, majd eltávolítjuk a csapágyat leszorító lapot, vigyázva az alatta lévő hézagoló gyűrűre és a tolató lámpa kapcsolót. Ezután már csak a hátramenet tengely biztosító csavarját kell kivenni és kitekerni a váltóházat összehúzó temérdek csavart és elénk tárul a váltó belseje. Ha ki szeretnénk venni a tengelyeket is akkor érdemes kivenni a kapcsolóvillák biztosító rugóit és a mögötte lévő golyókat, mert ha elfelejted és beesik a villa hornyába akkor még össze tudod rakni de nem fogsz tudni váltani vele és ha ez a helyén derül ki kellemetlenül érint majd J, ugyanis lehet szétszedni megint. A hátramenet egy külön kis tengelyen van, amit szintén ki kell venni, ha el akarjuk távolítani a bordás vagy a nyeles tengelyt.
Ha kivettük a tengelyeket hozzáférünk a difihez is, mely házán a Suzuki modellektől eltérően két kúpgörgős csapágy van. A képen látható difi nem az utcai váltó difije hanem a versenyautóé. Az utcai difi házán nagyobb rés van és látszanak benne a nap és a bolygókerekek.
Ha elég ügyesek vagyunk akkor visszafele haladva össze is tudjuk rakni a váltót, remélve hogy nem videó lesz belőle J. De ha egy mód van rá bízzátok a szakszervizekre.
Szekeres Zoltán - Ignis Klub
2005. február 24. 14:34
|
|||
» Válasz erre |