Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 60 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

79. Nemzetközi Autószalon, Genf, 2009. március 3.



A 2009-es év különös jelentőségű a Suzuki számára, hiszen pontosan egy évszázad telt el azóta, hogy az alapító, Michio Suzuki elkészítette első szövőszékét. A centenárium egyben igazolása annak, hogy az alapelképzelés időtállónak bizonyult: oda kell figyelni a vásárlóra, és olyan terméket kell előállítani, amivel maximálisan elégedett lesz. Ez az esztendő ugyanakkor próbatétel is a Suzuki számára: a gazdasági válság közepette a globális forgalom 1 százalékkal, 2 361 000 eladott gépkocsira csökkent, Európában pedig 8 százalékkal, 315 000 járműre. A mind szigorúbb feltételek mellett a vállalat úgy lép történetének második évszázadába, hogy ügyfelei igényeit minden eddiginél inkább szem előtt tartja, és olyan termékeket állít elő, amelyek a vásárlók igényeinek a lehető legjobban megfelelnek.


 

A Suzuki törekvéseinek középpontjában az előttünk álló időszakban a környezet védelme áll. A vásárlók gazdasági lehetőségeit figyelembe véve a vállalat úgy véli, az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése érdekében környezetbarát autót kell kínálnia – megfizethető áron. Így a vállalat, amellett hogy üzemanyagcellás és egyéb új generációs erőforrásokat fejleszt, a már bevált technológiák környezetkímélő tulajdonságainak maximalizálására törekszik. Annak érdekében, hogy a járművek egyszerre legyenek gazdaságosak és környezettudatosak, a cégnek teljes egészében ki kell aknáznia a kisautók gyártása terén szerzett ötven évnyi tapasztalatát, valamint alkalmaznia kell azt a Suzukira jellemző megközelítést a fejlesztésben, ami egyesíti a komputerizáció és az emberi ötletesség erényeit a tesztelés és finomhangolás átfogó folyamatában. Mindez úgy valósul meg, hogy az elégedett ügyfél örömmel ismerje fel saját igényeit a kínált megoldásokban, és a gazdaságos, egyben környezetbarát járművek szembeszökően tükrözzék a márkában megtestesülő „Way of Life” filozófiát.

A Suzuki környezettudatos fejlesztéseinek legfrissebb eredménye az Alto, ez a tiszta, vidám városi kisautó, amelyet Nyugat-Európában már tavasszal, Magyarországon és a környező országokban pedig azt követően vezetnek be. Az Altónak már az alapkoncepciója is környezettudatos volt. A környezetkímélő jelleget az Alto esetében anélkül kellett fokozni, hogy a kocsi stílusa megváltozzon: ennek érdekében az aerodinamikai teljesítmény optimalizálása a szélcsatornában már a kezdeti „agyagminta” fázisban megkezdődött. A széles körű laboratóriumi és gyakorlati teszteknek, valamint a finomhangolásnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátást 103 g/km-re, az üzemanyag-felhasználást (NEDC) 4,4 l / 100 km-re sikerült leszorítani anélkül, hogy fel kellett volna adni a sportos érzést, amit a Suzuki „génjeiben hordoz”.

Az Alto fő jellemzője, hogy vonzó áron kínál környezetbarát megoldást. A Suzuki tudatosan úgy határozott, hogy költséges technológiákat – például hibrid hajtású motort – nem épít be a kocsiba: így lett az Alto megfizethető, miközben megtestesíti a kiskocsik gyártásában szerzett tapasztalatokat, csakúgy, mint a fejlesztés során végrehajtott széles körű tesztelést és finomhangolást. Ez az első olyan Suzuki, amelyik ilyen kedvező áron kínálja a kis kibocsátás, a gazdaságos fogyasztás, valamint a kiváló formatervezés és teljesítmény kombinációját.

A környezetközpontúságot már a múlt tavasszal bevezetett Splash is megtestesíti. A fejlesztésben hasonló szempontokat alkalmaztunk, mint az Alto esetében, így a Splash szén-dioxid-kibocsátása 119 g/km az egyliteres benzinmotor esetében, és 120 g/km az 1,3DDiS dízelmotorral szerelt járművekben, üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 4,5 liter/100 km. Az eredmény egy olyan többfunkciós miniautó, amelyik nemcsak a „zöld” igényeknek felel meg, hanem hosszabb családi utakra is alkalmas.

A még inkább környezettudatos működés érdekében a Suzuki új környezeti kezdeményezéseket indított el: ilyen a stop/start rendszerű motorok fejlesztése és a váltakozó szelepvezérlés a kis járművek esetében. E megoldásokkal a vállalat az egyliteres Splash szén-dioxid-kibocsátását 109 g/km-re, az Altóét 95 g/km-re szeretné csökkenteni. Csakúgy, mint a korábbi környezetbarát fejlesztések esetében, a Suzuki célja most is az, hogy úgy érjen el kiváló környezeti paramétereket, hogy a beépített berendezések számát, s ebből következően a költségeket nem növeli.

Mindeközben a Suzuki jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy ügyfeleinek alternatív hajtású járműveket is kínálhasson, a helyi igényeknek megfelelően. Európában már most is kaphatók a bioetanollal (E10), illetve biodízellel (B7) üzemelő járművek. Indiában a Suzuki kínálatában sűrített földgázzal hajtott járművek is szerepelnek, Brazíliában pedig alkalmazkodó üzemanyaggal üzemelő gépjárműveken (FFV) dolgozik a cég.


2009. március 03. 21:40 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID6521

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. április 29. 15:11 
Mikor lessz új Alto?
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub