Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 61 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

20 éves a Magyar Suzuki



Különleges évfordulóhoz érkezett a Magyar Suzuki Zrt., hiszen a vállalatot húsz évvel ezelőtt, 1991 áprilisában alapították. Az elmúlt két évtizedben a vállalat egyenletes ütemben növekedett, s mostanra jelentős szereplője nem csupán a hazai, de az európai járműgyártásnak is. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. 

 

A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swift, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, majd 2010 júniusában az új Swift követte.

Alapítása, a kezdeti zöldmezős beruházás óta a Magyar Suzuki számos bővítésen ment keresztül. Mára a gyártás öt nagyobb üzemegységben zajlik (prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem). Beruházások sora követte egymást az elmúlt húsz esztendőben, a legjelentősebb a 2003–2008 közötti, amikor is a Suzuki „európai reneszánsz programjának” keretén belül a két legfontosabb célkitűzés az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Utóbbi cél csaknem teljesült 2008-ban, hiszen a gyár több mint 280 ezer gépkocsit gyártott abban az évben. A csúcsteljesítmény elérését a 2008 végére begyűrűző, az autóipart komolyan sújtó gazdasági válság akadályozta meg. 

 

 

2010-ben a vállalat 170 ezer gépkocsit gyártott. Napjainkig csaknem 2 millió Suzuki autó gördült le a gyártószalagról az esztergomi üzemben. Az Esztergomban gyártott modellekbe ma már kizárólag az Euro 5-ös környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is. A 3500 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.

A vállalat által gyártott gépjárművek kiváló minősége mellett a Magyar Suzuki kiemelt figyelmet fordít a gyártás környezettudatosságára is. Az Esztergomban alkalmazott technológiai folyamatok irányítási rendszere megfelel az ISO 14 001 környezetirányítási és az ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer szabványelőírásainak.

 

A hazai és európai piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a vállalat importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. Az anyagcég, a Suzuki Motor Corporation által gyártott, csúcstechnológiát képviselő importmodellek értékesítésével és az ügyfelek igényeinek kielégítésével Magyarország egyik legkiválóbb kereskedelmi hálózata foglalkozik, hogy széles termékválasztékával megfeleljen a vásárlók elvárásainak. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal.

 

 

 

HÁTTÉRINFORMÁCIÓK

Mérföldkövek
1991
Megalakul a Magyar Suzuki Rt. A tulajdonosok: a Suzuki Motor Corporation, az Itochu Corporation, az IFC és az Autókonszern Rt.
Alapkőletétel Esztergomban. A beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint.

1992
Beindul a próbaüzem. Megkezdődik az 1000 és 1300 köbcentis ötajtós Swiftek sorozatgyártása.
Megindul a Magyarországon gyártott Suzukik értékesítése.

1993
Az újautó-eladások listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
Átadják a tízezredik hazai autót.
Itthon is beindul a négyajtós Swift Sedanok gyártása.

1994
Átadják a 25 ezredik Magyarországon gyártott Suzukit.
Elindul az exporttevékenység.

1996
Az esztergomi gyárban elkészül a százezredik hazai gyártású Suzuki.

1997
Ötéves a „mi autónk”.

1999
Elkészül a 250 ezredik hazai gyártású Swift.
Átveszi autóját a százezredik hazai Swift-tulajdonos.

2000
Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.

2001
A Japánból importált Suzuki Liana bemutatója Magyarországon.

2002
A gyártás 10. évfordulója.
Két típus, a megújult, ötszemélyes Wagon R+ és a Liana Sedan értékesítésének kezdete.

2003
100 milliárd forintos kapacitásbővítő és technológiai fejlesztési beruházás indul.
Az Ignis ünnepélyes bemutatója és a sorozatgyártás megkezdése.

2004
Megkezdődik a dízelüzemű Wagon R+ és Ignis gyártása.
Az esztergomi gyárban is készülnek Ignis Super 1600-asok.

2005
Február 4-én bemutatják az új Swiftet, amely a Suzuki Way of Life! filozófiájának zászlóshajója, s dinamizmusával, küllemével, műszaki paramétereivel új irányvonalat képvisel.

2006
Február 27-én legördül a gyártósorról az alsó középkategóriás családi és szabadidőautó, az SX4. Októberben elkészül az egymilliomodik autó a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában.

2007
Megkezdődik az SX4 szedánok forgalmazása.
Esztergomban megnyílik a Suzuki-óvoda.


2008
A vállalat többéves fejlesztések eredményeként eléri a 280 ezres évi gyártási kapacitást.
Február 8-án legördül a gyártósorról a Splash. A modell korszerű felszerelésével, kis fogyasztásával, minimális CO2-kibocsátásával, vidám, színes megjelenésével hódít.
A Magyar Suzuki Zrt. a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával karöltve megalapítja a Puskás–Suzuki Kupát.
A Magyar Suzuki a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú támogatója.
Szeptemberben elkészül a másfél milliomodik Suzuki.

2010
Június 10-én legördül az esztergomi gyár gyártósoráról a megújult Swift. Az autó 1992 és 2005 után a nagy sikerű modell harmadik Magyarországon gyártott generációja.


Tulajdonosi szerkezet
Suzuki Motor Corporation         97,52%
ITOCHU Corporation            2,46%
Magyar részvényesek        0,02%

 

Forrás: MS Zrt.

 


2011. április 30. 15:28 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub