Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 65 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Az IGNIS világításkapcsolójának átalakítása



Az első ködlámpa nyomógombjának pótlása



Amikor megvettem GLX felszereltségü IGNIS DDiS autómat, nagyon zavart,hogy nincs első ködlámpám és nincs gyári nyomógomb az első ködlámpa működtetéséhez.



Az IGNIS világításkapcsolójának átalakítása


KaCsa - IGNISKLUB - 2010
 
 

Az átalakítás azért volt szükséges, mert a bontókban az olyan világításkapcsoló, amelyikben gyárilag benne van mind a két ködlámpanyomógomb, az első és a hátsó is, használtan 12.000.- forint körül van, viszont itt nem veszik meg az egygombos kapcsolót, mert az nem kell a bontónak! Mit is kezdene vele?!!!                                

 

Az új világításkapcsoló, amiben benne van az első és a hátsó ködlámpa nyomógombja is 28.500.- forint körül van.
 

Na mondom magamban, itt az ideje kiszedni a sajátomat és átalakítani, beépíteni az első ködlámpának a nyomógombját is.
 

Egy kép

A kapcsoló kiszedéséhez 2db régi telefonkártyát használtam, mert ezek viszonylag kemények a kapcsoló oldalából kiálló fém fülecskék benyomásához, viszont elég puhák ahhoz, hogy ne sértsék meg a műanyag műszerfalat. Az előző képen látható, hogy a fém fülecskék a forgatógomb tengelyével körülbelül egy magasságban vannak.


Ezután széthúztam a kapcsolót. Ezt akkor lehet könnyen megtenni, ha a forgókapcsoló kikapcsolt állásban van.

Miután az ábrán látható módon sikerült a telefonkártyákkal a fém füleket benyomni, a világításkapcsolót ki lehetett húzni a helyéről.

Egy kép


Szétszedtem a kapcsolót egy kiscsavarhúzó segítségével.

 
Az oldalfalat először az egyik oldalon, majd a másik oldalon emeltem le a rögzítő fülecskékről, vigyázva arra, hogy az előző oldalon nehogy visszaakadjanak a fülek.

 

Egy kép




Ezután széthúztam a kapcsolót. Ezt akkor lehet könnyen megtenni, ha a forgókapcsoló kikapcsolt állásban van.


 

 

Egy kép




A piros nyilacska által jelölt karmocskából kiakasztottam a panelt, de vigyáznom kellett arra, hogy a kapcsoló ilyen helyzetben legyen, mert különben …


 

Egy kép

 


ez a hét darab rugó ezer fele pattogott volna el. 

(Na jó bevallom őszintén legelső szétszedés alkalmával meg is tették. Alig találtam meg kettőt közülük.)

 

Egy kép






A panelen erről a négy forrpontról eltávolítottam a forrasztóónt, hogy előtűnjenek a már gyárilag kifúrt lyukak.



 

Egy kép

Ezután a megtisztított helyre egy ugyanolyan nyomógombot raktam, mint a hátsó ködlámpa nyomógombja. Ezt a gombot be lehet szerezni újonnan elektronikai alkatrészboltban 50-60.- forintért, vagy régi videó magnóból lehet kibányászni ha már nincs rá szükség.
 

Egy kép










Itt látható az utólag beforrasztott nyomógomb.





 

Egy kép










Ezután következett a gombsapka átalakítása, kipótlása.




 

Egy kép









Egy kicsit közelebbről nézve a két gombsapkát, már látszott, hogy lesz ebből valami.





 

Egy kép




Ezen a ponton kicsi csavarhúzó segítségével óvatosan feszítve a gombot kitoltam egy nagyon picit, majd a másik oldalon is ezt megtettem és ekkor a gombsapka elkezdett előre kicsúszni.


 

Egy kép




Azonban a gombsapka kiemelését óvatosan csináltam, mert az itt lévő pici rugók is messzire tudnak ám ugrani!

 

Ezt megtettem a másik gombsapkával is. Az alatt sajnos nincsenek rugók, pedig jó lenne, ha lennének.
 

 

Egy kép

Láttam, hogy a két sapka abban különbözik egymástól, hogy az első ködlámpanyomógomb helyén lévő műanyag gombsapka pereme nagyobb. Ezt lereszeltem mindkét végén. Ezután lemértem a gombsapkából kinyúló műanyag hosszát és műanyag rudacskából levágtam egy hasonló méretű darabot, majd beleragasztottam a másik gombsapkába. Másnap mikor megkötött rendesen a ragasztó, méretre reszeltem a műanyag rudat.

Egy kép

Ezután kerestem két hasonló rugót, mint az eredeti, nem volt könnyű, de egy rugóbolt meglátogatásával ez sem tűnik nehéz feladatnak persze. A mérete: kb. 19mm hosszú és 2mm átmérőjű. A két kis rugót a helyére raktam és visszaraktam a már átalakított nyomógombot a helyére. Már kész is volt a teljes értékű első ködlámpa nyomógomb. Na jó, nem teljes értékű, mert az első ködlámpa ikonja nincs a gombsapkán, na de annyi baj legyen!

Ezután következett a világítás színének a megváltoztatása fehérről pirosra, hogy ne üssön el a színe a műszerfal világítás színétől.

De ez már egy másik történet. Erről majd máskor …

Ha valami nem világos, keress nyugodtan!

Ha tudok segíteni, megteszem!

 




KaCsa - SKE - IGNIS Klub 2010
 


2010. január 16. 11:35 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID6693

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. január 19. 11:30 
Köszönöm!

Igyekszem megosztani a többi IGNIS tulajdonossal, amit én tudok!

Azért osztom meg a tudásomat, hogy ne kelljen nekik is kísérletezgetni ha valamit csinálni akarnak az IGNIS-en!
» Válasz erre
#ID6692

 Név:
 
Dátum: 2010. január 19. 09:00 
Van türelmed!!!
Gratulálok!
» Válasz erre
#ID6690

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. január 17. 19:45 
Igyekszem majd hasonlókat készíteni.
» Válasz erre
#ID6686

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. január 17. 15:13 
Szia
Köszönöm ezt a remek magyarázatot.
Ha adódik alkalom készíts még hasonlót. Attila
» Válasz erre
#ID6682

 Név:
 
Dátum: 2010. január 16. 22:13 
Hali!
Az nem egyszerű történet. nekem mint full amatőrnek fél napomba került. Mire kikerestem a vezetékeket.
» Válasz erre
#ID6681

 Név:
 
Dátum: 2010. január 16. 20:06 
Ezt jó tudni! Már nagyon várom a bekötésről szóló cikket. Jól fog majd jönni, ha valami extrát építek a kocsiba.
Üdv, Gergő
» Válasz erre
#ID6680

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. január 16. 17:08 
Szia!

Itt még nincs bekötés, az majd a ködlámpa utólagos beépítésének és kábelezésének a leírásában lesz, mert hogy ilyen is lesz nemsokára.

Üdv.. KaCsa
» Válasz erre
#ID6679

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. január 16. 12:50 
üdv! Csak gratulálni tudok ehez a leíráshoz,sok szakkönyv megirigyelné egyedűl csak a bekötés hiányzott a leírásból ha kukacoskodni akarok!
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub