Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 63 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Swift Sport teszt



John Simister angol szakújságíró és volt versenyző próbálhatta ki először, hogy milyen lesz az új Swift Sport. Tapasztalatait ezennel megosztja velünk is.

 

 

Suzuki Swift Sport a tesztpályán

A Suzuki a nagyszerű verseny-motorkerékpárjairól híres, de az autói eddig nem keltettek feltűnést. Talán ez mostantól megváltozik, a Swift Sport megérkezésével.

John Simister riportja a tesztpályáról.

Jellemzők:

Modell: Suzuki Swift Sport
Ára: kb. 10.500.- angol font, 2006 júniusától kapható
Motor: 1,586cc, négyhengeres, 16 szelepes, 125LE 6800 fordulat/percen,
Erőátvitel: ötsebességes, első-kerék meghajtással
Teljesítmény: (kb.) 200 km/h, 0-96 km/h 8.8 mp
CO2: 175g/km

Valami itt nem stimmel. Most mentem bele egy gyors kanyarba a Suzuki tesztpályán Ryuyoban, Tokiótól délnyugatra és talán nem kellett volna ilyen gyorsan bevenni. Visszaengedtem a gázt és hirtelen az általam vezetett Suzuki Swift Sport úgy kezd viselkedni, mintha a hátsó gumik elvesztették volna a nyomásuk felét. Most meg fogok pördülni? Az nagyon kellemetlen lenne, mivel ebből az autóból csak két prototípus létezik. A versenyző reflexeim ellenére ez csak vaklárma. A Suzuki beállt az új nyomvonalába és rohanni kezdett a kanyar vége felé, mint egy kis versenyautó. Huhh! Ezek után már kedvelem azokat a kicsi és gyors kocsikat, amelyek az éles kanyarokban is könnyen irányíthatók. Az pedig még jobb, ha szűken fordulnak amint visszaveszel az iramból, mert így jobban kézben tarthatod az autót, azaz szabad kezet kapsz irányítás-szempontból. Ez sokkal nagyobb öröm valójában. Képesnek kell lenned arra, hogy érezd mi történik, mivel a Suzukival elvesztem egy átláthatatlan ködben sodródva, az elemek játékának kitéve. Ha ez nedves úton tapasztalatlan vezetővel történik, abból pánik lenne. Fölösleges pánik, mert a Swift Sport igazából pont jól viselkedik ahogy keresztülhajtunk a ködön.

Ezután kipróbálom a Suzuki másik példányát. Ez már jobb. A hátulja már nem ugrál, minden stabil és érzékelhető, de mégis jó a szórakozás, bár kicsit gumiszerű a mozgása. A különbség? Ebben van ESP, egy elektronikus stabilizátor, ami egyfolytában külön-külön hozzáér a fékekhez vagy visszavesz a motor teljesítményéből. Ezáltal jobb lesz a menetdinamika, de még mindig van egy kis hiányosság a megoldásban. Az ESP nagyon jó, ha nem tolakodó, de nem szabadna arra használni, hogy elrejtse a vezetési hibákat. Egy autónak alapból jónak kell lennie, ESP nélkül is, az elektronika csak biztonsági háló.

A Swift Sport jövő júniusban érkezik Nagy-Britanniába, várhatóan 10.500 fontos áron, ami nagyon olcsónak számít. Eiji Mochizuki vezető mérnök egyetért abban, hogy még sok munka van hátra és örült a független véleménynek. A megoldás kétszeres lesz. Mochizuki erősebb gumit fog használni a hátsó tengely felfüggesztésénél, hogy ne hajolhasson oldalra olyan könnyen (hátsó felfüggesztés elhelyezése valóban befolyásolja az irányíthatóságot) és a fogaslécet mereven az első segédvázra erősíti, gumiblokkok közbeiktatása helyett. Rugalmasság ki, fémes stabilitás be. Ez mind sikert jósol a Swift Sportnak, egy autónak, ami nagy szerepet játszik a Suzuki arculatváltásában.

Tulajdonképpen megbocsátható, ha nem tudod, hogy a Suzuki autókat is gyárt. Motorbicikliket igen, kis 4x4-eseket is, de az átlagos autók csak kis számban lopták be magukat a köztudatba. Példák erre, amelyeket megemlíthetünk: Két apró sportautó a régi időkből, a Whizzkid és a Cappuccino roadster. A magas Ignis, ami egy kicsit terepjárósan néz ki, és megnyerte a tavalyi Junior World Rally Championship-et, vagy a fenséges lépcsős hátú Liana, minden Top Gear adás "sztár egy korrekt árú autóban" kategória győztese. 15000 mérföld alatt még nem robbant le. Ez a láthatatlanság nem igazán összeegyeztethető a ténnyel, hogy a Suzuki, Japán negyedik legnagyobb autógyártója a mennyiséget tekintve, mind Japánban, mind máshol -India és Magyarország - Suzukik ezreit gyártja. Igaz, sok közülük kisautó, -nem mintha sok Altot adtak-vettek volna meg
Angliában- de azok is tagadhatatlanul autók. Az új Swift márciusi piacra dobásakor azt hirdették, hogy ez az autó majd megváltoztatja az érzékelést. Japánban és Magyarországon gyártják - fogják gyártani Indiában és Kínában, és az európai ízlés figyelembe vételével tervezték (sikeresen). Tesztünk csinos kis autónak találta, amit jó vezetni, jól megcsinálták, jó ár/értéke van, és a legkomolyabb slágerautó, ami valaha volt a Suzukinak. A marketing beállításának sportos íze van, és most egyértelműen szükség van egy felpiszkált verzióra. 2006 júniusában pontosan erre kerül sor, de a Swift Sport nem egy nagypályás erőgép, mint a Renault Clio 182 vagy a Mini Cooper S. Sokkal gyöngédebb, olcsóbb és elérhetőbb, 1.6-os 125LE-s motorral és a csalogató árával. Egy autó, amit olyan riválisok ellen terveztek, mint a sima Mini Cooper és a Citroën C2 VTS. A kis Swift stílusa izmosságot sugároz. Olyan szélvédője és középoszlopai vannak, mint a Mininek, amit a tervezője sisak stílusnak hív, az üveges rész lenne rostély. A kerékjáratok túl vannak méretezve, és az egész forma egyenes vonalakból és állandó sugarú körökből áll. Ez egy technikai autó, amit nyilvánvalóan nem csak a Mini inspirált, de a Renault Mégane is.

A Sportnál már ki vannak töltve a tágas járatok, és merevebb a futómű, hogy a Swiftet laposabban tartsa a kanyarokban. Nagyobbak a fékek, hátul is tárcsával, a sebességek rövidebbek, a direktebb érzés kedvéért, a motor nem csak az 1.6-os motor tartalékából meríti az erejét, de a kompresszió is nagyobb, a felülvezérelt dupla vezérműtengelyt megemelték, átnézték a VVT időzítését és tágasabb kipufogó párost kapott. A szokásos tuning eljárásokat alkalmazták. Optikai tuning a szokásos ültetés és hátsó spojler, minden ami segíti az autót nagy sebességnél az úton tartani. A hátsó lámpák külön kerek egységekben, átlátszó búra mögött lesznek, abban a stílusban, amit a Lexus iS 200 tett népszerűvé. Belül bőr kormánykerék, króm keret a műszereknek, alumínium pedálok, alumíniumnak tűnő ajtó és műszerfalcsíkok és sportosabb, jobb oldaltámasztással bíró ülések kapnak helyet.

Ez egy visszafogott ráncfelvarrás és az utastér talán vidámabb lesz, mire a Sport ideér. A mi Swiftjeink háromajtósak lesznek, az ötajtósokat a japán piacra szánják. Érdekes dolog kipróbálni egy autót, ami még mindig fejlesztés alatt áll, hogy előre megízleljük milyen kihívásokkal kell a fejlesztőknek szembenézniük. A Suzuki tudja mit kell tennie és azt gondolom,
hogy a Swift Sport megnyerő kisautónak fog bizonyulni. Júniusban majd visszatérünk rá.

Riválisok:


MINI COOPER, kb. 12.105.- angol font
A BMW Minije marad a bolygó legaranyosabb bébi-háromajtósa, de a motorja
10LE-vel kevesebbet teljesít a Swiftnél. Mellesleg megoldható egy Mini One
Cooperré alakítása chip tuninggal.

MITSUBISHI COLT CZT, kb. 12.999.- angol font
A hagyományos Colt egy kiváló szuper mini, de a 150LE-s turbó verziójának
kényelmetlenebb a rugózása, nem érezni a kormányzást és a motor abszolút nem
karizmatikus. A drágább Brabus Forfour megnyerőbb.

NISSAN MICRA SR160, kb.9.995.- angol font
A nemrég kiadott ráncfelvarrt Micra nem 160LE-s szörnyeteg, mint amire a
nevéből következtetni lehet, hanem egy kicsit finomabb 1.6-os 110LE-vel.
Kellemes vezetést biztosít, igaz kicsit feszes irányítással és igazán
kísértő árcédulával.

A cikk eredeti szövege a The Independent Online -ban jelent meg.

A cikk fordításáért "MarC" -nak, Mr. Simister szakmai szlengben megfogalamzott egyes mondatainak helyes értelmezésért pedig "Zsivanka"-nak tartozunk köszönettel.

A cikk szerzője:

Tompici - Swift Klub


2005. augusztus 31. 18:15 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub