|
#ID17801
Név: |
Dátum: 2024. december 12. 05:52
|
|
|
» Válasz erre |
|
#ID7136
Név: |
Dátum: 2011. január 03. 07:20
|
Én 2 éve alakítattam át gázüzeműre az Ignisemet. Pótkerék tartályos és 400km-enként kell tankolni! Szlovákiában 130-150Ft-ért tudom tankolni "literjét" a gáznak, úgyhogy bőven belefér az, hogy műszaki vizsga előtt gázszemlére kell vinni az autót...
A tartáy első alkalommal 10évre kapja a nyomáspróba megfelelőséget, azután 5 évente kell elvégeztetni.
10 fok felett felesben tankolom az E85-öt és a benzint, (indítások benzinnel történnek, akár hideg, akár meleg a motor) és semmilyen változást nem vettem észre.
Teljesen meg vagyok elégedve az így elérhető Ft/km aránynak! :) |
|
» Válasz erre |
|
#ID7027
Név: Vendég |
Dátum: 2010. október 01. 21:25
|
Nekem egy 2008as sx4 esem van 1éve járok etanolal, általában ugy tankolok hogy 10l 95otös és 20l etanol , az eddigi tapasztalatom szerint semmi változás nincs reggel simán indul (ma reggel 5kor 10C volt) leszámitva hogy egy kicsit nyomatékossabb ez föleg emelkedönél lehet észre venni de nem annyira nagy a változás. kb 2km után normális a motor hömérséklete. Ezért nem értem hogy miröl beszéltek?! Az etanol (E85) is tartalmaz köolajszármazékot (95-ös benzin 25%) Ezért az a neve ami E85. Dél amerikában (Brazilia) több mint 10 éves az etanol használat tapasztalata.
És nem rosszabb ill jobb mint a benzin . mindegyiknek megvan a maga elönye és hátránya. A gáz átt alakitássnak azért vannak buktatói a teljesség igénye nélkül:1. az ára persze lehet venni bontoba szarokat (szetteket) pár tizezer forintér de ugye nem akarunk meghalni? 2. hely igény mert persze a potkerék helyére is rakhatod a tartályt de mekkora az a hely?nézd meg! 300km-ként tankolhatsz. 3. muszaki vizsga a tarályt is külön kell vizsgáztatni X évenként (nyomás proba stb) ha van otthon pb palack nézd meg hány évente van vizsgálva . 4 a gázrol vissza benzinre nem egyszerü és olcso eljárás. mig az etanolnál pl. eladod az autot kiszeded vagy szerelteted az áttalakitot és mehet bele a másik autodba. Persze mindenki maga dönti el hogy mit szeretne ezek nekem saját tapasztalataim nem a haverom haverjátol hallotam. |
|
» Válasz erre |
|
#ID7014
Név: Vendég |
Dátum: 2010. szeptember 14. 20:48
|
Egy tapasztalat a sok közül kb.: 7 hónapja járok etanol-benzin keverékkel 60:40 arányban és 3600km túl és 6,8-7,5 fogyasztással. 10C° körül picit nehezebben indul teljesítménye elmarad a benzinüzemhez képest. Próbáltam 70:30-al is de nuku erő, fogyasztása 8-9,5 volt. Tisztán pedig kb:30km után a motor rángatott alig ment motorhiba jelző világított. Nincs átalakító, sem szűrő az Ignis 2006-os 1300-as.
Kicsit a kétütemü korszakot idézi a tankolás de jelen pillanatban nekem 18ft-ra jön ki km-re. |
|
» Válasz erre |
|
#ID7003
Név: Vendég |
Dátum: 2010. szeptember 05. 21:57
|
Egy cikk a témával kapcsolatban a suzukiblog.hu-n, ahol leírják a tapasztalatokat: Suzuki SX4 Bioetanol átalakítóval vagy 50%-os keverékkel? http://suzukiblog.hu/2010/07/18/suzuki-sx4-bioetanol-atalakitoval-vagy-50-os-keverekkel/ |
|
» Válasz erre |
|
#ID6987
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 25. 20:44
|
Szerintem ez a bioetanolos üzem még nagyon újkeletű, tehát nincs igazán kézzel fogható dolog, hogy milyen hatással lehet a motorra és az egyes alkatrészekre! Ezzel szemben a gázüzem már egy kiforrott technológia. Tudni hogy "megeszi" a szelepszárszimeringeket, stb...
Mindezek ellenére kipróbáltam egyszer, mert annyi mindent olvastam, meg hallottam róla, hogy saját magam szerettem volna meggyőződni erről a "csodaszerről". 25 liter benzinhez tankoltam 15 liter bioetanolt, mert elvileg felesben keverve még elmegy minden gond nélkül, nem kell hozzá az elektronika. A második reggelen, csak másodjára indult az autó! Ilyet még soha nem csinált, főleg hogy 23 fok volt! Alig vártam hogy kifogyjon a fele a keveréknek, már tankoltam is rá a benzint. Azóta megint minden rendben!
Viszont az egyik kolegám már majd fél éve használja az Astrájában, és csak áradozik! |
|
» Válasz erre |
|
#ID6986
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 20:59
|
Nem feltétlen kell vizsgáztatni.
Lsd.: http://www.autogaz-szerviz.hu/autogaz/portal/faq
De át kéne evvel menni a megfelelő topikba.
http://splashklub.hu/?page=forum&action=posts&tID=99 |
|
» Válasz erre |
|
#ID6985
Név: Mar C |
Dátum: 2010. augusztus 24. 20:31
|
Többletfogyival viszont nem számoltam. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6984
Név: Mar C |
Dátum: 2010. augusztus 24. 20:27
|
Úgy számoltam, hogy havi két tank 90Ft-al olcsóbban.
A parkolóház problémát van aki áthidalja azzal, hogy tojik a táblára. Többnyire nem ellenőrzi senki, rendőr végképp nem.
Gáznál külön műszaki vizsga van amit a szokásos műszaki előtt kell elvégezni és vinni az igazolást. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6983
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 20:17
|
Az oladalon 33-89L-ig vannak tartályok és külső belső, hengeres és "pótkerék" is.
Egyébként, vannak tipusok, ahol eleve nincs is pótkerék.
A mélygarázs-használat is többnyire a fővárosiaknak gond, de én is ritkán használom. Bár, külföldön már a legtöbb helyen rájöttek, hogy nem veszélyesebb, mint a benzinüzem.
Nem vagyok az etalon ellen, csak nem vagyok tökéletesen meggyőzve a megfelelőségéről. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6982
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 19:37
|
Igen, azokat is szárítja, ezért is forszíroznák a gázkészülékek évenkénti vizsgálatát a gázszerelők! Nekem ebben szerencsém van, átvizsgálás után sörözünk egyet a cimbivel :D
Nem számoltam utána a kollégám állításának, ebben igazad van :P Lustább vagyok én annál :P Amikor ő átalakíttatta öt éve, lehet, hogy még 300 volt az ára.
Csak ma számoltam utána az etanolos átalakításnak, de akkor is ott van még a parkolási nehézség. Néha szoktunk menni az Alle-ba, oda pl. le sem mehetsz vele. Vagy, ha csak azokat az áruházakat nézem ahol csak azért megyek a mélygarázsba, hogy ne a napon álljon nyáron a kocsim...
Én még azt is nehezményezem a gázban, hogy rohadt sok helyet elvesz az amúgy is kicsi csomagtérből. Most erre biztosan azt válaszolnád, hogy a pótkerék helyére is berakható. De nincs valami nagy "pótkerék" így oda mekkora tartály fér??? Nem beszélve arról, hogy azután a pótkerekedet kell otthon hagyni. Vagy csak én vagyok olyan "maradi", hogy egy lehetséges defektet is belekalkulálok az utamba??? Hogy jutsz haza? felcsavarozod pótkerék helyett a gáztartályt???
Egy szó, mint száz, a gázzal azért vannak gondok.
Részemről a gáz mindenképp "gáz". De mindenki azt csinál, amit akar, nekem tök mindegy. Tényleg nem kardoskodok az etanol mellet, viszont a gáz ellen vannak érvek bőven!
Erről beszéltem, hogy a benzin is szárít, viszont akár a víz is tud kenni! Lásd fűtési keringető szivattyúk. Mind egytől egyig a fűtésrendszerben keringő víz keni a csapágyazását. (pl. cirkó kazán) |
|
» Válasz erre |
|
#ID6981
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 18:28
|
Ha a gáz szárít, akkor a gázkészülékeket is kiszárítja. Ugyanakkor, szerintem a benzinnek is szárító hatása van..., mossál vele kezet. Akkor mi is adja a kenést?
Itt 190-195e a gáz átalakítás:
http://www.autogaz-szerviz.hu/autogaz/portal/gazuzem
Az etanolra való átalakítás 48e:
http://www.e85tuning.hu/bioetun_arak.php
Benzin vs. gáz:
7x330=2380 vs. 9x170=1530 -> 850Ft/100km
190e/850= 22353km a megtérülés. Ez még nekem is csak 2 év.
Benzin vs. etanol:
7x330=2380 vs. 9x250=2250 -> 130Ft/100km
48e/130= 36923km a megtérülés.
Melyik is a több? |
|
» Válasz erre |
|
#ID6980
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 15:39
|
"Gázos" kolléga (Ignises) mondta a 300 000 Ft-ot, nem én találtam ki. Hablatyolt valami évenkénti ellenőrzésről is. És ő is valami 20-25% túlfogyit mondott a benzinhez képest (állítása szerint 8,5-9l/100 km). Viszont van gázvezeték és készülék-szerelő barátom, aki állítja, hogy a gáz kiszárítja a tömítéseket. Ő ezt évekig tanulta, a Főv. Gázműveknél dolgozott sok-sok évet, így az ő szava többet ér, mint bármilyen "ezermester" szava. (számomra).
Félreértés ne essék, nem kardoskodok az etanol mellett, viszont a gáz ellen szól a parkolás esetenkénti nehézsége. Ne azért kelljen már a havi nagybevásárlást BKV-val megejteni 6 nagy szatyorral, mert pl. nem mehetsz le a parkolóba gázüzemmel! Ha "csak" 200 000 az átalakítás, akkor beletelik sacc öt évbe így is a megtérülés az etanolos 14 hónappal szemben. Tehát: még ha drágább is az etanol, mint a gáz, akkor is az egyik, alig több, mint egy év után már megtakarítást hoz, a másik meg ugye sacc 5 év. Azt is a kolléga állította, hogy 8 év alatt térül meg neki a belefektetett összeg, ebből már kb 5 eltelt neki. Személyes tapasztalatom nincs gázüzemmel, viszont kipróbáltam a 60/40 etanol/benzin arányt, nincsenek nagyon negatív tapasztalataim, bár nincs átalakítóm, jól indult, igaz nem télen, de nem voltak hőmérséklet gondjaim, hamar elérte az üzemit. Sajna számolni nem tudtam a fogyit, mert közben ki kellett vennem az ülést, és mivel van oldallégzsákom, így akku le és nullázódott a napi számlálóm. Annyi eszem nem volt, hogy felírjam az állását, csak akkor jutott fejembe, amikor már levettem a sarut. Majd legközelebb mérek egyet.
A benzinben nincs olaj! Max különböző adalékok. Önts ki benyát egy papírra és foltmentesen szárad! |
|
» Válasz erre |
|
#ID6978
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 14:58
|
Ismerős berakatta. Annyit nőtt a fogyi, hogy többe van, mint benzinnel.
A gáz a benzin fele nem 3/4-e, viszont a fogyi nem nő annyit, mint etanollal.
Szerintem, nem a gáz szárít, hanem a benzinben lévő olaj hiánya, amit idönkénti benziüzemmel pótolni lehet. De az etanolban sincs sok kenőanyag.
Mellesleg a beszerelés, engedélyeztetéssel is 200.000 alatt van. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6977
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 13:23
|
Mar C! Te mennyit autózol évente? Úgy értem hány km? Mert az oldalon van nekik kalkulátor, ami ugyan 25% töblettel számol, de a 6 hónaphoz ~35 000 Km/év szükséges, ha 7 l/100 km a kiinduló érték.
Nekem 6,2-6,8 átlag, 7-tel számoltam, uyan többet megyek 15 000-nél, de ezzel számolva 14 hó a megtérülés. Ismerek olyant aki 100% E85-tel közlekedik, de télen is indult neki a motor, pedig elég öregecske a "kecske". Annyi, hogy nem kettőt fordít az indítómotor, hanem 4-5-öt. A bemelegedésről még nem kérdeztem. A gáz megtérülési ideje pedig csak annak jó, aki nem 15-20 000 km-t autózik évente, mert akkor a 300 000 bekerülési költség és a járulékos költségei, úgy 8 év alatt jönne vissza. És a gázból is van állítólag legalább ugyanannyi többletfogyi, mint etanolból. Arról nem is beszélve, hogy a gáz tényleg kiszárít minden tömítést és egyebet, nem mehetsz be akárhová, lásd parkolóházak, mélygarázsok, stb. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6976
Név: Mar C |
Dátum: 2010. augusztus 24. 11:44
|
Kezdek gondolkodni a dolgon most, hogy mar szinte az osszes Agip kuton lehet kapni. Ugy szamolom, hogy nekem bo fel ev alatt terulne a befektetes. Egy dolog miatt aggodom csak, magasabb kompresszioval mukodik mint amire a mort terveztek, bar lehet meg boven a biztonsagos hataron belul van. Varoson belul biztos nem lesz problema az uzemhomerseklettel, inditassal mar annal inkabb. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6975
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 11:17
|
Hali.
Nekem pont szaki említette, hogy a benyapumpa nem szereti ezt a cuccot.
Tehát maga az üzemanyagrendszer a kétes pont, nem a motor, ott nincs gond.
Én nem merem betenni, ráadásul jócskán többet kajál etanolból, mint benyából. Kb ugyanannyira jön ki az ember, minimális a megtakarítás, de ki tudja milyen javításokat vonz a dolog.
A maradék probléma vele a bemelegedési idő. Yoggi 50-50%-ban próbálta még télen és 100km alatt sem érte el üzemi hőmérsékletét a motor, ez azért gond is lehet... Fogyasztása emellett meg drasztikusan megnőtt, rosszabbul jött ki vele, mint ha tisztán benzinnel ment volna. Alul amúgy valóban nyomatékosabb, felül gyengébb.
Ha már átalakítom, akkor inkább gázt bele.
Ezen már többször gondolkodtam és az ténylegesen tiszta üzem :)
üdv |
|
» Válasz erre |
|
#ID6974
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 24. 09:35
|
Nekem is ez van beépítve, csak ajánlani tudom. A támogatás nagyon jó, látszik, hogy nem az a lényeg, hogy megvedd a cuccot, hanem ha bármi gondod van akkor foglalkoznak is veled, állandó fejlesztések (eco lámpa, sebességmérés). Szerintem elég jól összerakott kis eszköz. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6973
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 23. 23:24
|
Kérdés, milyen hosszú tesztelési időszak és mennyi autó alapján mondja. Vajon minden autónak bírja az összes alkatrésze? Mert nem azonos anyagokat használnak az összes tipusnál. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6972
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 23. 20:02
|
Egy injektor szervizes állítása szerint nem okoz gondot. Sem a gumi alkatrészekben nem okoz kárt, sem az injektorban, mert ez nem metanol, hanem etanol. Nem ajánlja vas tanknál, többszázezer km-t futott autóknál, mert ha el van nagyon kopva az AC pumpa kommutátora, annak meg tudja adni a "kegyelemdöfést". De azt állítja, hogy ilyennel még csak eggyel találkozott.
Azért, ha egy injektoros állítja, hogy nincs különösebb félnivaló, az azért kicsit megnyugtatóbb, mint a neten összehordott sok baromság. |
|
» Válasz erre |
|
#ID6971
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 23. 13:57
|
az ok, csak hosszútávon... nem árt-e, Tarno te betennéd? mondjuk én évente járok 25-30-t szóval megérhetné elvileg... |
|
» Válasz erre |
|
#ID6969
Név: tarno |
Dátum: 2010. augusztus 23. 11:44
|
A 4 hengeres 42500- Ft |
|
» Válasz erre |
|
#ID6968
Név: |
Dátum: 2010. augusztus 23. 11:15
|
csak a kérdés hogy mit kóstál a mutavány |
|
» Válasz erre |