Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
A Suzuki a Japán Ralin idei legjobb WRC eredményét hozta
A Suzukinak ez az első teljes éve a World Rally Championship - WRC - sorozatban, amit bevallottan a tanulásra szántak. Úgy tűnik, egyre inkább megtanulják a leckét, hiszen a Suzuki WRC-vel versenyző Per-Gunnar Andersson az ötödik, csapattársa Toni Gardemeister a hatodik helyen végzett a hétvégén rendezett Japán Ralin. Jó néhány olyan igazán nagy nevet is maguk mögé utasítottak, mint Petter Solberg. Igaz, hogy ez elvileg hazai verseny volt a Suzukinak, de a körülmények cseppet sem kedveztek az autóknak.
A pályát Hokkaido szigetén, a Suzuki főhadiszállásának otthont adó Hamamatsutól mintegy ezer kilométerre északra jelölték ki. Japán 2005 óta szerepel a WRC-naptárban, de idén először indították a mezőnyt az 1972-es téli olimpiának is helyt adó Sapporóból. A terep murvás, vagyis inkább sáros: a környéket nem ismerőknek azt szokták mondani, hogy készüljenek úgy, mintha Szibériába mennének. A 343.69 kilométeres pálya 29 gyorsasági szakaszból áll, amelyek közül néhányra csak sötétedés után került sor.
A terepen sok az egyenes és relatíve gyors szakasz, amelyek hirtelen beláthatatlan kanyarokba torkollanak. Az út menti fák és árkok miatt fokozottan kell figyelni: nem érdemes elhagyni az utat, még akkor sem, ha a sáros murva esetenként csak nagyon csekély tapadást biztosít a gépeknek. Ilyenkor a versenyautók alvázmagasságát és a felfüggesztés beállításait úgy kell módosítani, hogy az segítsen megoldani a lehetetlent: a pilóták szinte állóra fékezik a kocsit, beveszik a hajtűkanyart, majd újra gyorsítanak. Mindeközben a kocsi csak centikre hagyhatja el az ideális ívet.
Nagyítás
A terepen sok az egyenes és relatíve gyors szakasz, amelyek hirtelen beláthatatlan kanyarokba torkollanak. Az út menti fák és árkok miatt fokozottan kell figyelni: nem érdemes elhagyni az utat, még akkor sem, ha a sáros murva esetenként csak nagyon csekély tapadást biztosít a gépeknek. Ilyenkor a versenyautók alvázmagasságát és a felfüggesztés beállításait úgy kell módosítani, hogy az segítsen megoldani a lehetetlent: a pilóták szinte állóra fékezik a kocsit, beveszik a hajtűkanyart, majd újra gyorsítanak. Mindeközben a kocsi csak centikre hagyhatja el az ideális ívet.
Nagyítás
Ezek a körülmények még az igazán ravasz, sok éves tapasztalattal induló versenyezőket is megizzasztották, a Suzukinak pedig ez az első éve a világ legkeményebb technikai versenysorozatában. Mindkét versenyautó kiválóan teljesített: a Suzuki megbízhatósága nem csak a két versenyzőt segítette az ötödik és a hatodik hely megszerzésében, de annak a sokezer lelkes japán szurkolónak is örömet okozott, akik a helyszínen követték az eseményeket.
Nagyítás
képek: suzuki-wrc.com
fordítás: rozsnyai gábor
Nagyítás
Toni Gardemeister nyilatkozata érthetően optimista: „Most bebizonyosodott, amit mindig is állítottam. Ha nincs valami extra mellékkörülmény, egészen jók vagyunk. A vasárnapi leggyorsabb szakaszeredményem szerintem magáért beszél. Beszámítva, hogy ez az első évünk, és szinte alig teszteltünk, szerintem egészen jók vagyunk. Volt egy defektem, de ezen a pályán csoda, hogy megúsztuk ennyivel. Utolsó napon annyi eső esett, hogy úgy éreztem, egy kisebb folyó medrében kell nyomnom a gázt. Még hátra van a brit verseny, és azt hiszem, van okunk az önbizalomra.
"A most ötödik Per-Gunnar Andersson is fel volt dobva a háromnapos viadal után: „A legjobban annak örülök, hogy ezekre a napokra sokig emlékezni fog az a sok ezer japán rali-szurkoló, aki kijött a versenyre. A Suzuki megbízhatósága egyszerűen fantasztikus. Ha nincs ez a defekt, talán még dobogósok is lehettünk volna. Most látszik, hogy a kemény munka kifizetődik, és az elért eredmény egyúttal reményt ad a jövőre nézve is. Az aszfaltos terepeken kicsit szenvedtünk, de most visszatért az önbizalmam: tudunk mi, ha akarunk, ráadásul a szezonzáró brit versenyt is murvás pályán rendezik.”
”A Suzuki World Rally Team igazgatója, Shusuke Inagaki a következőképpen látta az idei utolsó előtti WRC fordulót:
„Büszkék vagyunk a csapat Japánban elért teljesítményére. Az idei pontokat annak tükrében kell értékelnünk, hogy a versenyzők és a háttérben dolgozó szakemberek számára valamennyi pálya új volt, senkinek sem volt számottevő tapasztalata. Nem, hogy a kanyarokat nem ismertük tavalyról, de jószerivel a beállításokat is menet közben kellett kitalálnunk. Ezt azt jelenti, hogy idővel a mostani legjobbakkal is megküzdhetünk. Tudom, hogy még tanulnunk kell, de jó irányba haladunk.”
Az idei 14. WRC verseny, a Rally Japan 2008 hivatalos végeredménye:
1. Mikko Hirvonen Ford 3:25:03.0
2. Jari-Matti Latvala Ford 3:25:34.1 +31.1
3. Sebastien Loeb Citroen 3:27:33.6 +2:30.6
4. Chris Atkinson Subaru 3:28:45.4 +3:42.4
5. Per Gunnar Andersson Suzuki 3:30:15.9 +5:12.9
6. Toni Gardemeister Suzuki 3:31:12.4 +6:09.4
7. Matthew Wilson Ford 3:32:08.3 +7:05.3
8. Petter Solberg Subaru 3:38:22.9 +13:19.8
A WRC idei utolsó, 15. fordulóját, a Wales Rally GB december 5-7. között tartják.
"A most ötödik Per-Gunnar Andersson is fel volt dobva a háromnapos viadal után: „A legjobban annak örülök, hogy ezekre a napokra sokig emlékezni fog az a sok ezer japán rali-szurkoló, aki kijött a versenyre. A Suzuki megbízhatósága egyszerűen fantasztikus. Ha nincs ez a defekt, talán még dobogósok is lehettünk volna. Most látszik, hogy a kemény munka kifizetődik, és az elért eredmény egyúttal reményt ad a jövőre nézve is. Az aszfaltos terepeken kicsit szenvedtünk, de most visszatért az önbizalmam: tudunk mi, ha akarunk, ráadásul a szezonzáró brit versenyt is murvás pályán rendezik.”
”A Suzuki World Rally Team igazgatója, Shusuke Inagaki a következőképpen látta az idei utolsó előtti WRC fordulót:
„Büszkék vagyunk a csapat Japánban elért teljesítményére. Az idei pontokat annak tükrében kell értékelnünk, hogy a versenyzők és a háttérben dolgozó szakemberek számára valamennyi pálya új volt, senkinek sem volt számottevő tapasztalata. Nem, hogy a kanyarokat nem ismertük tavalyról, de jószerivel a beállításokat is menet közben kellett kitalálnunk. Ezt azt jelenti, hogy idővel a mostani legjobbakkal is megküzdhetünk. Tudom, hogy még tanulnunk kell, de jó irányba haladunk.”
Az idei 14. WRC verseny, a Rally Japan 2008 hivatalos végeredménye:
1. Mikko Hirvonen Ford 3:25:03.0
2. Jari-Matti Latvala Ford 3:25:34.1 +31.1
3. Sebastien Loeb Citroen 3:27:33.6 +2:30.6
4. Chris Atkinson Subaru 3:28:45.4 +3:42.4
5. Per Gunnar Andersson Suzuki 3:30:15.9 +5:12.9
6. Toni Gardemeister Suzuki 3:31:12.4 +6:09.4
7. Matthew Wilson Ford 3:32:08.3 +7:05.3
8. Petter Solberg Subaru 3:38:22.9 +13:19.8
A WRC idei utolsó, 15. fordulóját, a Wales Rally GB december 5-7. között tartják.
fordítás: rozsnyai gábor
2008. november 03. 20:55