Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 71 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Kassa Rally Beszámoló



Hosszú évek óta először kel át a Magyar Bajnokság a határon túlra, a sokak által rettegett szlovákiai pályákra. Ezekről a pályákról azt kell tudni, hogy nagyon technikás pályák nagyon sok kanyarral és kombinációval. Nagyon igénybe veszi a pilótát és a navigátort is, hiszen utóbbinak nagy szerepe van a pályákon elért jó eredményért. A mezőny többségének ezek a szakaszok ismeretlenek voltak és a 4 szeri pályabejárási lehetőség még jobban nehezítette a versenyt. Nagy figyelmet kellett fektetni az itiner felírására, hogy a gyorsasági szakaszokon ne érjen meglepetés.
 
A pálya bejárás is okozott meglepetéseket számunkra, hiszen a pályabejáró autónk váltója szétugrott és nem tudtunk vele tovább haladni. Szerencsére 2 autóval mentünk le és folytatni tudtuk egy Lianaval. El kell még mondanom hogy igencsak meglepődtünk a Szlovák szomszédok hozzáállásán, mert nagyon ellenszenvesek voltak, nem akartak megszólalni semmilyen nyelven kizárólag a sajátjukon. Meglepő módon a vendéglátó helyeken is ez volt az általános inkább hagyták hogy kínlódjunk és mutogassunk, holott később kiderült, hogy értenek Magyarul és Angolul is. A rendőrök sem voltak túl barátságosak velünk Magyarokkal sok versenytársunk megjárta velük. És mondhatni Balkáni intézkedésekben volt részük mind a hangnemet, mind a hozzáállást tekintve. Ennyit a jó szomszédságról.

Az első nap egy prológgal kezdtük egy parkban nem volt túl izgalmas, de a verseny része. Kevesen érdeklődnek a Rally iránt nem volt sok néző. Már vártuk a kinti igazi gyorsokat, hiszen a 4,5,6, gyors már sötétben zajlott. Ennek is megvan a maga érzése, sötét van fenn van a lámpasor világít 500 watt és néha nem törődve a vakvezetéssel az itinerre hagyatkozva robogsz egy kanyargós erdészeti úton 150 körül feláll az ember hátán a szőr. Nekünk feküdtek az esti gyorsok, olyannyira hogy kategória első időket autóztunk mindenkit jól elvertünk, Különös és sajnos szokatlan érzés volt, magunk sem értettük hiszen nem sok mindent kockáztattunk. Jöttük a saját tempónkat és csak nézünk a célban hogy atöbbiek lemaradtak. Az éjszakai gyorsok a nézők számára is kuriózum hiszen Magyarországon nem rendeznek mostanában még hasonlót sem. Nagy fénycsóvák, világító és szikrázó féktárcsák ( még az IS-é is ) ugyanakkor oriási tempóban gyönyörködhetnek a kilátogatók. Itt már sok néző volt de nagy többségük Magyarországról kísérte el a mezőnyt. Köszönjük nekik hogy eljöttek erre a távoli versenyre és buzdítottak minket.

A nap végén a második helyen álltunk az esti gyorsokon javítottunk a nappali gyorsok eredményein, ahol egy megforgásunk és egy túlcsúszásunk volt és itt időt vesztettünk. A második napi pályák is hasonlóak voltak de hosszabbak. A második helyről indultunk, de ez a hely nem volt annyira biztonságos, mert a harmadik helyezett alig pár másodpercre volt tőlünk. A pozíciónk megtartásáért nagy harcot folytattunk és végig adok-kapok volt a 10 gyorsasági szakaszig . Ott még 4,9 mp előnyünk volt. A harmadik helyezett ezen a szakaszon defektel jött le és nagyon sok időt veszített. Csakhogy volt egy kis bökkenő: Ezen a gyorson mi hatalmasat estünk és majdnem totálkárosra törtük a kis IS-t . Az egyik sima jobbos kanyarban nagy sebességnél lesodródtunk az útról és a bal oldali árokban haladtunk, majd átcsapott minket a jobb oldaliban és mikor majdnem kijött volna az autő a jobb hátsó kerék megakadt egy a többitől jobban kiálló fában és kitépte a hátsó hidat. Ez nem is tett volna akkora gond de megfogta a hátulját és beleforgatott a következő fába és ott az emblémánkat megmutattuk neki. Olyannyira sikerült hogy eltört a motor és a váltó is a tűzfal, pedig jócskán bejött. Az esésben szerencsére egyikünk sem sérült meg , de autóban elég nagy kár keletkezett. A harmadik helyezett pedig szépen besétált és mi ott mérgelődtünk a pálya szélén.

A hazajövetel sem volt egyszerű hiszen ott volt a meghibásodott pályabejáró autó és a rommá tört IS is . nekünk meg csak egy trélerünk volt. A szegény szerelők pedig Kassáról hazavontatták (!) a kis letérdelt Swiftet.

Ez volt a kassai versenyünk. Szerencsére az anyagi káron kívül nem érte nagy veszteség a csapatot hiszen egy versenyt el lehet dobni az év végén nekünk ez lesz az, viszont olyan helyzetben vagyunk, hogy nem hibázhatunk többet. Ez egy kicsit nyomasztó érzés, mert még hátra van 5 verseny.



Szekeres Zoltán - Ignis Klub


2005. július 23. 14:56 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub