A Suzuki világpremierekkel készült a 62. Frankfurti Motor Show-ra
A kiemelt érdeklődésre számottartó bemutatók:
-
Splash
-
Kizashi tanulmányautó
-
SX4 WRC 2007
A Suzuki világpremierekkel készült a 62. Frankfurti Motor Show-ra
A
Suzuki standját megtekintette Kóka János gazdasági és közlekedési
miniszter úr is, és elismerését fejezte ki a Magyar Suzuki Zrt.
vezérigazgatójának, Isao Ozawa úrnak. A miniszter tetszését leginkábbb
a Kizashi nyerte el, és reményét fejezte ki, hogy mielőbb láthatóak
lesznek a magyar utakon a tanulmányautó alapján gyártott utódok.
A Suzuki a Swifttel indította el 2004-ben az új - az egész világot, felölelő stratégiáját -, amely azóta számos elismerést gyűjtött be. Ennek az első fázisnak a középpontjában a sportosság volt. A sportosság filozófiája jól tetten érhető a Grand Vitara és az SX4 esetében is. Valamennyi említett Suzuki modell hatalmas siker lett.
Csobbanás a Splash világába
A
Suzuki világstratégiájának második fázisa most kezdődik Frankfurtban,
nevezetesen a Splash-sel. Ennek a szakasznak a középpontjában a család
áll. A Splash-sel a Suzuki olyan autót alkotott, amely kombinálja az
első stratégiai fázis sport központú gondolkodását a cég évek óta
tökéletesített család-orientációjával és a felhasználóbarát ötleteivel.
A cél az volt, hogy a Splash egy olyan többcélú jármű legyen, amely
különböző élethelyzetekben, és különböző életstílust követő embereknél
is beváljon. Olyan autót akartak, amely betöltheti a divatos második
autó szerepét, amely nagyszerű társ a mindennapos tevékenységekhez. Egy
autó, amely megkönnyíti az emberek hétköznapjait, legyenek egyedül, a
családdal, vagy barátokkal.
Annak érdekében, hogy pontosan
eltalálják az európai fogyasztók igényeit, a Suzuki a fejlesztési
program során végig Európában tesztelt. Az eredményeket hihetetlen
részletességgel elemezték ki és vezették vissza a tervező asztaloknál
dolgozókhoz. A Splash jó példája annak, hogyan kell kívül kicsi,
belülről mégis tágas autót gyártani. A formaterv friss, barátságos és
megnyerő. A kocsi agilis, ugyanakkor vezetés közben megbízható érzetet
kelt, remek teljesítményt nyújt, miközben környezetbarát.
Külső jegyek
- a magas kocsiszekrénynek köszönhető kivételes tágasság
- eredeti formaterv, amely egyúttal aerodinamikai célokat is szolgál
Belső jegyek
- kiváló funkcionalitás és bátor, kreatív gondolatok megjelenése
- meglepő színkombinációk a műszerfalon, az üléseken és az ajtóbelsőkön
- nagy, jól olvasható sebességmérő és kijelző, valamint egyedi fordulatszámmérő
- könnyen kezelhető, magasra szerelt sebességváltó
- számos zseb, tálca és más tárolóhely
- 60:40 arányban osztható hátsó ülés, amely egyetlen mozdulattal a padló síkjába hajtható, plusz padló alatti tárolórekeszek
Teljesítmény
- kiváló kezelhetőség, stabilitás, utazási kényelem és vezetési élmény
- első felfüggesztés: L-formájú karok, illetve MacPherson típusú
- hátsó felfüggesztés: torziós rudak
- különlegesen hangolt hangtompítók, kifejezetten az európai utakra tervezve
- háromféle motor, amelyiknek mindegyike elegendő nyomatékot ad és megfelelő gyorsulást biztosít
Néhány fontosabb paraméter:
Teljes hossz: |
3,715mm |
Teljes szélesség: |
1,680mm |
Teljes magasság: |
1,590mm |
Tengelytávolság (terheletlen autónál): |
2,360mm |
A fej feletti tér többlete a Suzuki Swifthez képest: |
|
elöl |
+24mm |
hátul |
+31mm |
Üléspozíció magassága a Suzuki Swifthez képest: |
|
elöl |
+54mm |
hátul |
+47mm |
A motorok maximális teljesítménye a következő:
- 1,0 literes, háromhengeres benzin: 48kW (65LE)
- 1,2 literes, négyhengeres benzin: 63kW (86LE)
- 1,3 literes közös nyomócsöves DDiS dízel: 55kW (75LE)
Biztonság:
- gyűrődő szerkezetek, energiaelnyelő keret, és nagy merevségű utaskabin
- hat légzsák (két első, két oldalsó és két függöny)
- energialenyelő belső kárpit a tetőtartó oszlopokon, és a tetősínen, a nagyobb utasbiztonságért
- az előfeszítővel és överő-határolóval felszerelt első biztonsági övek
- energiaelnyelő motorháztető, motorburkolat, motorháztető zsanérok, és első sárvédők a gyalogosvédelem céljából
További érdekességeket talál a Splashről, az alábbi linken.
Kizashi - belépő a D szegmensbe
A Suzuki stand másik újdonsága a Kizashi tanulmányautó, ami már a következő, harmadik fázisról szól. A Suzuki belép az úgynevezett "D"-szegmensbe, vagyis a középkategóriájú autók piacára is. Ennek a szakasznak a jelszava a státusz lesz. Olyan autókat akarnak gyártani, amelyek magasabb státuszt biztosítanak a vezetőjüknek. A leendő új autó azt is szimbolizálja majd, milyen messzire jutott el a Suzuki az elmúlt évek során.
A Suzuki most, a 2007-es Frankfurti Motor Show-n mutatja be, hogy hol tart a fenti koncepció megvalósításával. A Kizashi szó jelentése "előfutár", "tanulmány". Ez a név is a Suzuki cégen belüli váltását szimbolizálja. A Kizashi tanulmányautó pedig a cég új kihívások iránti szenvedélyét is jelképezi. Ez egyébként a Suzuki vállalati kultúrájának fontos eleme. A Kizashi egyúttal a lehetséges jövőt, és a cég versenyképességét is megmutatja.
A Suzuki felismerte, hogy csak akkor van értelme belépnie a D-szegmensbe, ha olyan értéket tud adni, amelyet más márkák nem. Figyelmét nem kerülte el, hogy a D-szegmens nem egységes, hanem két fő részre osztható. Az elsőbe azok a családi használatú autók tartoznak, amelyek relatíve nagyok, és nagy hangsúlyt helyeznek az utastér tágasságára. A kategória másik részébe a "kezdő-luxus" autók tartoznak, amelyeknél kiemelt szerepet kap a teljesítmény. Ezek a járművek kompakt méretűek, és relatíve magas minőségűek, így presztízsértékkel bírnak. És most jön a meglepetés: az új Suzuki, tervezői szerint egyik osztályba sem fog tartozni.
A Kizashi tanulmányautó a "dinamikus atléta mozgás közben" gondolatot önti formába. A magyarázat: a D-szegmens autóiban megtestesülő tulajdonságok hasonlatosak egy jó atlétáéhoz: elkötelezettség a kihívások iránt, fizikai erő, amelyet a rendszeres, kemény edzés során szereznek, súlyfelesleg nélküli test és a bajnokok méltósága.
A Suzuki olyan autót alkotott, amely kifejezi, hogy milyennek is kell lennie egy országúti atlétának:
- ellenállhatatlan megjelenés, amely eltér a D-szegmens
szokásos formáitól. A karosszéria a karcsú, izmos atléta benyomását
kelti, amely a határozott hátsó résszel együtt tiszteletet parancsoló
egységet alkot.
- energiával teli összkép, amely azonnal sejteti a
kocsi dinamikus teljesítményét. Mindezt erősítik a nagy kerekek és a
széles nyomtáv. A motorháztető formája is az erős motorra utal. A kocsi
egészének vonala pedig azt hiteti el velünk, hogy a kocsi úgy hasít a
levegőben, hogy közben szilárdan tapad az aszfaltra.
- ez a fajta
karakter pontosan illik a Suzuki zászlóshajójához, vagyis első számú
autójához. Az egyes részek a minőségről és a maradéktalan
tökéletességről beszélnek.
Teljes hossz: |
4,650mm |
Teljes szélesség: |
1,950mm |
Teljes magasság: |
1,400mm |
Tengelytávolság (terheletlen autónál): |
2,850mm |
Motor: |
újonnan fejlesztett 2,0 literes négy-szelepes turbó diesel |
Sebességváltó: |
6 sebességes, szekvenciális |
Meghajtás: |
továbbfejlesztett i-AWD (intelligens összkerék) |
Abroncs: |
255/30R21 |
Kerék: |
21 colos, kilencküllős, könnyűfém felni |
Az autó tervezése során a Suzuki mérnökei nem
feledkeztek meg a környezetvédelemről sem: hibrid autót terveztek. A
hibridberendezés lényege, hogy a fő erőforrás egy belsőégésű motor, míg
a kiegészítő elektromos motor akkor kapcsolódik be a munkába, ha extra
erőforrásra van szükségünk. Az eredmény egy környezettudatos
gondolkodást tükröző autó.
A Suzuki tervei szerint egy összkerék meghajtású (all-wheel drive, AWD) járművet készít. Ezt a technológiát a Suzuki az elmúlt években tökéletesítette, és még jobban kiemeli az új autó továbbfejlesztett dinamikáját. Még egy gondolat a környezetvédelemről: annak érdekében, hogy a dinamikus teljesítményt és a környezetbarát filozófiát a lehető legjobban kombinálják, a Suzuki tervbe vette, hogy az új autó motorja lesz a legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátású, összkerék meghajtású jármű a D-osztályban.
Részletesebb információt a Kizashi tanulmányautóról a következő linken olvashat.
WRC
A Suzuki a frankfurti szakvásáron mutatja be az SX4 WRC változatát. A szakemberek a cég nevezését a World Rally Championship-be (WRC) az autóipari részleg elmúlt években hozott legfontosabb döntésesének nevezték. Reményeik szerint ez a lépés tovább erősíti azt a Suzukiról alkotott képet, miszerint a cég műszakilag kiváló, sportos, egyszersmind örömteli autókat gyárt. A versenysorozatban történő részvételtől fontos technikai visszajelzéseket is várnak, amelyeket a szériautók fejlesztése során kívánnak felhasználni. A témáról még többet olvashat itt.
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |