Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 11 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

IGNIS világítás kapcsoló gyújtásról való működése



Biztos előfordult már némelyikőtökkel, hogy rajta maradt a világítás az autón miután elhagyta azt, hiába csipogott a figyelmeztető csipogó, aminek aztán a lemerült akkumulátor lett a következménye!

Ezt a problémát kívánja orvosolni Mikley CARtárs, pártoló klubtagunk megoldása.

Idegesítő ha világítás rajta marad a kocsin, miután a gyújtást levettük róla.

001

A leírássért a Bővebben >> gombot kell megnyomnod!

 

002

Pár bekötési tudnivaló:

1- Aksi negatív pont (test)
2- +12V= , azt hiszem ez is direktbe megy
3- fényszóró (7-est lábbal köti össze)
4- helyzetjelző (7-est lábbal köti össze)
5- (A te fényképedet ez lyukas süket ha jól látom)
6- fényszóró magasság állító (4 feszültség tartományba ad feszültséget)
7-+12V=,  ezt kapcsolója a fényszóróra és a tompítottra
8- A 7-es megegyező pont, ez nincs bekötve
9- belső világítás kapcsoló
10- műszer világítás erősség
11- n.a.
12- hátsó ködlámpa kapcsoló megnyomva (1-es lábbal köti össze)
13- első ködlámpa kapcsoló megnyomva (1-es lábbal köti össze)
14- (csak gyújtáskor) +12V= direktbe, ez elvileg mindig ott van

Mi a 14-es és az 1-es kábelt használjuk fel a relé húzó tekercsének a vezérlésére.

A könnyed visszaalakításért saru csatlakozókat használok.

Rövidzárvédelem miatt a 14-esre és az 1-esre „anya” véget teszek fel.

Mivel sok kábel nem áll a rendelkezésre, ezért elvágást nem javaslom.

Célszerűbb „lopni”. Legkönnyebb technika, hogy öngyújtóval a köpenyt picit megmelegítjük és amikor látszódik, hogy elkezd bugyogni, akkor a hüvelyk új és mutató új körmünkkel gyorsan rántani egyet, ha nem jött le a köpeny, akkor újra melegíteni és megismételni.

Ezután a saru csatlakozót átfűzve ráforrasztjuk és zsúgorcsővel leszigeteljük.

A 7-es kábelt simán el kell vágni, a csatlakozó felöli végére „apa”, a másik végére „anya” saru csatlakozót teszünk és zsugorcsővel szigeteljük.

Előkészítjük a relét.

Ehhez célszerű egy autó relét venni.

Azért célszerű, mert az egybe van öntve a saru csatlakozóval van ellátva, és jól tűrik viszonylag a rázkódást.

Egy kép

A relé behúzó tekercsére 1 diódát helyezünk, úgy hogy a katód a 14-es csatlakozóból jövő pozitív ágra, az anód az 1-es csatlakozóból jövő testre fog rámenni.

Egy kép

 

2016 - mikley


2016. augusztus 01. 11:00 
 
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub