Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 62 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

SX4 SportBack bemutató



Idén az USA-ban  a Suzuki megjelent az SX4 Sport változatával. Az újdonság bemutatójáról szóló cikket az automoblog.net-ről vettük át. A cikkben szereplő új típus Európában nem kerül forgalmazásra, egyes részegységei kizárólag a tengerentúli piacon érhetőek el. A cikket kizárólag a hazai forgalmazástól eltérő érdekességek miatt mutatjuk be.


 

Az utóbbi néhány évben a piacot kicsi, megfizethető háromajtós kocsik hulláma öntötte el és az áradásuk folytatódik. Ott van a Toyota Yaris, a Nissan Versa, a Honda Fit, a Mazda3, a VW Golf, és még sok más, amiből választhatunk ezen a területen. Nem meglepetés – olcsóak, üzemanyag-takarékosak, elég helyük van mindenféle kacat tárolására a hátsó ülések felhajtásával és néhányat még öröm is vezetni. Úgyhogy nem meglepő, hogy a Suzuki (emlékeztek rá?) vissza akar szállni a játékba.

2010-re a Suzuki előállt egy új modellel: az SX4 SportBack-kel. Ez a variáció az SX4-hez képest javulást mutat. A SportBack megszabadul az SX4 Crossover tető-tartókeretétől és hozzáad egy body kit-et és egy hátsó spoilert. Hogy jobban érvényesüljön a sportos kinézet, a Suzuki 15 mm-rel alacsonyította a SportBack-et és megkeményítette a felfüggesztést. Az új erőátvitellel az SX4 vonalon újított – most van egy kétliteres motor egy picit több erővel és 30 mpg (mérföld/gallon) = 12,75 km/l = 7,84 l/100 km országúti fogyasztással. Az új váltó egy 6 sebességes kézi vagy opcionális, fokozatmentes CVT váltó, ami helyettesíti a tavalyi 4 sebességes automatát. A mi tesztmodellünkben 6 sebességes volt beépítve. Nem volt rossz, de egy kicsit soknak éreztem a 6 sebességet a viszonylag gyenge motorhoz.


A Suzuki mindig jó volt a jó árról való gondoskodásban és a 2010-es SX4 SportBack nem változtat ezen. $17949-3464157 Ft-os kezdőárral, ez a “tüzes kicsike” elektromos kiegészítőkkel, bőrborítású kormánnyal, ködlámpákkal, hat lemezes CD lejátszós feljavított rádióval, automatikus légkondicionálóval, 17 colos alufelnivel, kulcs nélküli indítással és legmeglepőbben: alap navigációval jár alapfelszerelésként. A navigáció egy kis magyarázatra szorul – ez nem egy beépített rendszer, amit megszámlálhatatlan új autóban látni, hanem egy hordozható Garmin egység egy, az SX4 műszerfalából felbukkanó nyílásba csatlakozik (lásd a képen lejjebb). Furcsa, igen, de működik. Egy dolog hiányzik: a vonalbemenet, ami egy nagy veszteség, bár elérhető egy iPod illesztőegység.

 Szóval hogyan is lehet vezetni az SX4 SportBack-et? Őszintén, egy furcsa kis valami. Az ülés pozíció és általában a komfort egyértelműen hagy maga után némi kívánnivalót, a valódi középső konzol hiánya olcsó öko-autó érzést nyújt, a belső anyagok sem a legjobb minőségűek. De mindennek ellenére, egy 20 000 dollár alatti sport háromajtós kisautót vezetsz. A 6 sebességes manuális váltónak a kocsi teljesítményéhez képest eggyel több sebessége van és a váltás nem egészen jó – egy kicsit pontatlan.


Mindamellett több belső hely van, mint amire számítanál és általában véve kellemes utazási élményt nyújt. Az alapfelszerelés az SX4 SportBack-ben nagyszerű a konkurens modellekkel szemben és az ára feltétlenül jó.

A probléma az SX4-gyel, hogy nem eléggé kivételes, hogy kitűnjön a versengők közül. Az ártényezőn kívül (ami éppen elég néhány vevőnek), nincsen semmi a kocsiban, ami azt kiáltja, hogy „engem vegyél meg!”. Más autók, mint a Toyota Yaris és különösen a Mazda3 és a VW Golf mókásabbak, lekötőbbek és egyénibbek, mint az SX4 – de drágábbak és/vagy rosszabbak az üzemanyag-takarékosság szempontjából. A 2010-es Suzuki SX4 SportBack ad egy kis érdekességet az amúgy unalmas autóhoz – és ez már több mint elég sok vevőnek, főleg manapság.


 

 

 

 


2010. március 22. 21:33 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID6792

 Név:
 
Dátum: 2010. március 23. 15:49 
Nem csak a SportBack, a tolmácsolás is hagy némi kívánni valót:

- 30 mpg (mérföld/gallon) = 12,75 km/l = 7,84 l/100 km

- sub-$20K = 20 000 dollár alatti
» Válasz erre
#ID6791

 Név:
 
Dátum: 2010. március 23. 08:28 
Milyen motor az, amelyik gyenge a 6 sebességes váltóhoz, viszont 12 litert fogyaszt? Mellesleg, nekem a Splashből is hiányzik a 6. :)
Valóban olcsó, csak odaát. Itthon 4.5-5 milliótól kezdődne.
A képeken miért 5 ajtós van, mikor a szöveg 3 ajtósról szól?
Szerintem, az USA-ban nem elsősorban az árát nézik a vevők, hogy elég legyen, ha kicsit olcsóbb, mint a konkurencia.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub