Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Eger és Miskolc Rally – Beszámoló
Az év első futama volt az Eger Rally. Majd következett a Miskolc Rally, nem egész 3 hetünk volt a felkészülésre...
Az év első futama Az Eger Rally. Ezen a versenyen van a legtöbb néző, hiszen a nem kis létszámú Rally rajongó hónapok óta ki van éhezve egy jó kis versenyre. Ki is tettek magukért, mert több tízezren vártak minket a dobogónál. Fantasztikus volt egyszerre több száz duda és fütyülő emberek között áthaladni… mindenki integet, megveregeti az autót. A télen elég sok időnk volt felkészülni és megszokni egymást. Sokat teszteltünk és próbálgattuk az autót. Voltak teszt versenyeink is, de sajnos nem tudtuk befejezni őket, mert az egyiken leütöttük az Ignis jobb elejét, a második versenyen, pedig eltört a féltengely. Szóval nem túl jól indult az év és ez végigkísért az Egri versenyen is. A rajt elég rázós volt, mert Attila influenzás volt és lázasan jött le a versenyre. Az első gyorsaságik alatt egy részeg néző kifutott az autó elé és hogy nehogy elüssük Attila, elrántotta a kormányt, minek következtében az autó orra leütött és elszakadt egy benzincső. A benzin, meg a forró motorra folyt. Szerencsére nem gyúladtunk ki de nagyon meleg helyzet volt. Volt annyi lendületünk, hogy sikerült kigurulni a beíróig és ott megjavítottuk a hibát. Sajnos nagyon sok értékes másodpercet veszítettünk. A negyedik gyorson egyszer furcsa zaj érkezett az Ignis jobb hátuljából, amely egyre és egyre erősödött félő volt, hogy kiszakad a felfüggesztés. Szerencsére a szervizesek felülkerekedtek a problémán és megjavították a hibát. A nap végére nagy hátrányt szereztünk és másnapra már csak a pontszerzés lebegett a szemünk előtt. Az autóval minden rendben volt, vagyis vasárnap reggelig mikor az etapon eltört a kormányoszlop (!) . Hihetetlen volt. Mintha mindenki összeesküdött volna ellenünk . A gyáriak is hitetlenkedve álltak a hiba felett, hiszen ilyen még soha senkivel nem fordult elő. Kormányozni szinte lehetetlenség volt, a kormányoszlop ki – be mozgott, és ha éppen kint volt a kormánykerék forgott de a kerekek nem mozdultak. A gyáriak tanácsának ellentmondva mégis elhagytuk a szervizparkot és nekivágtunk a másnapi gyorsasági szakaszoknak. Egy rémálom volt, hiszen a szervo sem működött és a felmelegedett és nagyon jól tapadó versenygumikat nehéz volt elfordítani. A lényeg hogy sikerült végigmenni az összes gyorson és befejeztük a versenyt ezzel elhozva az 5. helyért járó pontokat. Ez talán még nagyon értékes lehet majd az év végi elszámolásnál.
Miskolcra nem egész 3 hetünk volt a felkészülésre. Az autót megjavítottuk és készen állt a második megmérettetésre. A pályabejárás nem volt feledhetetlen, mert kilyukasztottuk a tréning autónk karterjét és vészesen fogyni kezdett az olaj. Az egyik márkakereskedőnél sikerült megjavítatni, de elfelejtették meghúzni az olajleeresztő csavart és az egyik isten háta mögötti gyorson kiesett és elfolyt az olaj. Ezt úgy vettük észre, hogy 4 – 5 ezres fordulatnál gondolt egyet és megállt a motor. Kiugrottunk és láttuk, hogy nincs benne a csavar. Hihetetlen érzés volt. Szerencsére egyik versenytársunknál volt olaj kb. 2 liter nálunk is volt kb. fél, már csak egy olajdugót kellett találni, de ez a határban eléggé valószínűtlen volt. Hiába kerestük, mert nem találtuk meg és faragtunk egyet fából és beütöttük egy kalapáccsal. Ez megfelelt ideiglenesen és egy másik márkaszervizben pótoltuk a csavart.
A versenyen minden a legnagyobb rendben volt. Az első nap végén a 3. helyen álltunk és a 4. közel 40 mp. re volt tőlünk. A második hely is belátható távolságra volt, de az Egri pontvesztés miatt a biztos 3. hely megtartása volt a cél, mely nem jelentett túl nagy kihívást, hiszen előnyünk elég nagy volt. A második napi gyorsaságikon tartottuk magunkat, és kevés másodpercet tudtak faragni ellenfeleink. A 11 szakaszon viszont defektet kaptunk és veszélyesen megközelített a 4. helyezett. Az utolsó előtti gyors előtt 9 mp előnyünk volt és ehhez hozzá jött még 10 mp. Büntetés melyet egy késés matt kapott a 4. helyezett páros, így simán megszereztük a dobogó harmadik fokát.
A csapat meg van elégedve a helyezéssel, hiszen ez eddigi legjobb eredményünk. A következő verseny Kassán lesz, ahol egy kicsit mások lesznek a szabályok, ugyanis a pályákat csupán 4- szer lehet bejárni, és nem adnak több lehetőséget a gyakorlásra. Reméljük, hogy ez egy kicsit az előnyünkre válik, és kompenzálni tudja majd az erőviszonyokat.
Miskolcra nem egész 3 hetünk volt a felkészülésre. Az autót megjavítottuk és készen állt a második megmérettetésre. A pályabejárás nem volt feledhetetlen, mert kilyukasztottuk a tréning autónk karterjét és vészesen fogyni kezdett az olaj. Az egyik márkakereskedőnél sikerült megjavítatni, de elfelejtették meghúzni az olajleeresztő csavart és az egyik isten háta mögötti gyorson kiesett és elfolyt az olaj. Ezt úgy vettük észre, hogy 4 – 5 ezres fordulatnál gondolt egyet és megállt a motor. Kiugrottunk és láttuk, hogy nincs benne a csavar. Hihetetlen érzés volt. Szerencsére egyik versenytársunknál volt olaj kb. 2 liter nálunk is volt kb. fél, már csak egy olajdugót kellett találni, de ez a határban eléggé valószínűtlen volt. Hiába kerestük, mert nem találtuk meg és faragtunk egyet fából és beütöttük egy kalapáccsal. Ez megfelelt ideiglenesen és egy másik márkaszervizben pótoltuk a csavart.
A versenyen minden a legnagyobb rendben volt. Az első nap végén a 3. helyen álltunk és a 4. közel 40 mp. re volt tőlünk. A második hely is belátható távolságra volt, de az Egri pontvesztés miatt a biztos 3. hely megtartása volt a cél, mely nem jelentett túl nagy kihívást, hiszen előnyünk elég nagy volt. A második napi gyorsaságikon tartottuk magunkat, és kevés másodpercet tudtak faragni ellenfeleink. A 11 szakaszon viszont defektet kaptunk és veszélyesen megközelített a 4. helyezett. Az utolsó előtti gyors előtt 9 mp előnyünk volt és ehhez hozzá jött még 10 mp. Büntetés melyet egy késés matt kapott a 4. helyezett páros, így simán megszereztük a dobogó harmadik fokát.
A csapat meg van elégedve a helyezéssel, hiszen ez eddigi legjobb eredményünk. A következő verseny Kassán lesz, ahol egy kicsit mások lesznek a szabályok, ugyanis a pályákat csupán 4- szer lehet bejárni, és nem adnak több lehetőséget a gyakorlásra. Reméljük, hogy ez egy kicsit az előnyünkre válik, és kompenzálni tudja majd az erőviszonyokat.
Szekeres Zoltán - Ignis Klub
2005. május 24. 14:36
|
|||
» Válasz erre |