Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 68 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Suzuki Ignis



Teszt
 

A modellek rangsorában a Suzuki Wagon R+ után következik a Suzuki Ignis, a magas építésű szuper mini, ami kinézete alapján akár egy terepre alkalmas jármű is lehetne. De nem az.

Az Ignis rövid, de ehhez képest tágas
A Wagon R+ és az Opel Agila platformjára épül, de mindkettőt felülmúlja teljesítményben 1300 cm3-es, 83 lóerős motorjával.

Megbízhatóság és minőség
Az Ignis-ben sok műanyagot találhatunk, de nagyon jól sikerült összeszerelni. Nem zajos, nem zörög, s a sebességváltó is igen könnyedén és simán vált fokozatot. S ami igencsak kedvező: rozsdásodás ellen 12 év garanciát kapunk.

Image
Ez a hozzáállástól is függ. Valakinek tetszik az, hogy daginak és mókásnak tűnik ez a kisautó a maga fura felépítésével, s feketére festett sárvédőjével. De az biztos, hogy senki sem fogja kinevetni, mint ahogy az néha a Wagon R+-szal előfordul.

Teljesítmény
Az automata sebességváltós modell négy sebességi fokozattal rendelkezik. Élénken és fürgén lehet a piros lámpától elindulni vele, a váltó legtöbbször könnyed és engedelmes. Hátránya viszont, hogy egy űr tátong a harmadik és a negyedik sebességi fokozat között, s az Ignis gyakran ugrál a két fokozat között, ha lejtőre kapaszkodik fel, vagy ha autópályán hajtjuk. Ez egy idő után pedig egy kicsit idegesítővé válik. A negyedik fokozatot le is lehet kapcsolni, de akkor a motor ráadásul hangossá is válik. A manuális váltónál semmi ilyen hiba nem található, s elég fürge is vele az autó.

Vezetési könnyedség
Ez a Suzuki legjobb tulajdonsága. Magasra vannak itt is helyezve az első ülések, s a nagy ablakok igen jól fokozzák a rálátást az útra. Az elektromos szervokormány könnyeddé és precízzé teszi a vezethetőséget és az irányíthatóságot. A parkolás szintén könnyen kivitelezhető, hála a rövid, kocka-szerű hátsó résznek.

A Wagon R+ platformjára épül

Biztonság
Még nem áll rendelkezésünkre az NCAP biztonsági minősítés, de ha abból indulunk ki, hogy mind az Agila, mind pedig a Wagon R+ milyen jó értékekkel dicsekedhet, akkor az azonos platformra épülő Ignis miért lenne rosszabb? A két első légzsák alapfelszerelés, akárcsak az immobilizer.

Tágasság
Az Ignis magassága révén az utasoknak bőven akad hely, s a hátsó ülésen utazók feje és válla is kényelmesen elfér. (Mármint a méretéhez képest.) A műszerfal szintén a Wagon R+-t és az Agila-t idézi, csupán kisebb eltéréseket találunk. Érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy a kesztyűtartó igencsak szűkösre sikeredett.

Kényelem
Az első üléspárnák kicsit rövidek, de ez az egyetlen, amit felróhatunk ellenük. Minden más tekintetben, az ülések kényelmesek. Az Ignis stabilan és jól veszi az akadályokat, viszont a nagyobb bukkanókon hallunk némi választ a felfüggesztéstől is. A motor kissé hangos, ha jobban felpörgetjük.

(Forrás: tesztelo.hu)


2004. április 05. 17:26 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub