Üzemanyagcellás SX4 FCV
Nagyítás
A Suzukinak nem ez az első próbálkozása az alternatív meghajtás területén, ugyanis 2003-ban és 2005-ben már kísérletezett az akkori Wagon R modellek hidrogénhajtású átalakításával.
Hivatalos sajtóközlemény:
A Suzuki új SX4-FCV üzemanyagcellás modellje
A Suzuki közúton is tesztelheti új SX4-FCV üzemanyagcellás gépjárművét, melyet a G8-ak találkozóján állít majd ki
A Suzuki Motor Corporation kompakt üzemanyagcellás járművet fejlesztett, amelyet SX4-FCV névre keresztelt. Az autó közúti tesztje most kapott zöld lámpát a japán Földművelési, Infrastrukturális, Közlekedési és Turisztikai Minisztériumtól.
A Suzuki 2001 óta a General Motorsszal közösen fejlesztette a járművet. A vállalat minisztériumi engedéllyel eddig három üzemenyagcellás modellt tesztelt közúton: 2003 októberében az MR Wagon-FCV-t és a Wagon R-FCV-t, majd később, 2004 decemberében ismét az MR Wagon-FCV-t.
Az SX4-FCV kiváló futási teljesítményt produkált a GM által gyártott nagy teljesítményű üzemanyagcella segítségével, amelyhez a Suzuki fejlesztett 70 MPa-os hidrogéntartályt és könnyű, kompakt kondenzátort, amely a fékek használatakor nyert energiát az üzemanyagcella terhelésének csökkentésére fordítja gyorsításkor. A Suzuki azt tervezi, hogy az SX4-FCV-t a közutakon is teszteli, és ennek eredményei alapján fejleszti a modellt a későbbi kereskedelmi használatra.
A G8-ak július 7-én kezdődő Hokkaido Toyako Csúcstalálkozójának alkalmából a Suzuki a találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítja ki az autót.
Az SX4-FCV paraméterei
Üléskapacitás: 5 fő
Hossz x szélesség x magasság: 4.190 mm x 1.730 mm x 1.585 mm
Tengelytáv: 2.500 mm
Üzemanyagcella kimeneti teljesítménye: 80 kW
Motorteljesítmény: 68 kW
Üzemanyag: nagynyomású hidrogén (70 MPa-os tartályban tárolva)
Nagyfeszültség: kondenzátor
Maximális sebesség: 150 km/h
Hatótávolság: 250 km
Suzuki International Europe
European Marketing Center
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre |