Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 67 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

A Suzuki világpremierekkel készült a 62. Frankfurti Motor Show-ra



 


A kiemelt érdeklődésre számottartó bemutatók:

  • Splash

  • Kizashi tanulmányautó

  • SX4 WRC 2007

A Suzuki standja a Frankfurti Motor Show-n kifejezetten fiatalos és üdítő látvány, ideális helyszín a Splash, illetve a Kizashi tanulmányautó világpremierjéhez. A kiállítást megtekintő látogatók könnyen felfedezhetik a korábbi évekhez képest megváltozott stílust, és persze a termékeket, amelyek egyszerre jelenítik meg a legkifinomultabb technológiát és a "Way of Life!" szlogent. A látogatók arról is képet kaphatnak, hogy milyen irányba mutat a Suzuki világstratégiája.

 

A Suzuki világpremierekkel készült a 62. Frankfurti Motor Show-ra



A Suzuki standját megtekintette Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter úr is, és elismerését fejezte ki a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójának, Isao Ozawa úrnak. A miniszter tetszését leginkábbb a Kizashi nyerte el, és reményét fejezte ki, hogy mielőbb láthatóak lesznek a magyar utakon a tanulmányautó alapján gyártott utódok.


A Suzuki a Swifttel indította el 2004-ben az új - az egész világot, felölelő stratégiáját -, amely azóta számos elismerést gyűjtött be. Ennek az első fázisnak a középpontjában a sportosság volt. A sportosság filozófiája jól tetten érhető a Grand Vitara és az SX4 esetében is. Valamennyi említett Suzuki modell hatalmas siker lett.

Csobbanás a Splash világába

A Suzuki világstratégiájának második fázisa most kezdődik Frankfurtban, nevezetesen a Splash-sel. Ennek a szakasznak a középpontjában a család áll. A Splash-sel a Suzuki olyan autót alkotott, amely kombinálja az első stratégiai fázis sport központú gondolkodását a cég évek óta tökéletesített család-orientációjával és a felhasználóbarát ötleteivel. A cél az volt, hogy a Splash egy olyan többcélú jármű legyen, amely különböző élethelyzetekben, és különböző életstílust követő embereknél is beváljon. Olyan autót akartak, amely betöltheti a divatos második autó szerepét, amely nagyszerű társ a mindennapos tevékenységekhez. Egy autó, amely megkönnyíti az emberek hétköznapjait, legyenek egyedül, a családdal, vagy barátokkal.

Annak érdekében, hogy pontosan eltalálják az európai fogyasztók igényeit, a Suzuki a fejlesztési program során végig Európában tesztelt. Az eredményeket hihetetlen részletességgel elemezték ki és vezették vissza a tervező asztaloknál dolgozókhoz. A Splash jó példája annak, hogyan kell kívül kicsi, belülről mégis tágas autót gyártani. A formaterv friss, barátságos és megnyerő. A kocsi agilis, ugyanakkor vezetés közben megbízható érzetet kelt, remek teljesítményt nyújt, miközben környezetbarát.

Külső jegyek

- a magas kocsiszekrénynek köszönhető kivételes tágasság
- eredeti formaterv, amely egyúttal aerodinamikai célokat is szolgál

Belső jegyek

- kiváló funkcionalitás és bátor, kreatív gondolatok megjelenése
- meglepő színkombinációk a műszerfalon, az üléseken és az ajtóbelsőkön
- nagy, jól olvasható sebességmérő és kijelző, valamint egyedi fordulatszámmérő
- könnyen kezelhető, magasra szerelt sebességváltó
- számos zseb, tálca és más tárolóhely
- 60:40 arányban osztható hátsó ülés, amely egyetlen mozdulattal a padló síkjába hajtható, plusz padló alatti tárolórekeszek

Teljesítmény

- kiváló kezelhetőség, stabilitás, utazási kényelem és vezetési élmény
- első felfüggesztés: L-formájú karok, illetve MacPherson típusú
- hátsó felfüggesztés: torziós rudak
- különlegesen hangolt hangtompítók, kifejezetten az európai utakra tervezve
- háromféle motor, amelyiknek mindegyike elegendő nyomatékot ad és megfelelő gyorsulást biztosít

Néhány fontosabb paraméter:

Teljes hossz:

3,715mm

Teljes szélesség:

1,680mm

Teljes magasság:

1,590mm

Tengelytávolság (terheletlen autónál):

2,360mm

A fej feletti tér többlete a Suzuki Swifthez képest:

 


elöl

+24mm

hátul

+31mm

Üléspozíció magassága a Suzuki Swifthez képest:

 


elöl

+54mm

hátul

+47mm

A motorok maximális teljesítménye a következő:

- 1,0 literes, háromhengeres benzin: 48kW (65LE)
- 1,2 literes, négyhengeres benzin: 63kW (86LE)
- 1,3 literes közös nyomócsöves DDiS dízel: 55kW (75LE)

Biztonság:

- gyűrődő szerkezetek, energiaelnyelő keret, és nagy merevségű utaskabin
- hat légzsák (két első, két oldalsó és két függöny)
- energialenyelő belső kárpit a tetőtartó oszlopokon, és a tetősínen, a nagyobb utasbiztonságért
- az előfeszítővel és överő-határolóval felszerelt első biztonsági övek
- energiaelnyelő motorháztető, motorburkolat, motorháztető zsanérok, és első sárvédők a gyalogosvédelem céljából

További érdekességeket talál a Splashről, az alábbi linken.

 

Kizashi - belépő a D szegmensbe

A Suzuki stand másik újdonsága a Kizashi tanulmányautó, ami már a következő, harmadik fázisról szól. A Suzuki belép az úgynevezett "D"-szegmensbe, vagyis a középkategóriájú autók piacára is. Ennek a szakasznak a jelszava a státusz lesz. Olyan autókat akarnak gyártani, amelyek magasabb státuszt biztosítanak a vezetőjüknek. A leendő új autó azt is szimbolizálja majd, milyen messzire jutott el a Suzuki az elmúlt évek során.

A Suzuki most, a 2007-es Frankfurti Motor Show-n mutatja be, hogy hol tart a fenti koncepció megvalósításával. A Kizashi szó jelentése "előfutár", "tanulmány". Ez a név is a Suzuki cégen belüli váltását szimbolizálja. A Kizashi tanulmányautó pedig a cég új kihívások iránti szenvedélyét is jelképezi. Ez egyébként a Suzuki vállalati kultúrájának fontos eleme. A Kizashi egyúttal a lehetséges jövőt, és a cég versenyképességét is megmutatja.

A Suzuki felismerte, hogy csak akkor van értelme belépnie a D-szegmensbe, ha olyan értéket tud adni, amelyet más márkák nem. Figyelmét nem kerülte el, hogy a D-szegmens nem egységes, hanem két fő részre osztható. Az elsőbe azok a családi használatú autók tartoznak, amelyek relatíve nagyok, és nagy hangsúlyt helyeznek az utastér tágasságára. A kategória másik részébe a "kezdő-luxus" autók tartoznak, amelyeknél kiemelt szerepet kap a teljesítmény. Ezek a járművek kompakt méretűek, és relatíve magas minőségűek, így presztízsértékkel bírnak. És most jön a meglepetés: az új Suzuki, tervezői szerint egyik osztályba sem fog tartozni.

A Kizashi tanulmányautó a "dinamikus atléta mozgás közben" gondolatot önti formába. A magyarázat: a D-szegmens autóiban megtestesülő tulajdonságok hasonlatosak egy jó atlétáéhoz: elkötelezettség a kihívások iránt, fizikai erő, amelyet a rendszeres, kemény edzés során szereznek, súlyfelesleg nélküli test és a bajnokok méltósága.

A Suzuki olyan autót alkotott, amely kifejezi, hogy milyennek is kell lennie egy országúti atlétának:

- ellenállhatatlan megjelenés, amely eltér a D-szegmens szokásos formáitól. A karosszéria a karcsú, izmos atléta benyomását kelti, amely a határozott hátsó résszel együtt tiszteletet parancsoló egységet alkot.
- energiával teli összkép, amely azonnal sejteti a kocsi dinamikus teljesítményét. Mindezt erősítik a nagy kerekek és a széles nyomtáv. A motorháztető formája is az erős motorra utal. A kocsi egészének vonala pedig azt hiteti el velünk, hogy a kocsi úgy hasít a levegőben, hogy közben szilárdan tapad az aszfaltra.
- ez a fajta karakter pontosan illik a Suzuki zászlóshajójához, vagyis első számú autójához. Az egyes részek a minőségről és a maradéktalan tökéletességről beszélnek.

Teljes hossz:

4,650mm

Teljes szélesség:

1,950mm

Teljes magasság:

1,400mm

Tengelytávolság (terheletlen autónál):

2,850mm

Motor:

újonnan fejlesztett 2,0 literes négy-szelepes turbó diesel

Sebességváltó:

6 sebességes, szekvenciális

Meghajtás:

továbbfejlesztett i-AWD (intelligens összkerék)

Abroncs:

255/30R21

Kerék:

21 colos, kilencküllős, könnyűfém felni


Az autó tervezése során a Suzuki mérnökei nem feledkeztek meg a környezetvédelemről sem: hibrid autót terveztek. A hibridberendezés lényege, hogy a fő erőforrás egy belsőégésű motor, míg a kiegészítő elektromos motor akkor kapcsolódik be a munkába, ha extra erőforrásra van szükségünk. Az eredmény egy környezettudatos gondolkodást tükröző autó.

A Suzuki tervei szerint egy összkerék meghajtású (all-wheel drive, AWD) járművet készít. Ezt a technológiát a Suzuki az elmúlt években tökéletesítette, és még jobban kiemeli az új autó továbbfejlesztett dinamikáját. Még egy gondolat a környezetvédelemről: annak érdekében, hogy a dinamikus teljesítményt és a környezetbarát filozófiát a lehető legjobban kombinálják, a Suzuki tervbe vette, hogy az új autó motorja lesz a legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátású, összkerék meghajtású jármű a D-osztályban.

Részletesebb információt a Kizashi tanulmányautóról a következő linken olvashat.

WRC

A Suzuki a frankfurti szakvásáron mutatja be az SX4 WRC változatát. A szakemberek a cég nevezését a World Rally Championship-be (WRC) az autóipari részleg elmúlt években hozott legfontosabb döntésesének nevezték. Reményeik szerint ez a lépés tovább erősíti azt a Suzukiról alkotott képet, miszerint a cég műszakilag kiváló, sportos, egyszersmind örömteli autókat gyárt. A versenysorozatban történő részvételtől fontos technikai visszajelzéseket is várnak, amelyeket a szériautók fejlesztése során kívánnak felhasználni. A témáról még többet olvashat itt.

 

Tihanyi Tamás
PR / Marketing vezető
Magyar Suzuki Zrt.


2007. szeptember 26. 09:28 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID17824

 Név:
 
Dátum: 2024. december 12. 08:51 
» Válasz erre
#ID104

 Név:
 
Dátum: 2007. október 05. 07:42 
ha arra jár, akkor küldd el felénk is ;)
» Válasz erre
#ID93

 Név:
 
Dátum: 2007. október 03. 13:59 
Uraim ha ez az autó piacra kerül nem kis örömet fog okozni népes SUZUKI szerető táborunknak és nem kis bosszúságot a "Suzuki a ti autótok" és más egyéb tulajdonsággal felruházott autók tulajdonosainak. Én személy szerint ilyet kérek karácsonyra a jézuskától!:)
» Válasz erre
#ID82

 Név:
 
Dátum: 2007. október 01. 14:19 
jó, akkor ha valaki esetleg felajánl neked egyet, csak úgy, akkor fogadd el és add nekem :P;)
» Válasz erre
#ID79

 Név:
 Hfefe
Dátum: 2007. október 01. 09:36 
Most már nem is kellene - rájöttem ,hogy mindenki megállítana megnézni és igy nem tudnék haladni :)
» Válasz erre
#ID78

 Név:
 
Dátum: 2007. október 01. 08:29 
lol
én is

ajándék illatosítóval :D:D:D
» Válasz erre
#ID76

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 30. 22:34 
Egy ilyen kocsiért odaadnám a Swiftet, mint ez a piros. :)
» Válasz erre
#ID64

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 19:07 
...
de legalább fotogénebb feje lenne
elrontja a látványt
» Válasz erre
#ID63

 Név:
 Tompici
Dátum: 2007. szeptember 29. 17:38 
Ha másért nem, hát ezért érdemes miniszternek lenni. Ilyen közel egyébként úgy sem mehetne hozzá.
» Válasz erre
#ID62

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 12:30 
neeeem, neeeeem
én már lestipistopiztam a fórumban, a kávézóban :P;)
» Válasz erre
#ID58

 Név:
 Hfefe
Dátum: 2007. szeptember 29. 01:39 
Stipi - stopi löttem elsőként a pirosat.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub