Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 67 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Nálunk járt a Suzuki XL7 szabadidő autó



 

A Magyar Suzuki Zrt. Marketing Osztálya jóvoltából lehetőségünk volt tesztelni egy olyan Suzukit, amelyből Európában alig pár darab létezik. Ez az autó pedig az USA-ban 2006-ban debütált XL7-es szabadidő-autó . Az amerikai piaci igények figyelembevételével tervezett és gyártott jármű ezért is különleges, hiszen Európában alig pár darabbal találkozhatunk. 

A2006-os bemutatón Koji Yamada, az XL7 főmérnöke az alábbiakkal jellemezte az újdonságot:
A teljesen új XL7-et arra terveztük, hogy vezető és utaskomfortot vigyünk a terepjáró biztonságába és praktikusságába. Az XL7 nem csak raktér és ülőhely rugalmasságot kínál a fogyasztó aktív életvitelének minden területére, de teljesítményt és biztonságot is, ami a vezető pozíció magabiztosságát adja."

 

Az XL7 a GM Theta padlólemezre épül, teljes hosszúságú merevítősínekkel a nagyobb szívósság érdekében. Az XL7 elől-hátul független felfüggesztéssel és négykerék-meghajtású. A GM által tervezett Suzuki építésű 3.6 literes hathengeres dupla vezérműtengelyes alapmotor 250LE-s.  A 3.6 literes hathengeres dupla vezérműtengelyes motor ötsebességes kézzel is kapcsolható (Manumatic) automata váltót kapott. A 3.6 literes dupla vezérműtengelyes V6 motort dupla szigetelésű keretrendszerbe szerelték.  A motor négy ponton van a kerethez erősítve, a keret pedig négy ponton csatlakozik a karosszériához. A keretrendszer oldalmerevítő és első-hátsó nyomaték reakciós tartóbakokat tartalmaz. Van még továbbá egy dörzstárcsás lökésgátló a motor utasoldalán, hogy segítsen kezelni a váltáskor néha jelentkező mozgásokat.
Az opcionális összkerékhajtás aktív, elektronikusan vezérelt hátsó differenciálművet használ. A rendszer azonnal reagál az összkerékhajtás kérésre és hatékonyan kiküszöböli a kihagyásokat. Egy négy ponton rögzített keret rögzíti a hátsó meghajtás modult, amit külön elektronika vezérel. Újfajta kardántengely feljavított csuklókkal kezeli a megnövelt nyomatékot. Szervórásegítéses fogasléces kormánymű A fogasléces kormányművet érzékenyre hangolták és jó középpontban való érzést nyújt.

 



Az XL7 biztonsági felszereltsége a karosszéria kialakításánál kezdődik. Számítógéppel tervezett nagy ellenállású, kétfázisú és galvanizált acélok kombinációja. A karosszéria struktúráját számítógéppel tervezték, hogy elbírja a különböző terheléseket, ütközésnél hatékonyan továbbítja a felvett energiát a belső tér és az utasok körül, jöjjön az akár elölről vagy hátulról. Ezen kívül a borulásérzékelő alapfelszereltség mind az öt és a hétszemélyes XL7-eseken. A technológia szenzorokat használ, hogy önállóan megjósolja a veszélyes billenést sima úton és kerekeket megfelelő arányban fékezi, így csökkentve a járműre ható oldalirányú erőket. Az önhordó karosszéria kialakítás egy nagy teherbírású acélból álló szerkezet, ami a jármű teljes hosszát áthidaló merevítő síneket és egy biztonsági ketrecet foglal egy összehegesztett egységbe. Az első és hátsó gyűrődő zónákat arra tervezték, hogy előre tervezett irányba omoljon össze, így segítve az ütközés energiájának elnyelését és megóvja az utasteret védő biztonsági ketrec alakját. A biztonsági ketrecet összehegesztett csőtagok erősítik amik ajtónyílásokat képeznek és tartják a tetőt és az ajtó acél részeit. Egyrészes ajtónyílás és ajtókba épített merevítő rudak kombinációja segít az oldalirányú ütközésnél megakadályozni a behatolást. A teljesen új 2007-es Suzuki XL7 vezető és utasoldali első légzsákokkal és oldalsó függönylégzsákokkal van felszerelve. Az XL7 tartalmaz továbbá négy kerékre ható blokkolásgátló rendszert (ABS) elektronikus fékerő-elosztóval (EBD), elektronikus menetstabilizálót kipörgésgátlóval (ESP) és alapfelszereléshez tartozó guminyomás mérőt. Az ESP, ami alapfelszereltség minden XL7-esen, egy kifinomult technikát alkalmazó védőhálót nyújt a vezetőnek. A rendszer kifarolás érzékelőt, oldalirányú erőmérőt és kormányállás érzékelőt alkalmaz a jármű stabilitásának és a vezető reakciójának ellenőrzésére. A hagyományos ABS-el, EBD-vel és kipörgésgátlóval együttműködve a rendszer kerekenként külön tudja aktiválni a féket, hogy korrigálja a túl- vagy alul kormányzást ha szükséges, így segítve a sofőrnek megtartania az irányítást csúszós utakon vagy vészhelyzeti manőverek közben. Mivel külön tudja vezérelni a fékeket, az ESP maximális reakciót, irányítást és jobb baleset elkerülő képességet kölcsönöz a vezetőnek, igaz nem pótolja a biztonságos vezetéshez szükséges gyakorlatot. A kipörgésgátló a fékek és a motornyomaték beavatkozását használja a tapadás javításához induláskor gyorsításhoz minden felületen. Ha az ABS rendszer kerékmegcsúszást érzékel, jelez a motorvezérlő egységnek (ECU), hogy változtasson a nyomatékleadáson. A kipörgésgátló azt is érzékeli, ha egy vagy több kerék gyorsabban forog mint azt a jármű sebessége indokolná és eszerint aktiválja a fékeket. A két rendszer együttműködéséből kifolyólag nem pörög ki a kerék és segít megtartani az irányítást és lendületet gyorsan és hatékonyan. További biztonsági felszerelések a hárompontos biztonsági övek mind az öt vagy hét ülésen, övelőfeszítők, övterelés szabályzók elöl, szabványos gyerekülés rögzítő pontok.






Vezettük:

Sajnos, csak egy röpke hétvégére volt nálunk az autó és csak közúton jártunk vele, de e rövid teszt is meggyőzően bizonyította  méltó tagja a a Suzuki családjának.
A rendelkezésre álló  nyomaték szokatlanul nagy dinamizmussal mozgatja az autót. Normál használat esetén az automata váltóval kombinált hajtás szinte észrevétlenül dolgozik. Azonban megszokást igényel, az autó késleltetett reakciója a hirtelen nagy gázadásra. Viszonylag alacsony sebesség esetén (40-60 km/h) a gázpedál „lepadlózására” kb. fél másodpercet kivár az elektronika és csak azt követően indul meg az autó. Viszont ha megindul, akkor érdemes kapaszkodni, mert agár módjára szalad ameddig csak teheti. A hatalmas karosszéria ellenére igen könnyen lehet vele előzni, és a jól adagolható fékek kellő erővel lassítják az autót.

Kiemelendő érdekessége az XL7-nek , hogy a tolatást kamera segíti. Visszapillantóba beépített monitor segítségével bárki biztonsággal tud tolatni, hasonló megoldással a Suzukinál még nem találkoztunk.  Az üléssor 7 főnek biztosít utazási lehetőséget, a harmadik üléssorban is viszonylagos kényelemben utazhatunk. A padlózat kialakításának köszönhetően az utolsó üléssor ledöntésével sík rakteret kapunk. Az autóban szinte minden elektromos mozgatású még az első ülések ülőlapja is. Bőrkárpit és egészen jó minőségű műanyagokkal tarkított műszerfal sem nevezhető gagyinak. Az összeszerelés minősége hozza a Suzuki által nyújtott minőséget.

Sajnos hazai forgalmazásba nem kerül az autó, jelenleg a hazai utakon futó pár darabot nem követi nagyobb darabszámú behozatal.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2009. december 02. 21:06 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID6663

 Név:
 
Dátum: 2009. december 18. 20:48 
Elsőként amerikai oldalakon tűnt fel a gép:) s már ott is megtetszett!Szivesen magaménak tudnám....:D
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub